2018-03-22, 23:44
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b] Från bt.live Jag la ut flera citat från bt.live två sidor tillbaka ungefär. Första raden fetat.
Ja, det övriga du skriver om halsen. Det talades om en eventuell amputation av en kroppsdel medans hon levde.
Jag antar att de menade huvudet i så fall. (?) Att PM skar av halsartärerna och sedan fortsatte skära(?)

Just så.

Jag såg citaten från bt.live, men fattar inte klockslaget. Hur man har fastställt det, det måste vara fel av reportern eller annat. De har ju inte kunnat fastställa några klockslag alls i övrigt såklart. Så detta sticker ut helt ologiskt.
Citera
2018-03-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Det skall ju stå utom rimlig tvivel att han bragt henne om livet, och som du skriver så är det väldigt mycket som pekar på detta.

Rättsläkaren spelar enormt stor roll här. Många tycker att hon var för vag idag men hon har i mitt tycke varit ärlig, objektiv och opartisk - som ett vittne bör. Sticksåren som har tillfogats Kim innan blodet slutat cirkulera är av stor vikt här. Om han börjat punktera torson såpass nära inpå att hon avlidit, för att se till att kroppen inte flyter upp, kan han omöjligen ha försökt få henne överbord i ett stycke för att sedan ge upp och stycka henne som sista utväg.

Det är just det här med rimligt tvivel. Hittills har inget alls framkommit som framstår som ett rimligt alternativt händelseförlopp. Tvärtom, skulle jag säga. PM har fört fram flera men inget har framkommit som ger dessa någon rimlighet.

En misstänkt mördare som styckat en människa och som sedan för fram flera versioner om hur den styckade dött framstår definitivt inte som trovärdig.

Dessutom stämmer skadorna på kroppen mycket illa med en styckning för att möjliggöra en respektfull sjöbegravning. Återstår att höra hans förklaring till varför han skar där han skar. På ett sätt som ger rimligt tvivel på vad vi (nästan) alla tror.
Citera
2018-03-22, 23:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo ,men dom skulle ju ha fest. Madsen trodde vel att pojkvänen skulle vakna upp morgonen äfter med världens största hangover och först ringa polisen då.
Isf skulle Madsen ha hunnit städa ubåten, plantera ut Kims saker i närheten av där han först sa att han släppt av henne.Sen gått hem till frun och katterna.
Citera
2018-03-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Märklig person som inte kontaktar sjöräddningen om man får ett meddelande att en olycka har skett. Undrar vad hon har för förklaring till sitt udda svar till Kims pojkvän, att han inte skulle fråga om ubåten. Hela den här hemska historien är som en riktigt dålig rysare.

Med tanke på GrandiosaMadsen ville han även stå i Centrum för frun, varför han skickar ett kryptisk meddelande till henne om att ngt förfärligt har hänt. Med Nautilus som bara hon får veta ...

Han verkar ha gått All In på alla fronter denna kväll/natt/morgon.
Citera
2018-03-22, 23:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Isf skulle Madsen ha hunnit städa ubåten, plantera ut Kims saker i närheten av där han först sa att han släppt av henne.Sen gått hem till frun och katterna.
Nåt hårstrå här och där kan han nog tänka sig offra, lura de korkade poliserna likt Amager.
Men aldrig att han släpper trosorna. De verkar ju vara holy shit om han gömt dem under golvplattorna.
Citera
2018-03-22, 23:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det kan ju vara mer tänkbart om det var mkt snack om avskedsfest. Skulle tippa att PM ställde mycket frågor kring detta isf. Att de sen skulle dra vidare till puben (var det så?). Då är pojkvännen upptagen med festen och att serva gästerna, full och slocknar (likt hans far kanske..).
Men du. Kan hans egna säregna leverne påverkat att han inte begriper bättre? Han knoppar ju på madrasser bredvid raketer, han är med älskarinnor, kinky saloon och frugan tolerant.
Han är säkert borta och rumlar runt på nätterna, lite puppaluppa hit och dit.

Ja, han levde ju nån slags bohemliv och han är ju även rätt störd. Han hadde kanske lite svårt att begripa hur hederligt folk skulle reagera. Känns logiskt.
Citera
2018-03-22, 23:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på GrandiosaMadsen ville han även stå i Centrum för frun, varför han skickar ett kryptisk meddelande till henne om att ngt förfärligt har hänt. Med Nautilus som bara hon får veta ...

Han verkar ha gått All In på alla fronter denna kväll/natt/morgon.
Förfärligt hänt har det knappast som innebörd om det stå att han ska på äventyr med Nautilus. Låter mer som han köper sig tid, att hon inte ska bekymra sig.
Citera
2018-03-22, 23:54
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
PM sa att han parterat kroppen och orsakat alla stickskadorna vid 7-tiden på morgonen men att hon av en olycka dog vid midnatt. Dvs att det finns ett spann på 7 timmar här mellan död och partering/stickskador.

Rättsmedicinen säger att de sticksår som uppkom vid blodcirkulation, dvs före död eller i nära anslutning till död, skett inom en relativt kort tid dock knappast timmar efter död. (De specificerar inte mer men konstaterar att det är mindre än 3-4 eller 7 timmar)

De säger däremot inget om något klockslag döden ska inträffat, detta är enbart MPs uppgifter.

Aha, det var detta jag ville veta. Det är alltså Madsens påstående med klockan 7. Så det ger jag inget för!
Det vanliga vid mord ,enligt all statistik så dör offret inom någon - några timmar efter "överfallet", om det inte är fråga om kidnappning etc.
Här har teorin varit tidigare hos de som uttalat sig i press att Kim var död ca strax innan midnatt. Alltså vid tiden för nära krocken.
Men eftersom det är fråga om sexualsadistisk tortyr så torde tidsspannet vara ett annat här.
Men klockan 7, nej.
Citera
2018-03-22, 23:55
Medlem
Citat:
Märklig person som inte kontaktar sjöräddningen om man får ett meddelande att en olycka har skett. Undrar vad hon har för förklaring till sitt udda svar till Kims pojkvän, att han inte skulle fråga om ubåten. Hela den här hemska historien är som en riktigt dålig rysare.
Jag menade inte olycka bokstavligt talat. Utan något strul. Eftersom S tydligen också var ute och letade visste hon nog inte riktigt vad. Mer än att det oroade henne. Hon får väl förklara sig om hon vittnar (vilket hon nog redan har gjort i förhören med polis.)
Citera
2018-03-22, 23:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jag tror det är så. Men sökpådraget skrämde honom. Hadde troligen även kommit hem mycket tidigare om han inte tvingats leka katt och råtta med sjöredningen.
Citera
2018-03-22, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, han levde ju nån slags bohemliv och han är ju även rätt störd. Han hadde kanske lite svårt att begripa hur hederligt folk skulle reagera. Känns logiskt.
Ja, via just detta hänger jag med betydligt bättre så tack för den vinkeln. Rätt eller fel vet ingen men det gör det mer begripligt.
Tolkar han världen utifrån sitt leverne, sin syn på relationer och är gränslös på den fronten så vore det absolut inte omöjligt. Med tanke på en skum uppväxt har väl detta präglat honom också, han har väl inget normalt att refera till egentligen.
Citera
2018-03-23, 00:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har inte dragit några slutsatser än. Jag frågar ju er om ni tolkar det som jag?

Læsionerne andre steder end på kønsdelene er ifølge vidnet formentlig påført efter dødens indtræden.
Det var mycket förklarande runt det här från rättsmedicin. Som sa att sannolikt har de övriga skadorna på andra ställen än könsdelarna tillkommit efter döden. ( Men skärsåret på bröstet var tydligen också medans hon levde men ej dödande.)

Vid mikroskopiska vävnadsprov har blodsutgjuteser upptäckts. Med andra ord kan KiM ej varit helt död. När skadorna på könsdelarna bl.a 2 stick (av 4) i vaginan tillkom.
Som jag förstått det. (?)

Du har rätt, jag läste nog lite hastigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in