Citat:
Lite mer creepy beteende:
<klipp>
(FUP N sid 2936)
Förutom att Edvin beskriver det hus som han i verkligheten besöker (det låter exakt som Lekanders hus) som en "sommarstugeidyll med väldigt mycket blommor", "rött hus med vita knutar", så beskriver han ju kvinnan som exakt AC förutom klädernas färg, robotgräsklipparen på tomten, inne finns en man som är på vinden
. Edvin vinkar till när han kommer så att hon "inte ska bli rädd" Hon är dessutom "väldigt snäll" och bjuder på svartvinbärssaft (som han sen kommer att hälla över hennes döda kropp).
"Jag, jag vill se mig som en ganska artig så jag frågade hur är det med dig, jotack man vill ju inte klaga säger hon. Hur är det med dig? och jag säger nåt liknande tillbaka, nånting i stil med nämen, det är dumt att klaga, det är ingen som lyssnar ändå och så skrattar vi lite."
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det hela, men det är något riktigt riktigt läskigt med den enorma kontrasten som Edvin berättar om i den snälla lilla tanten med svartvinbärssaft i den idylliska sommarmiljön full av blommor, som skapad ur en barnbok, mot det groteska slaktande som följer strax efter.
<klipp>
(FUP N sid 2936)
Förutom att Edvin beskriver det hus som han i verkligheten besöker (det låter exakt som Lekanders hus) som en "sommarstugeidyll med väldigt mycket blommor", "rött hus med vita knutar", så beskriver han ju kvinnan som exakt AC förutom klädernas färg, robotgräsklipparen på tomten, inne finns en man som är på vinden
. Edvin vinkar till när han kommer så att hon "inte ska bli rädd" Hon är dessutom "väldigt snäll" och bjuder på svartvinbärssaft (som han sen kommer att hälla över hennes döda kropp)."Jag, jag vill se mig som en ganska artig så jag frågade hur är det med dig, jotack man vill ju inte klaga säger hon. Hur är det med dig? och jag säger nåt liknande tillbaka, nånting i stil med nämen, det är dumt att klaga, det är ingen som lyssnar ändå och så skrattar vi lite."
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det hela, men det är något riktigt riktigt läskigt med den enorma kontrasten som Edvin berättar om i den snälla lilla tanten med svartvinbärssaft i den idylliska sommarmiljön full av blommor, som skapad ur en barnbok, mot det groteska slaktande som följer strax efter.
Ja det här är det läskigaste jag läst i FUP, när han erkänner i förhöret och ber också i början på förhöret att få lägga till var han varit.
Och sen denna berättelse där han exakt beskriver parets hus och händelseförloppet där han är trevlig och får ett glas saft. Kalla kårar längst hela ryggen när man sakta sakta förstår att det är exakt parets hus han beskriver. Usch