Har du kvar länk till Madsens "erkläring" på första häktningsförhandlingen eller om någon vänlig orkar vill länka. Jag hittar den inte. Vore nyttigt att ta med framöver.
Jo, men när kommer den on stage? Att hitta en såg är väl inte så imponerande om han inte använt den.
Var inte så orolig, du ter dig bekymrad, du ska allt se att ÅK syr allt ihop säcken kring PM. Sen kan de droppa honom i Kögebukten.
Det blir allt brott mot griftefriden.
Tvärtom va? Dom har ju dömt honom på förhand och okritiskt tagit till sig allt åklagaren meddelat.
Det finns två sidor av myntet vilket dom totalt glömt bort genom att älta hur vidrigt allting är precis hela tiden. Det vet alla att det är groteskt men juridik är något helt annat och minsta tvivel så är det inget åtal som håller helt enkelt. Jag är besviken på den rättsmedicinska expertisen som inte hade mer säkerhet i sina uttalanden. Ja det är säkert lång tid kvar och kommer vandra i flera instanser innan slutlig dom faller, men den rättsmedicinska expertisen är det tyngsta i ett sånt här fall. Det är helt enkelt avgörande.
Rättsmedicin o tekniker brukar låta så där. Det är inte deras sak att använda informationen, bara presentera och förklara den. Åklagarens uppgift är att använda infon för argumentering och den är inte slut än. Han kan vända på bevisen och fråga vilka av de handlingar Madsen begick, var INTE dödande? Bälte om halsen, stick genom bäcken upp i bukhålan eller knivskärning i halsen? Hur viktigt är det att veta om hon kvävdes eller förblödde? Det finns inget att vara tveksam omkring varför hon dog det fanns helt enkelt ingen chans att hon skulle överleva. Och det är Peter Madsen ansvarig för.
Mäh.
Det vet jag väl och likaså att den filmats innan. Vad har han haft den till?
Än har då jag inte sett den mer än vid presentation. Trodde det var idag den skulle hamna i centrum.
Uttryckte mig med armen under huvet.Förlåt.Eller huvet under arman ska de vara
Jag tänkte....
om du hade sparat länk till PMs SMS till S? Så man kunde läsa exakt hur han uttryckte sig.
Har läst det men finner det ej bland min länkröra.
Jo, men när kommer den on stage? Att hitta en såg är väl inte så imponerande om han inte använt den.
Var inte så orolig, du ter dig bekymrad, du ska allt se att ÅK syr allt ihop säcken kring PM. Sen kan de droppa honom i Kögebukten.
Det blir allt brott mot griftefriden.
och mord
Med all information som framkommit så långt, så är det faktiskt fullt möjligt att det gått till som Madsen slutligen hävdar, hon dog i båten, av syrebrist. Motorn suger ett vaccum i det lilla utrymmet, Kim kvävs, inget syre. Madsen inser sitt misstag. Får panik, han lever under press redan innan, och nu detta, en död kvinna i ubåten.
Allt Madsen säger, kan faktiskt stämma, men ni VILL tro på något mycket snaskigare, eller hur, för det vore så mycket mer spännande, precis som åklagaren, så har ni här i tråden sjuka snuskiga fantasier. Att Madsen fick total panik, känns troligare, än att han är en råbarkad kall mördare. Men å andra sidan, hade han udda intressen...
Vad som hände, vet endast Madsen. Det som dömmer, är bevis, inte indicier.
Senast redigerad av Netwhistler 2018-03-23 kl. 02:03.
Mäh.
Det vet jag väl och likaså att den filmats innan. Vad har han haft den till?
Än har då jag inte sett den mer än vid presentation. Trodde det var idag den skulle hamna i centrum.
Redan tidigt framkom att avstyckningen visade tydliga spår av "sågtänder".
Sågen kommer nog att dyka upp, exakt när ÅK tänkt sig det. Jag sitter lugnt i båten.