2018-03-21, 20:00
Medlem
Hur lång tid brukar det ta efter det att man har betalat att få hem sitt paket?

Betalade nämligen avgiften i Lördags och har ännu inte fått något.
Citera
2018-03-21, 20:14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma

Postnord har 500000+ paket att gå igenom så det tar ett tag :-) men lugn bara lugn du får det...

När skickades paketet från Kina? Räkna +42 dagar därifrån om paketet är skickat med standard China Post Air Mail, sedan kan du börja klaga...
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-21 kl. 20:16.
Citera
2018-03-21, 20:18
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:

Lite svårt att säga men prova gärna att maila PN och fråga, eller ring och fråga. Det kanske tar fem minuter i telefonkön men de är alerta och svarar utförligt när du kommer fram. Glöm inte att ha ditt kolli-id till hands. Det går lite fortare då i jultrafiken.
Citera
2018-03-21, 20:29
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Lite OT men ni som gillar att gnälla på avgifter gnäll lite över det här istället :-)
https://www.di.se/nyheter/trangselskatten-en-guldgruva-for-staten/

Det gäller ju inte ens en avgift utan en tilläggsavgift på en avgift... vad det nu är?
Det borde väl du som som älskar avgifter veta. Testa att backa ut i spärren och kör in igen så blir Magda glad. PN borde testa det så kanske konkan undviks, med din bil då.
Citera
2018-03-21, 20:34
Medlem
Snarkarens avatar
Glöm inte bort att komma ihåg era "Signed Date" på paket innan 16/2, har fått igenom ett par paket via detta, bara att stå på sig med klagan, lycka till
Citera
2018-03-21, 20:37
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Postnord har 500000+ paket att gå igenom så det tar ett tag :-) men lugn bara lugn du får det...

När skickades paketet från Kina? Räkna +42 dagar därifrån om paketet är skickat med standard China Post Air Mail, sedan kan du börja klaga...
Finns ju så klart inget som säger att du skall behöva vänta tills det gått 42+ innan du kan klaga ,Om Posten får ditt paket efter säg 14 dagar ,skall posten dela ut paketet så fort som möjlig ,det står i UPU:s regler , paketet skall behandlas efter mottagarlandets normala rutiner och standarder.
Citera
2018-03-21, 20:39
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Jösses 13 sidor i tråden sedan sju tiden i morse

Hett debattämne

I går gjorde jag en bra affär. Köpte två grejer på samma wish butik så nu får postnord bara betalt för ett paket. Ska minsan göra så i fortsättningen.

Trådfria hörlurar till TV, dator m.m. 98 kr och en poliskamera ( sån de har på kroppen) för 70 kr + frakten då. Kan ju inte bli billigare.

Är du säker på att varorna skickas i samma paket? Ofta skickas sakerna direkt från något lager och det behöver inte vara samma. Jag mejlar numera till säljarna på Ebay att det ska skicka allt i samma paket, även om det är samma slags varor. Vet inte hur det funkar att kontakta säljarna direkt på Wish. Har inte handlar där ännu.

Den där poliskameran är jag också intresserad av, om den funkar.
Citera
2018-03-21, 20:44
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Glöm inte bort att komma ihåg era "Signed Date" på paket innan 16/2, har fått igenom ett par paket via detta, bara att stå på sig med klagan, lycka till

Bra att veta, tack. Jag har också klagat på detta. Inte fått svar ännu. När man spårar paketet står det att det skickats den 12/2, den försändelse som jag har fått moms-sms på hittills. Om det står något läsbart datum på etiketten vet jag inte.
Citera
2018-03-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Finns ju så klart inget som säger att du skall behöva vänta tills det gått 42+ innan du kan klaga ,Om Posten får ditt paket efter säg 14 dagar ,skall posten dela ut paketet så fort som möjlig ,det står i UPU:s regler , paketet skall behandlas efter mottagarlandets normala rutiner och standarder.

Varför skulle det ta 14 dagar för paketet att delas ut, är det inte redan i Postnords händer nu när jag betalat avgiften, eller har jag fel?
Citera
2018-03-21, 20:56
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Är du säker på att varorna skickas i samma paket? Ofta skickas sakerna direkt från något lager och det behöver inte vara samma. Jag mejlar numera till säljarna på Ebay att det ska skicka allt i samma paket, även om det är samma slags varor. Vet inte hur det funkar att kontakta säljarna direkt på Wish. Har inte handlar där ännu.

Den där poliskameran är jag också intresserad av, om den funkar.

Det går att framför önskemål på Wish till säljarna, om de inte redan skickat varan. Wish brukar ha bra responstid och är alerta.

Jag har en hel del kameror, om du vill posera och massor med laddade batterier...
Citera
2018-03-21, 21:06
Medlem
Citat:
Varför skulle det ta 14 dagar för paketet att delas ut, är det inte redan i Postnords händer nu när jag betalat avgiften, eller har jag fel?
Är det verkligen det jag säger i mitt inlägg?
Citera
2018-03-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Är det verkligen det jag säger i mitt inlägg?

Jag hade lite problem med att tolka ditt inlägg.

Om Posten får ditt paket efter säg 14 dagar; Får det från vem? Kinapost eller hanteringsstället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in