Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 02:59
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
...
Kollade igenom lite snabbt hans sociala medier och tog ett axplock:
Citat:
Dessa kravmaskiner ska endast få en sak: enkelbiljett till sina hemländer!
Citat:
Svenska folket säger NEJ till böneutrop! När ska politikerna börja lyssna?
Citat:
Sverige förtjänar bättre politiker!
Och så vidare. Mycket one-liners och slagord och sällan några längre resonemang eller analyser.

Säger inte emot något av ovanstående citat utan instämmer med dem, men personligen uppskattar jag när folk uttrycker sig mer balanserat. Det kan ha lika skarp kritik för den sakens skull.

Märk väl att jag ändå stöttar AFS och som sagt är denna approach förmodligen i någon mån nödvändig för att differentiera sig i det politiska landskapet.
Jag tror att man i största möjliga mån bör hålla budskapet kort och koncist, så lite brus som möjligt, och ibland komplettera budskapet med en retorisk fråga så att fler delar i hjärnan aktiveras.

Men, man bör i största möjliga mån komplettera budskapet med en länk till aktuellt avsnitt i AfS partiprogram, eller artikel alternativt Youtubeklipp (och liknande) som berör ämnet.
I annat fall blir det ju lite valaffisch över det hela, dra fördel av att man numera har möjlighet att komplettera "valaffischerna"(de sociala medierna) med länkar.
Med en länk framstår budskapet som mer seriöst och den som vill får en möjlighet att fördjupa sig i ämnet.
Citera
2018-03-22, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tror AFS höga siffror har att göra med att det, till skillnad från SD, är ett högerparti. Sänkta skatter, svenskvänlighet, återvandring och kompetent folk i ledningen. Riktigt kul. Nu blir det sannolikt en röst på AFS för min del.

Håller med.Når Kasselstrand igenom mediabruset så har partiet en valvinnare här.
Dessutom skönt att slippa alla sossar i SD.De tillhör de som gjorde massinvandringen möjlig.
Rätt ekonomisk profil på AfS..SD är alltför vänstervridna härvidlag.
Jag kommer att rösta på AfS vid riksdagsvalet 2018...och jag kommer inte direkt att vara ensam om detta.

Bye bye SD.Ni blev som dom andra.
Citera
2018-03-22, 03:28
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Drömmen för mig är nu SD på 20% och AfS på 4%.
Citera
2018-03-22, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Drömmen för mig är nu SD på 20% och AfS på 4%.

Tror nog att AfS har större potential för 2018 än 4 % ärligt talat. Jag tror 5-6 % kan vara möjligt. Och jag tror även att SD + AfS är större än bara SD. Tror många som är höger som annars inte skulle rösta på SD nu kan rösta på AfS istället. Sedan finns det missnöjda förbannade väljare som aldrig kommer rösta på SD igen (som mig) som nu förmodligen kommer rösta på AfS.

Som jag skrev i en annan tråd. Det borde ligga i alla invandringskritikers intresse med två invandringskritiska partier. Det är aldrig bra när ett parti får monopol på en fråga. SD behöver konkurrens.

Ser det inte alls som någon omöjlighet med ett SD på 22 % och AfS på 5 %. Det vore ett fantastiskt slag i ansiktet på etablissemanget. Särskilt om även MP åker ut, det vore helt underbart.

Kul även gällande FIs förra slogan "ut med rasisterna in med feministerna" om ett ännu ett "rasistiskt" parti kommer in och feministerna fortfarande står utanför lol.
Citera
2018-03-22, 03:56
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Observera vidare att SD ökat med 0,3% sedan förra mätningen, medan M minskat med exakt 1,7%.

Därav kan man förstås inte dra slutsatsen att det främst är missnöjda moderater som gått till AfS, men siffrorna borde oroa Kristersson.

De gamla moderaterna ligger politiskt betydligt närmare AfS än SD. De få(?) kvarvarande gammel-Moderater i nya Moderaterna har sannolikt svårt att se SD som ett alternativ pga dess ekonomiska politik.
Här har vi AfS raison d'être.
Är man kritisk mot dagens migrationspolitik finns det de facto endast ett parti att rösta på (SD). Eftersom invandringsfrågan är akut, har väldigt många, mig själv inkluderad, valt att rösta på SD enkom för att de är det enda partiet som inte aktivt arbetar för Sveriges snara undergång.
Alla andra frågor har fått stå tillbaka för denna fråga.

Detta har i sin tur resulterat att SD har fått oförtjänt många röster, vilket jag skulle gissa att de är fullt medvetna om med tanke på deras flegmatiska beteende innan AfS inträde och den nyfunna energin som står att finna hos SD efter AfS inträde.
Tragiskt nog verkar SD fått för sig att den bästa strategin framåt är primitiva hysteriska attacker mot AfS

Jag kan förstå varför; man är helt enkelt livrädd att förlora sin plats vid köttgrytorna.
Jag kan dock inte begripa hur SD kan inbilla sig att inslagen strategi är den bästa vägen framåt.

Jag skulle gissa på att SD ganska snart kommer börja tappa de gammel-Moderater som håller för näsan och trots allt röstar på SD, så snart som en röst på AfS inte känns som bortkastad.

SD's primitiva uppförande lär nog förstärka denna process avsevärt. Jag menar, vem vill rösta på en fjant vars argumentation bygger på intellektuella spetsfundigheter som Alternativet för Sparkade.

Jag har rösta på SD sedan 2006.
Jag kommer aldrig rösta på SD igen; oavsett om de enda andra alternativen skulle vara F!, MP, Islamister, och Kommunister.
Senast redigerad av Vadaadaa 2018-03-22 kl. 04:05.
Citera
2018-03-22, 07:29
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
AfS nästan 2% bara två veckor efter lanseringen. Mycket glädjande siffror än så länge!

Citat:
– De är inte uppe i två procent. Men de är ganska nära i den här mätningen, säger Yougovs kommunikationschef Lars Gylling till Metro.

http://www.friatider.se/yougov-afs-redan-p-n-ra-2-procent

Man är alltså redan förbi att vara ett promilleparti som många SDare hävdat att man skulle bli.

Detta borde ju även få några osäkra väljare att faktiskt ta steget till AfS när man alltså redan kan se att man inte är ett parti med 0.xPE stöd i opinionen.

Ska bli intressant att se utvecklingen framöver då jag misstänker att det kan bli en snowball-effekt så fort folk kan känna sig trygga med att en röst på AfS inte är "bortkastad".
Citera
2018-03-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Såhär skriver MED:

https://www.medborgerligsamling.se/app/uploads/2017/10/migrationspolitiskt-program-for-medborgerlig-samling.pdf

Jag har känslan av att MED inte ligger långt ifrån SD i synen på migration, då de dessutom pratar en del om återvandring.
Ja men gemför deras återvandring med AFS.
Citera
2018-03-22, 08:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
De gamla moderaterna ligger politiskt betydligt närmare AfS än SD. De få(?) kvarvarande gammel-Moderater i nya Moderaterna har sannolikt svårt att se SD som ett alternativ pga dess ekonomiska politik.
Här har vi AfS raison d'être.
Är man kritisk mot dagens migrationspolitik finns det de facto endast ett parti att rösta på (SD). Eftersom invandringsfrågan är akut, har väldigt många, mig själv inkluderad, valt att rösta på SD enkom för att de är det enda partiet som inte aktivt arbetar för Sveriges snara undergång.
Alla andra frågor har fått stå tillbaka för denna fråga.

Detta har i sin tur resulterat att SD har fått oförtjänt många röster, vilket jag skulle gissa att de är fullt medvetna om med tanke på deras flegmatiska beteende innan AfS inträde och den nyfunna energin som står att finna hos SD efter AfS inträde.
Tragiskt nog verkar SD fått för sig att den bästa strategin framåt är primitiva hysteriska attacker mot AfS

Jag kan förstå varför; man är helt enkelt livrädd att förlora sin plats vid köttgrytorna.
Jag kan dock inte begripa hur SD kan inbilla sig att inslagen strategi är den bästa vägen framåt.

Jag skulle gissa på att SD ganska snart kommer börja tappa de gammel-Moderater som håller för näsan och trots allt röstar på SD, så snart som en röst på AfS inte känns som bortkastad.

SD's primitiva uppförande lär nog förstärka denna process avsevärt. Jag menar, vem vill rösta på en fjant vars argumentation bygger på intellektuella spetsfundigheter som Alternativet för Sparkade.

Jag har rösta på SD sedan 2006.
Jag kommer aldrig rösta på SD igen; oavsett om de enda andra alternativen skulle vara F!, MP, Islamister, och Kommunister.
Det sistnämnda tycker jag är att gå lite väl långt. Men det är väl bra att det finns ett "folkhemalternativ" och ett mer traditionellt högeralternativ bland de invandringskritiska patierna?

Drömscenariot är ju att SD får över 20 %, Afs kommer in och MP och KD åker ur riksdagen. Frågan är om etablissemanget någonsin skulle hämta sig igen efter en sådan smäll på valnatten.
Citera
2018-03-22, 08:52
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Tragiskt nog verkar SD fått för sig att den bästa strategin framåt är primitiva hysteriska attacker mot AfS [...] Jag kan dock inte begripa hur SD kan inbilla sig att inslagen strategi är den bästa vägen framåt.

Det är en extremt korkad strategi. Om det ens kan kallas för en strategi, det är snarare en patetisk känsloreaktion som visar på avsaknad av just strategi.
Citera
2018-03-22, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
AfS nästan 2% bara två veckor efter lanseringen. Mycket glädjande siffror än så länge!

http://www.friatider.se/yougov-afs-redan-p-n-ra-2-procent

Man är alltså redan förbi att vara ett promilleparti som många SDare hävdat att man skulle bli.

Detta borde ju även få några osäkra väljare att faktiskt ta steget till AfS när man alltså redan kan se att man inte är ett parti med 0.xPE stöd i opinionen.

Ska bli intressant att se utvecklingen framöver då jag misstänker att det kan bli en snowball-effekt så fort folk kan känna sig trygga med att en röst på AfS inte är "bortkastad".

Ja har sfs redan nu runt 2 procent så inser folk att det är värt att satsa på detta parti.

Dessutom kommer säkert många att stödrösta på sfs för att inte en hop sverigevänliga röster ska gå förlorade. Kommer själv att ge lite pengar nu till sfs.
Citera
2018-03-22, 09:06
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Hade de någon webbsida?
Citera
2018-03-22, 09:08
Medlem
okok1s avatar
Valdeltagande 2014 6290016 st 85,81%

6290016*0,02= ~125k

Att ha nästan 125k röster efter 2 veckor är ganska bra. Kan de nå ut till SD väljare så lär de komma in. SD backade tydligen inte på undersökningen utan gick upp 0,3 %... Medan AfS gick upp nästan 2%. Det är intressant. Vart kommer AfS väljare ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in