2018-03-21, 17:22
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite mer creepy beteende:
<klipp>
(FUP N sid 2936)

Förutom att Edvin beskriver det hus som han i verkligheten besöker (det låter exakt som Lekanders hus) som en "sommarstugeidyll med väldigt mycket blommor", "rött hus med vita knutar", så beskriver han ju kvinnan som exakt AC förutom klädernas färg, robotgräsklipparen på tomten, inne finns en man som är på vinden . Edvin vinkar till när han kommer så att hon "inte ska bli rädd" Hon är dessutom "väldigt snäll" och bjuder på svartvinbärssaft (som han sen kommer att hälla över hennes döda kropp).

"Jag, jag vill se mig som en ganska artig så jag frågade hur är det med dig, jotack man vill ju inte klaga säger hon. Hur är det med dig? och jag säger nåt liknande tillbaka, nånting i stil med nämen, det är dumt att klaga, det är ingen som lyssnar ändå och så skrattar vi lite."

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det hela, men det är något riktigt riktigt läskigt med den enorma kontrasten som Edvin berättar om i den snälla lilla tanten med svartvinbärssaft i den idylliska sommarmiljön full av blommor, som skapad ur en barnbok, mot det groteska slaktande som följer strax efter.

Ja det här är det läskigaste jag läst i FUP, när han erkänner i förhöret och ber också i början på förhöret att få lägga till var han varit.
Och sen denna berättelse där han exakt beskriver parets hus och händelseförloppet där han är trevlig och får ett glas saft. Kalla kårar längst hela ryggen när man sakta sakta förstår att det är exakt parets hus han beskriver. Usch
Citera
2018-03-21, 17:55
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast nu läser du vad jag skrivit utifrån vad vi visste om Edvin då. Han har tidigare gett intrycket att han absolut inte var en psykopat, efter rättegången blev det annorlunda.
Läs gärna inläggen innan du svarar.

Var tvungen att svara, eftersom du gått igenom mina inlägg så långt tillbaka
Lite charmigt faktiskt.

Men du, det är inte det minsta charmigt att ha fel hela tiden.
Detta är alltjämt ett inlägg som inte ger en plats hos Mensa.
140kg psykopat med storlek 47. Lycka till!
Det var nämligen skrivet innan rättegången började.
Och det finns flera exempel på det konsternerade och splittrade tillståndet.
Hur är det med EG-s medhjälpare? Är de också psykopater?
För du tror väl fortfarande att EG hade med sig sina båda låtsaskamrater i baksätet?
De där båda hyvens grabbarna som lämnar tillbaka EG-s skor m.m dagen efter.
Tror du inte att de var rädda att man skulle hitta deras DNA på skorna?
Jag menar nu när de hade låtit EG sprida spår efter sig på olika vis
så borde de ju förstå att om polisen skulle intressera sig för EG så skulle
skorna kunna bli en farlig pusselbit för deras del.
Borde dom inte ha slängts skorna i Vättern eller eldat upp dom istället?
Citera
2018-03-21, 20:22
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Det var nämligen skrivet innan rättegången började.
Exakt. Det var det jag ville komma fram till.
Citera
2018-03-21, 20:33
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Exakt. Det var det jag ville komma fram till.

Alltså stämmer inte din förklaring att du började tro på att EG
var psykopat efter att EG hade hörts i rätten som du påstod.
Hur var det med de frågor jag ställde om EG-s medhjälpare?
Har tunghäftan inte släppt än? Eller saknas svaren som vanligt?
Kan EG-s medhjälpare också diagnostiseras som psykopater?
De borde i alla fall kunna diagnostiseras som väldigt vågade med
tanke på att de skor som de hade använt lämnades tillbaka till EG.
Jag läste någonstans att polisen hade klippt upp EG-s skor för att
leta efter spår. Borde man inte förutsett detta och kastat skorna?
Citera
2018-03-21, 20:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Alltså stämmer inte din förklaring att du började tro på att EG
var psykopat efter att EG hade hörts i rätten.
Under rättegången så pendlade jag mellan att tro att han var psykopat, eller inte.
Med facit i handen så lutar det åt att han är just det.
Jag pendlade kring detta också tidigare, utifrån den informationen som kom fram om honom, undan för undan.

Vad är det du vill ha sagt? Är det en meningsfull diskussion tycker du?
Citera
2018-03-21, 21:10
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Under rättegången så pendlade jag mellan att tro att han var psykopat, eller inte.
Med facit i handen så lutar det åt att han är just det.
Jag pendlade kring detta också tidigare, utifrån den informationen som kom fram om honom, undan för undan.

Vad är det du vill ha sagt? Är det en meningsfull diskussion tycker du?

Att trots dina långa utläggningar för att verka boksynt så är diagnosen på EG så enkel
som att EG är en simpel kameleont/hyena som psykopater ibland beskrivs som?
Borde det inte vara ganska lätt att känna igen EG-s symtom om man är litterat?
Otäck typ den här EG verkligen. Berättar en solskenshistoria hur han kommer hem till
paret Lekander och dricker saft. Sen tackar han för saften genom att råna och döda
det äldre paret och sms-ar därefter sambon med meddelandet att det går bra.
Citera
2018-03-21, 21:54
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Att trots dina långa utläggningar för att verka boksynt så är diagnosen på EG så enkel
som att EG är en simpel kameleont/hyena som psykopater ibland beskrivs som?
Borde det inte vara ganska lätt att känna igen EG-s symtom om man är litterat?
Otäck typ den här EG verkligen. Berättar en solskenshistoria hur han kommer hem till
paret Lekander och dricker saft. Sen tackar han för saften genom att råna och döda
det äldre paret och sms-ar därefter sambon med meddelandet att det går bra.
Fast min kunskap är inte trådens ämne. Du kan pröva att hålla dig till ämnet istället, vill du diskutera mig så starta en tråd om mig då.

Ja Edvin verkar vara en otäck typ.
Citera
2018-03-21, 22:30
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Fast min kunskap är inte trådens ämne. Du kan pröva att hålla dig till ämnet istället, vill du diskutera mig så starta en tråd om mig då.

Ja Edvin verkar vara en otäck typ.

Eftersom EG nu är i Huddinge så är ju hans psykiska status på tapeten i högsta grad
och då är det ju intressant att konstatera att det inte bara är EG som anpassar sin
historia efter vad som har kommit fram medan utredning och rättegång har pågått.
Jag är lite nyfiken på hur du tror att EG-s låtsaskamrater har tagit sig hem från Mantorp?
Varför ville de inte åka med EG på hemvägen? Hade de tröttnat på hans sms-ande?
Varför stannar de kvar i huset efter att EG lämnar? Då var ju rånet genomfört och klart.
Eller fanns det fler anledningar för dessa båda att stanna kvar?
Vad skulle den anledningen vara i så fall? Och varför skulle de vilja råna och döda
ett helt främmande äldre par för en struntsumma och sedan låta EG behålla alla pengarna.
För du tror väl fortfarande att EG hade medhjälpare? Eller har du ändrat dig på den
punkten också på sistome för att likt kameleonten EG smälta in i omgivningen.
Citera
2018-03-21, 22:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det här är det läskigaste jag läst i FUP, när han erkänner i förhöret och ber också i början på förhöret att få lägga till var han varit.
Och sen denna berättelse där han exakt beskriver parets hus och händelseförloppet där han är trevlig och får ett glas saft. Kalla kårar längst hela ryggen när man sakta sakta förstår att det är exakt parets hus han beskriver. Usch

Ja, i första förhöret 15 september, då berättar han ju inget om att han varit i Mantorp eller i något hus, bara kört runt i timmar. I förhöret 16 september vill Edvin plötsligt lägga till ett besök i ett hus han gjort.

Kan inte säga att jag var ett dugg beredd på denna beskrivning som sakta men säkert målades upp. När jag började fatta att det verkligen var Mantorp och AC han beskrev blev jag minst sagt förvånad. Han hade ju redan information om att hans DNA fanns på mordplatsen dagen innan, när han greps.

Men när man läser mer fattar man vad han håller på med. Det verkar inte som om han vet var DNA:t har hittats.

Först beskriver han platsen lite på så sätt som de flesta som verkligen har varit på ett ställe gör. Vissa saker beskriver han i stora drag men ändå observerar, t ex att trädgården ser välskött ut, att dörren hade ett "säkerhetslås" som var modernt, men när han kommer in det det lite äldre ut. Liten hall först, toa rakt fram, köket till höger.

Men sen när han kommer lite längre fram i sin beskrivning börjar han i vissa beskrivningar gå ner på micronivå på vad han har kommit i kontakt med.

Han är bara intresserad av att tala om för förhörsledarna varför hans DNA kan finnas i köket vid diskbänken, toan och dörren för att han var ju inne och fick en vägbeskrivning, kissade på toan, drack ett glas saft, och tog på dörren när han lämnade huset. Sen åkte han därifrån enligt hans beskrivning.

Citera
2018-03-21, 22:39
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Eftersom EG nu är i Huddinge så är ju hans psykiska status på tapeten i högsta grad
och då är det ju intressant att konstatera att det inte bara är EG som anpassar sin
historia efter vad som har kommit fram medan utredning och rättegång har pågått.
Har jag haft någon historia menar du?
Naturligtvis ändrar man sitt tankesätt ju mer fakta som kommer fram, är det konstigt tycker du?
Menar du att man måste bestämma sig för en ståndpunkt och sedan aldrig släppa den, även om det framkommer ny fakta?
Citat:
Jag är lite nyfiken på hur du tror att EG-s låtsaskamrater har tagit sig hem från Mantorp?
Varför ville de inte åka med EG på hemvägen? Hade de tröttnat på hans sms-ande?
Varför stannar de kvar i huset efter att EG lämnar? Då var ju rånet genomfört och klart.
Eller fanns det fler anledningar för dessa båda att stanna kvar?
Vad skulle den anledningen vara i så fall? Och varför skulle de vilja råna och döda
ett helt främmande äldre par för en struntsumma och sedan låta EG behålla alla pengarna.
För du tror väl fortfarande att EG hade medhjälpare? Eller har du ändrat dig på den
punkten också på sistome för att likt kameleonten EG smälta in i omgivningen.
Har bara spekulerat kring det du skriver. Har aldrig påstått att det är en sanning. Är du ett mongo från Kongo?
Citera
2018-03-22, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, i första förhöret 15 september, då berättar han ju inget om att han varit i Mantorp eller i något hus, bara kört runt i timmar. I förhöret 16 september vill Edvin plötsligt lägga till ett besök i ett hus han gjort.

Kan inte säga att jag var ett dugg beredd på denna beskrivning som sakta men säkert målades upp. När jag började fatta att det verkligen var Mantorp och AC han beskrev blev jag minst sagt förvånad. Han hade ju redan information om att hans DNA fanns på mordplatsen dagen innan, när han greps.

Men när man läser mer fattar man vad han håller på med. Det verkar inte som om han vet var DNA:t har hittats.

Först beskriver han platsen lite på så sätt som de flesta som verkligen har varit på ett ställe gör. Vissa saker beskriver han i stora drag men ändå observerar, t ex att trädgården ser välskött ut, att dörren hade ett "säkerhetslås" som var modernt, men när han kommer in det det lite äldre ut. Liten hall först, toa rakt fram, köket till höger.

Men sen när han kommer lite längre fram i sin beskrivning börjar han i vissa beskrivningar gå ner på micronivå på vad han har kommit i kontakt med.

Han är bara intresserad av att tala om för förhörsledarna varför hans DNA kan finnas i köket vid diskbänken, toan och dörren för att han var ju inne och fick en vägbeskrivning, kissade på toan, drack ett glas saft, och tog på dörren när han lämnade huset. Sen åkte han därifrån enligt hans beskrivning.

Detta är en del av det jag hade i åtanke, då jag för ett tag sedan påstod att Edvins utsaga i TR byggde på kända uppgifter.

Edvin hade innan gripandet visat stort intresse för vad som framkommit i media. Även denna tråd hade lockat hans nyfikenhet.

Edvin ändrade sedan sina uppgifter utifrån vad som framkommit i FUP. Att det blev två medhjälpare denna gång, i stället för en som det tidigare varit vid hans rundturer i Jönköping, är heller ingen slump. Dessa figurers födelse får nog tillskrivas hans försvarare som innan rättegången hade hakat upp sig på två okända fingeravtryck.

Någon direkt egen förklaring till sitt handlande har Edvin inte presterat utan hela tiden ändrat sig och anpassat sig till utredningsläget.
Citera
2018-03-22, 08:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Här är han inte psykopat

Här har han psykopatbeteende.
Kan du bestämma dig någon gång, det blir tröttsamt annars.
Hittade en mycket intressant förklaring till hur man märker att man har med en psykopat att göra. Nu har jag ju inte pratat eller diskuterat med E, men denna passar ju på så många ute i samhället och måhända passar det in på E också. Kopierat från artikeln: Här är sex tecken på att du bråkar med en psykopat – och därför borde frigöra dig själv från diskussionen. Och det var mitt sista inlägg till dig och jag hoppas flera följer det exemplet.
https://www.expressen.se/omtalat/livet/6-tecken-pa-att-personen-du-brakar-med-ar-en-psykopat/

Tack för den intressanta artikeln, tur att man inte känner någon sån hemsk person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in