2018-03-17, 15:59
Medlem
shponglads avatar
GTA5 är så jävla bra, synd att allt tar en så jävla lååång tid i MP läge...

Folk som joinar missions och sen sticker dom, kan ta 10 försök innan man får ihop seriösa spelare.
Vissa är totalt värdelösa och skiter i att ens försöka när uppdraget väl börjat.

GAAAAAlet långa loadingscreens etc
Citera
2018-03-22, 20:46
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Blev bad sport i måndags 😐 3 dagar, min rank på 150 blev 1, kommer det tillbaka när jag blir frisläppt? Slitit som ett djur med heist, köpt lägenheter o massa annat. Nu kan jag inte göra nåt förrän rank 5, vilket kommer ta månader att få om det inte återställs. Konstiga är att när jag går online hamnar jag i min lägenhet, går jag ur den kan jag inte komma in, har ju inte rank 5
Citera
2018-03-22, 21:06
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Blev bad sport i måndags 😐 3 dagar, min rank på 150 blev 1, kommer det tillbaka när jag blir frisläppt? Slitit som ett djur med heist, köpt lägenheter o massa annat. Nu kan jag inte göra nåt förrän rank 5, vilket kommer ta månader att få om det inte återställs. Konstiga är att när jag går online hamnar jag i min lägenhet, går jag ur den kan jag inte komma in, har ju inte rank 5
Får tillägga att jag alltid spelar rent spel. Vet inte om jag råkade spränga nån, klev ur bilen och allt explodera. Försvann pengar också, det skiter jag i, vill ha min rank tillbaka
Citera
2018-03-23, 01:37
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Har aldrig blivit bad sport så jag vet inte.

Men varför skulle det ta månader att nå rank 5? Normalt så tar det max 1 timme?
Citera
2018-03-23, 09:13
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Om din rank har blivit nollad anser troligtvis Rockstar att du på något vis har fuskat.
Citera
2018-03-23, 16:28
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Har aldrig blivit bad sport så jag vet inte.

Men varför skulle det ta månader att nå rank 5? Normalt så tar det max 1 timme?
Det står typ-100000000 nåt vid rank mätaren, tänkte också att ranken fixar jag snabbt, men upptäckte att jag kommer inte längre än till rank 2 sen tillbaka till 1
Citera
2018-03-23, 16:30
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om din rank har blivit nollad anser troligtvis Rockstar att du på något vis har fuskat.
Kan det ha varit några pengasäckar jag hitta? Trodde det var helt ok att ta dom, annars vet jag inte med mig att jag fuskat, spelar clean, alltid. Ja inte nu då, bad sport lobbyn suger. Men inatt blir jag frisläppt
Citera
2018-03-23, 22:00
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Kan det ha varit några pengasäckar jag hitta? Trodde det var helt ok att ta dom, annars vet jag inte med mig att jag fuskat, spelar clean, alltid. Ja inte nu då, bad sport lobbyn suger. Men inatt blir jag frisläppt

Vanligtvis korrigerar de bara pengar. De drar av vad som verkar vara illegitimt. Men kan det vara så att du ökat i rank samtidigt? Sådana där pengasäckar är annars något som "script kiddies" slänger omkring sig. Bästa är att undvika dem.
Citera
2018-03-24, 00:37
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Vanligtvis korrigerar de bara pengar. De drar av vad som verkar vara illegitimt. Men kan det vara så att du ökat i rank samtidigt? Sådana där pengasäckar är annars något som "script kiddies" slänger omkring sig. Bästa är att undvika dem.
Pengar drogs, hann aldrig reflektera om jag ökade i rang för jag logga ut snabbt som tusan, hjälpte föga. Hade köpt om jag hamnade på 1 i ranking, jobbar man lätt upp, men minus en miljon typ blir tufft. Konstiga är att när jag loggar in startar jag i min lägenhet, heist rummet finns kvar, Lester skickar meddelande om heist jag börjar på, vågar dock inte fortsätta på dom förrän jag är fri i natt, men när jag går ur lägenheten kommer jag inte in ingen. Mycket underligt. Så tråkigt
Citera
2018-03-24, 01:03
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
GTA5 är så jävla bra, synd att allt tar en så jävla lååång tid i MP läge...

Folk som joinar missions och sen sticker dom, kan ta 10 försök innan man får ihop seriösa spelare.
Vissa är totalt värdelösa och skiter i att ens försöka när uppdraget väl börjat.

GAAAAAlet långa loadingscreens etc
Det är anledningen till varför jag spelar mp ett par gånger i månaden, max. Det är fan sjukt att dom inte fixat sina servrar och matchmaking systemet på 5 jävla år.
Citera
2018-03-25, 15:50
Medlem
Är det nån här som blivit bannad genom den senaste ban waven? Det är tydligen tusentals spelare som blivit bannade för ingenting, och allt efter den senaste uppdateringen till PC rullade ut.
Livrädd att logga in, har ingen lust att förlora all tid jag lagt ner på min gubbe sen 2015, har alltid spelat legit, men än så länge har jag inte fått något mail att jag är bannad, tack och lov.

Rockstar ignorerar allt som folk skriver på twitter och support tickets dessutom.

Står ganska mycket info i början här: https://www.reddit.com/r/gtaonline/comments/86q5lj/032318_gta_online_ban_wave_what_we_know_so_far/
Citera
2018-03-25, 16:21
Medlem
swebarbs avatar
Ja det är för mycket strul o skit tyvärr med online, tar för lång tid hitta vettiga spelare till heists o annat.. långa laddatider är också så jävla drygt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in