Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
65% vill vara med i EU, vad är det du inte förstår?
När MED antar Det Nya Miljonprogrammet så kommer jag att ansluta mig.
Målet för detta program är att en miljon i Sverige boende utlänningar, invandrare och flyktingar till och med år tvåtusen tjugoåtta skall återvända till sina hemländer. Avsikten är att permanent och långsiktigt förbättra levnadsförhållandena för såväl de återvändande utlänningarna och deras landsmän som för de i landet kvarvarande invånarna.
Flyktingmottagning är ett engagemang som föds ur en vilja att göra gott och hjälpa personer som har det svårt. Men engagemanget kan inte upphöra med att dessa personer kommer till Sverige. Sverige och de flyktingar det har antagit har också visat sig ha mycket litet intresse av att förena sig i en enhet. Därför är det ett gemensamt demokratiskt intresse för utlänningar och svenskar att situationen förbättras på ett enkelt, rättframt och upprätthållbart sätt med stora förutsättningar till långsiktig framgång för alla inblandade. Miljonprogrammet kommer till största delen att kunna baseras på frivillighet och till resten på en konsekvent uppslutning kring och tillämpning av rättsstatliga principer.
Det tidigare migrationspolitiska programmet från MED uppfattande jag var mer i linje med Det Nya Miljonprogrammet. Det nya är detaljerat och bra på det sättet, men ambitionsnivån har säkts betydligt.