2018-03-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja hellre det än en röst på ett parti som inte får genom ett skit efter flera år i riksdagen.. men om du nu är så anti MED byt tråd

Nej.
Jag representerar enligt all tillgänglig statistik den överväldigande majoriteten som INTE kommer att rösta på MED...så jag har beslutat mig för att stanna.
Citera
2018-03-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jovisst ska folk få välja, men det betyder inte att jag måste tycka att det som har valts är bra, eller att det ens objektivt sätt är bra. Sen så är det ju inte helt självklart det där med valfrihet. Ska muslimer få hålla böneutrop i varje kommun t.ex? Ska vi tillåta sådant som vi vet kommer vara extremt destruktivt på sikt?

Jag själv är lagd åt det libertarianska hållet, men det finns vissa saker som jag inte är beredd att gå med på. Invandring är en sån grej där jag är villig att kasta mina principer överbord för att få ordning på torpet och undvika framtida katastrof. Därför väljer jag hellre Afs än MED.
Folket vill inte ha böneutrop och då skall vi inte ha det, hade folket velat ha det så får jag leva med det eller flytta, så funkar en demokrati.
Citera
2018-03-22, 15:07
Avslutad
Citat:
Det står dig fritt att lägga upp en seriös länk som visar att du har rätt, om du lämnat trotsåldern så borde du nu ha lärt dig att vad du vill och vad som är faktum inte alltid stämmer överens.
Du är verkligen en vandrande reklampelare för MED. Otidig, arrogant, svamlig. Framförallt ditt avfärdande av svenska väljare som idioter var festligt, när du menade att skälet till att MED kommer att stanna på 5-6% är för att bönderna och knegarna inte begriper bättre. Är det partiledarjudens egna ord eller är det din fria tolkning av partiets syn på sina väljare?

Det kommer säkerligen att tilltala nyfikna väljare som surfar in här eftersom de vill läsa mer om partiet.
Citera
2018-03-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nej.
Jag representerar enligt all tillgänglig statistik den överväldigande majoriteten som INTE kommer att rösta på MED...så jag har beslutat mig för att stanna.
Hade blivit förvånad om du röstat på MED, har läst dina inlägg i diverse trådar och du skall nog hålla dig till nåt enklare enfrågeparti där det inte blir för svårt att hänga med
Citera
2018-03-22, 15:10
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Folket vill inte ha böneutrop och då skall vi inte ha det, hade folket velat ha det så får jag leva med det eller flytta, så funkar en demokrati.
Jo visst, men hade du och MED aktivt försökt kämpa emot det eller hade ni bara lagt er platt för att pöbeln vill ha böneutrop? Det är ju synnerligen svagt att basera hela sin partipolitik enbart på vad en majoritet vill eller inte vill, för det kan ju skifta över tid. Och då är man inget annat än ett vindflöje helt utan principer
Citera
Medlem
Citat:
65% vill vara med i EU, vad är det du inte förstår?

När MED antar Det Nya Miljonprogrammet så kommer jag att ansluta mig.

Målet för detta program är att en miljon i Sverige boende utlänningar, invandrare och flyktingar till och med år tvåtusen tjugoåtta skall återvända till sina hemländer. Avsikten är att permanent och långsiktigt förbättra levnadsförhållandena för såväl de återvändande utlänningarna och deras landsmän som för de i landet kvarvarande invånarna.

Flyktingmottagning är ett engagemang som föds ur en vilja att göra gott och hjälpa personer som har det svårt. Men engagemanget kan inte upphöra med att dessa personer kommer till Sverige. Sverige och de flyktingar det har antagit har också visat sig ha mycket litet intresse av att förena sig i en enhet. Därför är det ett gemensamt demokratiskt intresse för utlänningar och svenskar att situationen förbättras på ett enkelt, rättframt och upprätthållbart sätt med stora förutsättningar till långsiktig framgång för alla inblandade. Miljonprogrammet kommer till största delen att kunna baseras på frivillighet och till resten på en konsekvent uppslutning kring och tillämpning av rättsstatliga principer.

Det tidigare migrationspolitiska programmet från MED uppfattande jag var mer i linje med Det Nya Miljonprogrammet. Det nya är detaljerat och bra på det sättet, men ambitionsnivån har säkts betydligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Du är verkligen en vandrande reklampelare för MED. Otidig, arrogant, svamlig. Framförallt ditt avfärdande av svenska väljare som idioter var festligt, när du menade att skälet till att MED kommer att stanna på 5-6% är för att bönderna och knegarna inte begriper bättre. Är det partiledarjudens egna ord eller är det din fria tolkning av partiets syn på sina väljare?

Det kommer säkerligen att tilltala nyfikna väljare som surfar in här eftersom de vill läsa mer om partiet.

Helt uppenbart så handlar det om en brokig samling byfånar med Bard i spetsen som beslutat sig för att bilda ett nytt parti baserat på en sorgesam samling floskler och hopkok.
Mest påminner MED om NYD under Franzens ledarpiska.
Citera
2018-03-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist

Jo jag har en förmåga att va arrogant mot korkskallar och dumhuvuden som ”kräver” att jag skall förklara sådant normalt folk lärt sig i grundskolan.
Frågan är väl snarare vad du gör i tråden och vad du gör reklam för? Du sitter och skriver i en tråd om ett parti som du vare sig tror på eller kommer att rösta på, har du inte viktigare saker att hålla på med under dagarna?
Citera
2018-03-22, 15:12
Medlem
Citat:
Jo visst, men hade du och MED aktivt försökt kämpa emot det eller hade ni bara lagt er platt för att pöbeln vill ha böneutrop? Det är ju synnerligen svagt att basera hela sin partipolitik enbart på vad en majoritet vill eller inte vill, för det kan ju skifta över tid. Och då är man inget annat än ett vindflöje helt utan principer

Ett politiskt parti helt utan själ och ideologi som byter åsikt i takt med dess popularitet är inget annat än ett clownparti.
Citera
2018-03-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
När MED antar Det Nya Miljonprogrammet så kommer jag att ansluta mig.

Målet för detta program är att en miljon i Sverige boende utlänningar, invandrare och flyktingar till och med år tvåtusen tjugoåtta skall återvända till sina hemländer. Avsikten är att permanent och långsiktigt förbättra levnadsförhållandena för såväl de återvändande utlänningarna och deras landsmän som för de i landet kvarvarande invånarna.

Flyktingmottagning är ett engagemang som föds ur en vilja att göra gott och hjälpa personer som har det svårt. Men engagemanget kan inte upphöra med att dessa personer kommer till Sverige. Sverige och de flyktingar det har antagit har också visat sig ha mycket litet intresse av att förena sig i en enhet. Därför är det ett gemensamt demokratiskt intresse för utlänningar och svenskar att situationen förbättras på ett enkelt, rättframt och upprätthållbart sätt med stora förutsättningar till långsiktig framgång för alla inblandade. Miljonprogrammet kommer till största delen att kunna baseras på frivillighet och till resten på en konsekvent uppslutning kring och tillämpning av rättsstatliga principer.

Det tidigare migrationspolitiska programmet från MED uppfattande jag var mer i linje med Det Nya Miljonprogrammet. Det nya är detaljerat och bra på det sättet, men ambitionsnivån har säkts betydligt.
Är nog inte MED du skall ansluta dig till, du passar nog bättre i nåt enfrågeparti som SD eller afs.
Citera
2018-03-22, 15:13
Medlem
Citat:
Vi kommer alltid kämpa mot böneutrop, är inget som skall finnas i Sverige
Citera
2018-03-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Helt uppenbart så handlar det om en brokig samling byfånar med Bard i spetsen som beslutat sig för att bilda ett nytt parti baserat på en sorgesam samling floskler och hopkok.
Mest påminner MED om NYD under Franzens ledarpiska.
Oj blev du ledsen 😂
Du är nog rätt ensam om att tycka att MED består av ”floskler och hopkok” visar bara att du inte läst Sveriges mest genomtänkta partiprogram och förstått vad det står.. så gå nu in och skriv i nån enfrågepartitråd istället så jag slipper ödsla min tid på dig 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in