Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Det sistnämnda tycker jag är att gå lite väl långt. Men det är väl bra att det finns ett "folkhemalternativ" och ett mer traditionellt högeralternativ bland de invandringskritiska patierna?
Jo det har du rätt i. Det är dock ofrånkomligt som så att Mattias Karlsson's vokabulär klingar väldigt bekant. Förutom att vara ett intellektuellt haveri så är det etiskt perverst att höra Karlsson använda liknande tillmälen mot AfS, som de som han för blott några år sedan användes mot SD.
Någon jävla minimal nivå av intellektuell hederlighet måste kunna förvänta sig SD skall kunna upprätthålla.Tyvärr Karlsson & Vinge misslyckades kapitalt.
Som ett resultat hade jag hellre valt soffan än att lägga min röst på SD.
Nu finns tack och lov AfS som alternativ, så soffan lär knappast vara aktuell denna höst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Drömscenariot är ju att SD får över 20 %, Afs kommer in och MP och KD åker ur riksdagen. Frågan är om etablissemanget någonsin skulle hämta sig igen efter en sådan smäll på valnatten.

Sedan kan jag hålla med dig om att implikationerna av det scenario du beskriver ovan skulle vara bli början på slutet. Jag inbillar mig att ett sådant utfall skulle kunna ha en möjlighet att bli en bredsida som PK-vansinnet aldrig repade sig från.