2018-03-23, 02:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Redan tidigt framkom att avstyckningen visade tydliga spår av "sågtänder".

Sågen kommer nog att dyka upp, exakt när ÅK tänkt sig det. Jag sitter lugnt i båten.
Jag är inte ett dugg bekymrad, undrar mer om jag missat nåt under rättegången för än har de då inte sagt mer än det jag skrev.
Citera
2018-03-23, 02:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag är också nyfiken på varför frun sa som hon gjorde.
- ville "skydda" pv från att få kunskap om en möjlig sexträff
- var trött och irriterad eftersom hon trodde att PM hade en sexträff och tyckte att pv var tjatig
- ville skydda PM så att han fick utrymme och tid att göra det han ville på ubåten

Någon mer möjlig eller omöjlig förklaring kan jag inte komma på.
...eller kan det vara så enkelt att hon inte fattade samanhanget alls, en besvärlig kille på cykel gapar och tjatar om var deras båt är. Hon kanske bara tyckte han var irriterande, hon kanske inte var nykter heller. Det är lätt att vara efterklok
Citera
2018-03-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Med all information som framkommit så långt, så är det faktiskt fullt möjligt att det gått till som Madsen slutligen hävdar, hon dog i båten, av syrebrist. Motorn suger ett vaccum i det lilla utrymmet, Kim kvävs, inget syre. Madsen inser sitt misstag. Får panik, han lever under press redan innan, och nu detta, en död kvinna i ubåten.

Allt Madsen säger, kan faktiskt stämma, men ni VILL tro på något mycket snaskigare, eller hur, för det vore så mycket mer spännande, precis som åklagaren, så har ni här i tråden sjuka snuskiga fantasier. Att Madsen fick total panik, känns troligare, än att han är en råbarkad kall mördare. Men å andra sidan, hade han udda intressen...

Vad som hände, vet endast Madsen. Det som dömmer, är bevis, inte indicier.
Det krävs nog ändå en viss typ av person för att i panik stycka och lemlästa en död kropp, oavsett omständigheter.
Citera
2018-03-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ja, för en lustmördare vore allt annat helt ologiskt. Snarast meningslöst.
Men det ena utesluter väl inte det andra?

Akrotomofili Sexuell dragning till amputerade kroppsdelar. (=logiskt)

När PM lekt klart med KiM (kroppen uppvisade även märken från trubbigt våld) hade han kanske bråttom att döda henne för att få tid med styckning samt andra lekar.
Citera
2018-03-23, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är inte ett dugg bekymrad, undrar mer om jag missat nåt under rättegången för än har de då inte sagt mer än det jag skrev.

Bortsett från att halsen/huvudet avskurits medelst kniv, har det inte nämnts något om de andra fyra kroppsdelarna. Som jag sett.
Citera
2018-03-23, 02:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Med all information som framkommit så långt, så är det faktiskt fullt möjligt att det gått till som Madsen slutligen hävdar, hon dog i båten, av syrebrist. Motorn suger ett vaccum i det lilla utrymmet, Kim kvävs, inget syre. Madsen inser sitt misstag. Får panik, han lever under press redan innan, och nu detta, en död kvinna i ubåten.

Allt Madsen säger, kan faktiskt stämma, men ni VILL tro på något mycket snaskigare, eller hur, för det vore så mycket mer spännande, precis som åklagaren, så har ni här i tråden sjuka snuskiga fantasier. Att Madsen fick total panik, känns troligare, än att han är en råbarkad kall mördare. Men å andra sidan, hade han udda intressen...

Vad som hände, vet endast Madsen. Det som dömmer, är bevis, inte indicier.
OMG har du någon koll alls? Varför kör han då in långa mejslar i underlivet på henne? Hur förklara du och han 40 stick osv osv. Det är bevisat att han stuckit in saker i hennes underliv medan hon ännu levde. Var det för att det var så synd om honom?
Nej han är inte oskyldig men det finns fortfarande anledning till oro. Det är inte samma sak att vara skyldig som att bli fälld och hur kommer domen att se ut, livstid?
Citera
2018-03-23, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men det ena utesluter väl inte det andra?

Akrotomofili Sexuell dragning till amputerade kroppsdelar. (=logiskt)

När PM lekt klart med KiM (kroppen uppvisade även märken från trubbigt våld) hade han kanske bråttom att döda henne för att få tid med styckning samt andra lekar.

Nej. Han är en klassisk Lustmördare, en sexualsadist.
Citera
2018-03-23, 02:20
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Bortsett från att halsen/huvudet avskurits medelst kniv, har det inte nämnts något om de andra fyra kroppsdelarna. Som jag sett.
Jo att det inte gick att få ut mycket av skadorna på fötterna. Att den ena armen visade tydliga märken av att ha varit bunden, tror de nämnde plastband men är osäker. Den andra armen visade inte mycket då den var rutten.
Citera
2018-03-23, 02:20
Medlem
develis avatar
Det måtte ha varit blodigt allvar gällande konkurrens om nu fler sett det här och tolkar det samma, dvs självaste triggern:

Citat:
"Praktikanten fortæller, at Peter Madsen var anderledes, end han plejede at være, 10. august"

"Han fornemmede, at energien var væk hos Peter Madsen, og at han var opgivende. Andre kunne også fornemme det, fortæller praktikanten"

"Han tror, at Peter Madsen virkede opgivende, fordi hans raketopsending var blevet aflyst"

"Raketopsendelsen blev aflyst 8. eller 9. august. Peter Madsen måtte erkende, at den ikke kunne nå at blive færdig til opsending"

"Den sidste dag - sådan har jeg aldrig set ham før. Der må jeg sige, at motivationen var væk", siger praktikanten
"Jeg tænkte, at han godt kunne være udmattet fra at arbejde, men jeg har aldrig set ham sådan før", siger han. " live seoghör
Citera
2018-03-23, 02:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Var ska jag följa rapporteringen i morgon?
Prövat lite av varje, bland annat bt.dk idag, för att ni andra verkar göra det. Tyckte de var röriga o långsamma och inte hann med så det blev sammanhang, brukar det vara så?
Tipsa gärna om bästa live rapportering, gärna med kort motivation.
Tack på förhand.
Citera
2018-03-23, 02:25
Medlem
Citat:
Citera gärna.
Det bästa du kan göra är att läsa www.bt.dk liverapporteringen.
Ansvarig för rättsmedicin var första vittnet för idag på rättegången.
Eller www.eb.dk liverapporteringen.
Citera
2018-03-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jo att det inte gick att få ut mycket av skadorna på fötterna. Att den ena armen visade tydliga märken av att ha varit bunden, tror de nämnde plastband men är osäker. Den andra armen visade inte mycket då den var rutten.
De trodde att märkena på ena armen och vaderna kunde komma från buntbanden som järnrören var fastspända med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in