Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Observera vidare att SD ökat med 0,3% sedan förra mätningen, medan M minskat med exakt 1,7%.
Därav kan man förstås inte dra slutsatsen att det främst är missnöjda moderater som gått till AfS, men siffrorna borde oroa Kristersson.
De gamla moderaterna ligger politiskt betydligt närmare AfS än SD. De få(?) kvarvarande gammel-Moderater i nya Moderaterna har sannolikt svårt att se SD som ett alternativ pga dess ekonomiska politik.
Här har vi AfS raison d'être.
Är man kritisk mot dagens migrationspolitik finns det de facto endast ett parti att rösta på (SD). Eftersom invandringsfrågan är akut, har väldigt många, mig själv inkluderad, valt att rösta på SD enkom för att de är det enda partiet som inte aktivt arbetar för Sveriges snara undergång.
Alla andra frågor har fått stå tillbaka för denna fråga.
Detta har i sin tur resulterat att SD har fått oförtjänt många röster, vilket jag skulle gissa att de är fullt medvetna om med tanke på deras flegmatiska beteende innan AfS inträde och den nyfunna energin som står att finna hos SD efter AfS inträde.
Tragiskt nog verkar SD fått för sig att den bästa strategin framåt är primitiva hysteriska attacker mot AfS
Jag kan förstå varför; man är helt enkelt livrädd att förlora sin plats vid köttgrytorna.
Jag kan dock inte begripa hur SD kan inbilla sig att inslagen strategi är den bästa vägen framåt.
Jag skulle gissa på att SD ganska snart kommer börja tappa de gammel-Moderater som håller för näsan och trots allt röstar på SD, så snart som en röst på AfS inte känns som bortkastad.
SD's primitiva uppförande lär nog förstärka denna process avsevärt. Jag menar, vem vill rösta på en fjant vars argumentation bygger på intellektuella spetsfundigheter som Alternativet för Sparkade.
Jag har rösta på SD sedan 2006.
Jag kommer aldrig rösta på SD igen; oavsett om de enda andra alternativen skulle vara F!, MP, Islamister, och Kommunister.