2018-03-22, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Madsen har ju haft flera hundra "besökare" om bord på Nautilus. Kanske har det händt förut at dom har blivit kraftigt försenade utan att något sök har blivit igångsatt?
Ja fast han vet hon ränner hem för att meddela sin pojkvän och övriga vänner. De drack väl te först i hangaren?
Citera
2018-03-22, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Pojkvännen sa väl idag att hon hade ringt 16.38 och äntligen fått svar?
Tack! Jag erinrade mig nåt liknande, tänkte gräva och kolla. Då stämmer det med förra rapporten.

Edit.
Felcitat. Återkommer.
Senast redigerad av develi 2018-03-22 kl. 23:13.
Citera
2018-03-22, 23:11
Medlem
Kan inte se hur PM skulle kunna komma undan en morddom. Tittar man på den stora bilden av händelseförloppet med filmer, medtagna verktyg, styckning och dumpning, sänkning, fynd i båten, beteende är han togs i land, blod i ansiktet och lögner i förhör och allmänt uppträdande i rättssalen så är fallet uppenbart.

Sedan tillkommer detaljerna i förhören med vittnena, att åtminstone två stick skett före eller strax efter dödsfallet, att det saknas skador på huvudet och att inget hittills framkommit som ger stöd åt hans påståenden. Mm mm.

Han är rökt, det står fullständigt klart för mig. Skulle domen bli en annan så är det dags för en RPU av rätten.

Hoppas åklagaren lyckas trigga honom ordentligt. Inget i det här fallet är underhållning, bara ren tragik, men det skulle bli kul.
Citera
2018-03-22, 23:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja fast han vet hon ränner hem för att meddela sin pojkvän och övriga vänner. De drack väl te först i hangaren?

Jo ,men dom skulle ju ha fest. Madsen trodde vel att pojkvänen skulle vakna upp morgonen äfter med världens största hangover och först ringa polisen då.
Senast redigerad av kugutt 2018-03-22 kl. 23:30.
Citera
2018-03-22, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan inte se hur PM skulle kunna komma undan en morddom. Tittar man på den stora bilden av händelseförloppet med filmer, medtagna verktyg, styckning och dumpning, sänkning, fynd i båten, beteende är han togs i land, blod i ansiktet och lögner i förhör och allmänt uppträdande i rättssalen så är fallet uppenbart.

Sedan tillkommer detaljerna i förhören med vittnena, att åtminstone två stick skett före eller strax efter dödsfallet, att det saknas skador på huvudet och att inget hittills framkommit som ger stöd åt hans påståenden. Mm mm.

Han är rökt, det står fullständigt klart för mig. Skulle domen bli en annan så är det dags för en RPU av rätten.

Hoppas åklagaren lyckas trigga honom ordentligt. Inget i det här fallet är underhållning, bara ren tragik, men det skulle bli kul.
Hahahaha. Skrattar åt fetat.
Ja, jag tycker också det börjar bli mycket ansamlat nu. För att inte tala om hur han rört och ljugit innan.
Citera
2018-03-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Nu har jag inte följt allt som sagts under dagen, men rättsmedicin måste väl ha kunnat svara på om hon avled på kvällen eller på morgonen, det är ju många timmars spann. Maginnehåll jämfört hennes senaste kända måltid kan svara på det t ex. Blir förvånad om de inte har en uppfattning om det.
Hennes senaste kända måltid var vid kl 20.00 ca. Kaffe och en påse gifflar som PM hade med sig.
Jag tror ju som du att de kan säga utifrån flera parametrar när hon dog.
Det som skrämmer skiten ur mig är, att om hon var vid liv så länge, vad pågick under natten?
Lekte PM katt & råtta med KiM i evigheter? Det finns saker som indikerar på att hon kan haft ett bälte runt halsen.
Rättsläkaren sa att sannolikt har de övriga skadorna, undantaget de 15 i könsdelarna och bröstet, tillkommit efter döden.
Citera
2018-03-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Det skall ju stå utom rimlig tvivel att han bragt henne om livet, och som du skriver så är det väldigt mycket som pekar på detta.

Rättsläkaren spelar enormt stor roll här. Många tycker att hon var för vag idag men hon har i mitt tycke varit ärlig, objektiv och opartisk - som ett vittne bör. Sticksåren som har tillfogats Kim innan blodet slutat cirkulera är av stor vikt här. Om han börjat punktera torson såpass nära inpå att hon avlidit, för att se till att kroppen inte flyter upp, kan han omöjligen ha försökt få henne överbord i ett stycke för att sedan ge upp och stycka henne som sista utväg.
Citera
2018-03-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, det stämmer. En skada inuti buken och en i vagina underliv har visat tecken på blodflöde.
Dock fanns även en stickskada vid halsen som visade tecken på utgjutelser el likn, som ev kunde ha varit påförd när hon levde. Därav att man menar att det kan ha varit dödande / dödsorsak. "Dödsorsak medelst halsavskärning"

Däremot hänger jag inte med ang tidsangivelsen klockan 7. var finns den uppgiften?

Från bt.live Jag la ut flera citat från bt.live två sidor tillbaka ungefär. Första raden fetat.
Ja, det övriga du skriver om halsen. Det talades om en eventuell amputation av en kroppsdel medans hon levde.
Jag antar att de menade huvudet i så fall. (?) Att PM skar av halsartärerna och sedan fortsatte skära(?)
Citera
2018-03-22, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Oj, du har verkligen missat en massa saker, och inte minst summan av allt.

Jaså, har domen fallit redan, ok, hur löd den?
Citera
2018-03-22, 23:39
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det låter som att S också var orolig. PM skickade ett SMS till henne som lät lite kryptiskt. Som jag minns det nu,-att något hade inträffat och att skulle vara ute hela natten. Kanske S anade oråd och ville skydda PM. Något så här gräsligt som mord kunde hon nog ej föreställa sig. Men att någon olycka hänt kanske?
Märklig person som inte kontaktar sjöräddningen om man får ett meddelande att en olycka har skett. Undrar vad hon har för förklaring till sitt udda svar till Kims pojkvän, att han inte skulle fråga om ubåten. Hela den här hemska historien är som en riktigt dålig rysare.
Citera
2018-03-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kl 7 på morgonen?

PM sa att han parterat kroppen och orsakat alla stickskadorna vid 7-tiden på morgonen men att hon av en olycka dog vid midnatt. Dvs att det finns ett spann på 7 timmar här mellan död och partering/stickskador.

Rättsmedicinen säger att de sticksår som uppkom vid blodcirkulation, dvs före död eller i nära anslutning till död, skett inom en relativt kort tid dock knappast timmar efter död. (De specificerar inte mer men konstaterar att det är mindre än 3-4 eller 7 timmar)

De säger däremot inget om något klockslag döden ska inträffat, detta är enbart MPs uppgifter.
Citera
2018-03-22, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo ,men dom skulle ju ha fest. Madsen trodde vel att pojkvänen skulle vakna upp morgonen äfter med världens största hangover och först ringa polisen då.
Ja, det kan ju vara mer tänkbart om det var mkt snack om avskedsfest. Skulle tippa att PM ställde mycket frågor kring detta isf. Att de sen skulle dra vidare till puben (var det så?). Då är pojkvännen upptagen med festen och att serva gästerna, full och slocknar (likt hans far kanske..).
Men du. Kan hans egna säregna leverne påverkat att han inte begriper bättre? Han knoppar ju på madrasser bredvid raketer, han är med älskarinnor, kinky saloon och frugan tolerant.
Han är säkert borta och rumlar runt på nätterna, lite puppaluppa hit och dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in