2018-03-21, 11:55
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Här är han inte psykopat

Här har han psykopatbeteende.
Kan du bestämma dig någon gång, det blir tröttsamt annars.
Hittade en mycket intressant förklaring till hur man märker att man har med en psykopat att göra. Nu har jag ju inte pratat eller diskuterat med E, men denna passar ju på så många ute i samhället och måhända passar det in på E också. Kopierat från artikeln: Här är sex tecken på att du bråkar med en psykopat – och därför borde frigöra dig själv från diskussionen. Och det var mitt sista inlägg till dig och jag hoppas flera följer det exemplet.
https://www.expressen.se/omtalat/livet/6-tecken-pa-att-personen-du-brakar-med-ar-en-psykopat/

Det måste bero på någon slags konsternerat och splittrat tillstånd.
Lite som när EG påstår att han kände sig förvirrad efter att ha tejpat klart...
En släng av narcissistiskt beteende är väl också fullt tänkbart.
EG verkar ju gilla att sätta sig själv i centrum och tro att han är riktigt smart.
Hela EG-s beteende pekar på att han är en fullblodspsykopat.
Hans meddelande till sambon precis efter morden talar för detta till fullo.
Helt oberörd och smått upprymd meddelar han att (ha ha, det går bra).
Total avsaknad av att kunna känna ånger eller andra känslor över vad han just har gjort.
Hur andra beskriver EG talar också för att han är psykopat.
Att det för somliga har tagit extra lång tid att förstå detta är ju ganska väntat.
Senast redigerad av mrfix 2018-03-21 kl. 12:00.
Citera
2018-03-21, 12:20
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ser väldigt mörkt ut ja. Men att avskriva att det kan ha varit fler gärningsmän, är enkelspårigt.
Att som förstagångsmördare ro iland en sådan här avancerad sak, väcker frågetecken hos mig.

Visst säger han inte hela sanningen. Men det går inte att utesluta att det kan ha varit fler personer där. Edvin lämnade själv inte så mycket teknisk bevisning i huset, DNA-spåret på tejpen var ren otur och skospåret hade lika gärna inte kommit dit.

Det som är märkligt är att det bara hittades ett (1) skospår, om man trampar i kladd borde inte det lämnats fler skospår då?

En annan mycket märklig sak är att det inte hittats någon som helst teknisk bevisning i Edvins sunkiga V70. Det borde det rimligtvis funnits om han var ensam GM.

Kan mycket väl vara så. Men att flera av varandra oberoende vittnen tar fel på samma dag?
Även om det skulle vara så, så borde ju bilen identifierats.

Vet man att hans båda medkumpaner skulle ha begått mord innan menar du?
Hur kan det annars väcka frågetecken hos dig att EG själv kunde begått morden?
Du glömde visst fingeravtrycken på TL-s mobil och EG-s DNA på TL-s byxor.
Dessutom så lämnade EG två skospår, det fanns ett i vardagsrummet också.
Att det bara fanns ett skospår med kladd beror på att avståndet mellan köket och
ytterdörren är så litet att det räcker att ta ett steg på golvet hallen för att komma ut.
Du vet väl att EG har haft ca tre månader på sig att städa bilen innan han greps.
Vem vet, kladdet på skorna kanske var det enda spåret han hade med sig in i bilen.
Det räcker ju att spola av bilmattorna i så fall. Skorna hade han ju ställt ute på
altanen i regn och rusk om jag inte missminner mig.
Citera
2018-03-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Det måste bero på någon slags konsternerat och splittrat tillstånd.
Lite som när EG påstår att han kände sig förvirrad efter att ha tejpat klart...
En släng av narcissistiskt beteende är väl också fullt tänkbart.
EG verkar ju gilla att sätta sig själv i centrum och tro att han är riktigt smart.
Hela EG-s beteende pekar på att han är en fullblodspsykopat.
Hans meddelande till sambon precis efter morden talar för detta till fullo.
Helt oberörd och smått upprymd meddelar han att (ha ha, det går bra).
Total avsaknad av att kunna känna ånger eller andra känslor över vad han just har gjort.
Hur andra beskriver EG talar också för att han är psykopat.
Att det för somliga har tagit extra lång tid att förstå detta är ju ganska väntat.
Ja, att något inte är riktigt sammankopplat i skallen på E står väl ganska klart. Likaså att han är ensam gärningsman. Just dessa påståenden skulle jag, med stor övertygelse vilja påstå att en del andra också är fullständigt övertygade om, men har som uppgift här i livet att motargumentera, bara för att dom kan. You can’t argue with stupid, så då gör jag inte det.
Citera
2018-03-21, 12:41
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Här är han inte psykopat

Här har han psykopatbeteende.
Kan du bestämma dig någon gång, det blir tröttsamt annars.
Hittade en mycket intressant förklaring till hur man märker att man har med en psykopat att göra. Nu har jag ju inte pratat eller diskuterat med E, men denna passar ju på så många ute i samhället och måhända passar det in på E också. Kopierat från artikeln: Här är sex tecken på att du bråkar med en psykopat – och därför borde frigöra dig själv från diskussionen. Och det var mitt sista inlägg till dig och jag hoppas flera följer det exemplet.
https://www.expressen.se/omtalat/livet/6-tecken-pa-att-personen-du-brakar-med-ar-en-psykopat/
Fast nu citerar du en sak som jag skrev under rättegången, det har framkommit en hel del annan information efter att jag skrev detta.
Minns jag rätt så skrev jag detta efter att Edvin börjar rodna när de anhöriga förhördes.
Ansåg inte då att det var ett psykopatbeteende, anser fortfarande att rodnad inte är ett psykopatbeteende.

Efter detta blev jag rättad av en annan användare som påpekade att rodnaden kunde bero på att han var arg. Vilket inte heller är otroligt, utan snarare ett korrekt antagande.

Hur går det med dina speglar och Mensa-organisationen som du skrev brukar kontakta dig?
Citera
2018-03-21, 12:45
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Vet man att hans båda medkumpaner skulle ha begått mord innan menar du?
Hur kan det annars väcka frågetecken hos dig att EG själv kunde begått morden?
Du glömde visst fingeravtrycken på TL-s mobil och EG-s DNA på TL-s byxor.
Dessutom så lämnade EG två skospår, det fanns ett i vardagsrummet också.
Att det bara fanns ett skospår med kladd beror på att avståndet mellan köket och
ytterdörren är så litet att det räcker att ta ett steg på golvet hallen för att komma ut.
Du vet väl att EG har haft ca tre månader på sig att städa bilen innan han greps.
Vem vet, kladdet på skorna kanske var det enda spåret han hade med sig in i bilen.
Det räcker ju att spola av bilmattorna i så fall. Skorna hade han ju ställt ute på
altanen i regn och rusk om jag inte missminner mig.
Under eftermiddagen den 11 juni 2017 börjar det regna kraftigt i Mantorp - Edvin har säkerligen råkat rengöra sina skor innan han satte ner fötterna i bilen. Kanske till störst del genom att dra av sig ett par mysbyxor.
Citera
2018-03-21, 13:17
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ja, att något inte är riktigt sammankopplat i skallen på E står väl ganska klart. Likaså att han är ensam gärningsman. Just dessa påståenden skulle jag, med stor övertygelse vilja påstå att en del andra också är fullständigt övertygade om, men har som uppgift här i livet att motargumentera, bara för att dom kan. You can’t argue with stupid, så då gör jag inte det.

Om man ser till den artikel du länkade till.
så finns det ju åtskilliga saker som stämmer in på både EG och den omtalade.
Kan det möjligen vara så att för att man själv lider av samma symptom som EG så är det svårt
att inse att det EG lider av är just ett psykopatiskt beteende?
Det kan ju också vara just detta beteende som har provocerat fram något
hos offren för morden som gjort att EG till slut dödar makarna Lekander.
Det kanske är EG som har fällt nedlåtande kommentarer om offren och fått samma
medicin tillbaka från någon av offren och då har det slagit slint i EG-s vacuumburk.
Senast redigerad av mrfix 2018-03-21 kl. 13:44.
Citera
2018-03-21, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Lite mer creepy beteende:
(FUP N sid 2920)

(På Mc Donalds, en av dom som Edvin besökte)

"I kön där så träffade jag en ganska trevlig person. Han frågade mig om han kunde gå före mig för han hade bråttom, jag sa det ja gör du det jag har inte bråttom sa jag. Så vi stod och pratade lite mer så där kallpratade som liksom bara ja vad ska du ta då. Ska du ta nå gott eller?"

(FUP N sid 2936)

Förutom att Edvin beskriver det hus som han i verkligheten besöker (det låter exakt som Lekanders hus) som en "sommarstugeidyll med väldigt mycket blommor", "rött hus med vita knutar", så beskriver han ju kvinnan som exakt AC förutom klädernas färg, robotgräsklipparen på tomten, inne finns en man som är på vinden . Edvin vinkar till när han kommer så att hon "inte ska bli rädd" Hon är dessutom "väldigt snäll" och bjuder på svartvinbärssaft (som han sen kommer att hälla över hennes döda kropp).

"Jag, jag vill se mig som en ganska artig så jag frågade hur är det med dig, jotack man vill ju inte klaga säger hon. Hur är det med dig? och jag säger nåt liknande tillbaka, nånting i stil med nämen, det är dumt att klaga, det är ingen som lyssnar ändå och så skrattar vi lite."

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det hela, men det är något riktigt riktigt läskigt med den enorma kontrasten som Edvin berättar om i den snälla lilla tanten med svartvinbärssaft i den idylliska sommarmiljön full av blommor, som skapad ur en barnbok, mot det groteska slaktande som följer strax efter.

Sen vill jag bara visa det sätt han beskriver sin stela och underliga dialog med andra människor.

Vem frågar någon som man inte känner och som dessutom har bråttom i kön på McDonalds vad de ska äta, ska du äta något gott eller?
Eller vem frågar en person när man frågar efter vägen - hur är det med dig?

Han jobbar hårt på att verka vara "den snälla", "omtänksamma", "skojiga", "vimsiga killen med dåligt lokalsinne" som gillar att köra på små slingriga vägar på landsbygden .

Samtidigt avslöjar han något om sig när han berättar på detta underliga sätt. Han avslöjar att han KAN BERÄTTA på detta söta sätt, fast han vet det hemska som hände där inne.

Jag vet ju inte vad det är för fel på Edvin. Men jag ryser av den läskiga kontrast mellan hans beskrivning och verkligheten. Sockersött- och blodig död.

Är han bara en psykopat eller är han också psykiskt sjuk?
(Oj, lika många emojisar som Boidis). Får skärpa mig.
Citera
2018-03-21, 13:36
Medlem
JaredLetos avatar
Läste förhöret med E för några dagar sedan och tänkte lite kring det påstådda hotet som ska finnas mot hans familj. Kan det vara så att om han erkänner morden så kommer utomstående hämnas på honom genom hans familj för det han har gjort?

Det har ju typ aldrig hänt, men inbillningen kanske är så påtaglig hos honom att han verkligen tror på det.

Och för att förtydliga så menar jag mord som inte är förknippat med org. brottslighet har sällan några andra straff mot gärningsmannen än det h*n får i en domstol.
Citera
2018-03-21, 13:43
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
(FUP N sid 2920)

"I kön där så träffade jag en ganska trevlig person. Han frågade mig om han kunde gå före mig för han hade bråttom, jag sa det ja gör du det jag har inte bråttom sa jag. Så vi stod och pratade lite mer så där kallpratade som liksom bara ja vad ska du ta då. Ska du ta nå gott eller?"

(FUP N sid 2936)

Förutom att Edvin beskriver det hus som han i verkligheten besöker (det låter exakt som Lekanders hus) som en "sommarstugeidyll med väldigt mycket blommor", "rött hus med vita knutar", så beskriver han ju kvinnan som exakt AC förutom klädernas färg, robotgräsklipparen på tomten, inne finns en man som är på vinden . Edvin vinkar till när han kommer så att hon "inte ska bli rädd" Hon är dessutom "väldigt snäll" och bjuder på svartvinbärssaft (som han sen kommer att hälla över hennes döda kropp).

"Jag, jag vill se mig som en ganska artig så jag frågade hur är det med dig, jotack man vill ju inte klaga säger hon. Hur är det med dig? och jag säger nåt liknande tillbaka, nånting i stil med nämen, det är dumt att klaga, det är ingen som lyssnar ändå och så skrattar vi lite."

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det hela, men det är något riktigt riktigt läskigt med den enorma kontrasten som Edvin berättar om i den snälla lilla tanten med svartvinbärssaft i den idylliska sommarmiljön full av blommor, som skapad ur en barnbok, mot det groteska slaktande som följer strax efter.

Sen vill jag bara visa det sätt han beskriver sin stela och underliga dialog med andra människor.

Vem frågar någon som man inte känner och som dessutom har bråttom i kön på McDonalds vad de ska äta, ska du äta något gott eller?

Han jobbar hårt på att verka vara "den snälla", "omtänksamma", "skojiga", "vimsiga killen med dåligt lokalsinne" som gillar att köra på små slingriga vägar på landsbygden .

Samtidigt avslöjar han något om sig när han berättar på detta underliga sätt. Han avslöjar att han KAN BERÄTTA på detta söta sätt, fast han vet det hemska som hände där inne.

Jag vet ju inte vad det är för fel på Edvin. Men jag ryser av den läskiga kontrast mellan hans beskrivning och verkligheten. Sockersött- och blodig död.

Reagerade också på samma stycke första gången jag läste hans förhör. Att fråga "hur mår du" till en främling är en typisk amerikansk hälsningsfras och inte en egentlig undran. Känns som att han kollat lite för mycket på amerikanska serier, för det han berättar kan han väl knappast själv tro på ... eller?

Tycker det är märkligt hur han kan vara så kall när hans familj diskuteras, när FL ställer ganska känsliga frågor. Han har antingen hamnat i en permanent psykos eller så är han en psykopat.
Citera
2018-03-21, 14:05
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
(FUP N sid 2920)

(FUP N sid 2936)

De underliga dialogerna är helt klart "hittepå" - har han ju även själv medgett i TR - men visst ger det ett sjukt intryck och uppslag till vidare funderingar kring hur det står till i huvudet på unge herr Edvin.

Han har ett bra detaljminne, som vi vet, och han verkar associera rätt mycket fritt utifrån det - sämre då med långtidsminnet, som han också medger, samt någon större ordning där visar han ju inte heller prov på när man läser och jämför alla hans utsagor.
Kollegor på jobbet har vittnat om att Edvin sällan eller aldrig medger att han har fel i diskussioner - lätt då att få intrycket av att han själv tror på allt han säger.
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-21 kl. 14:11.
Citera
2018-03-21, 14:40
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast nu citerar du en sak som jag skrev under rättegången, det har framkommit en hel del annan information efter att jag skrev detta.
Minns jag rätt så skrev jag detta efter att Edvin börjar rodna när de anhöriga förhördes.
Ansåg inte då att det var ett psykopatbeteende, anser fortfarande att rodnad inte är ett psykopatbeteende.

Efter detta blev jag rättad av en annan användare som påpekade att rodnaden kunde bero på att han var arg. Vilket inte heller är otroligt, utan snarare ett korrekt antagande.

Hur går det med dina speglar och Mensa-organisationen som du skrev brukar kontakta dig?

Lite fler exempel på ett konsternerat och splittrat tillstånd från dig.

140kg psykopat med storlek 47. Lycka till!
kontra
Därtill är det flera användare som benämnt honom som psykopat, trots att det inte finns något alls som tyder på det.
kontra
Han kanske bara manipulerar polisen och väntar med sin story, till rättegången.
Så hade en psykopat resonerat.
kontra
Nej nej, och nej.
En psykopat skulle inte betett sig på detta sätt. Särskilt inte en ung 24-årig psykopat.

Så frågan är om EG är psykopat eller inte? Kan du bestämma dig för vilket tror du?
I mina ögon så visar EG alla nödvändiga beteenden för att uppfylla kriterierna för en psykopat.
EG verkar ju vara totalt oförmögen att känna några som helst samvetskval
för att ha berövat två äldre människor på återstoden av deras liv.
Och med tanke på dina inlägg så ska du nog inte nämna Mensa.
Senast redigerad av mrfix 2018-03-21 kl. 14:43.
Citera
2018-03-21, 16:27
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Lite fler exempel på ett konsternerat och splittrat tillstånd från dig.

140kg psykopat med storlek 47. Lycka till!
kontra
Därtill är det flera användare som benämnt honom som psykopat, trots att det inte finns något alls som tyder på det.
kontra
Han kanske bara manipulerar polisen och väntar med sin story, till rättegången.
Så hade en psykopat resonerat.
kontra
Nej nej, och nej.
En psykopat skulle inte betett sig på detta sätt. Särskilt inte en ung 24-årig psykopat.

Så frågan är om EG är psykopat eller inte? Kan du bestämma dig för vilket tror du?
I mina ögon så visar EG alla nödvändiga beteenden för att uppfylla kriterierna för en psykopat.
EG verkar ju vara totalt oförmögen att känna några som helst samvetskval
för att ha berövat två äldre människor på återstoden av deras liv.
Och med tanke på dina inlägg så ska du nog inte nämna Mensa.
Fast nu läser du vad jag skrivit utifrån vad vi visste om Edvin då. Han har tidigare gett intrycket att han absolut inte var en psykopat, efter rättegången blev det annorlunda.
Läs gärna inläggen innan du svarar.

Var tvungen att svara, eftersom du gått igenom mina inlägg så långt tillbaka
Lite charmigt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in