Lite mer creepy beteende:
(FUP N sid 2920)
(På Mc Donalds, en av dom

som Edvin besökte)
"
I kön där så träffade jag en ganska trevlig person. Han frågade mig om han kunde gå före mig för han hade bråttom, jag sa det ja gör du det jag har inte bråttom sa jag. Så vi stod och pratade lite mer så där kallpratade som liksom bara ja vad ska du ta då. Ska du ta nå gott eller?"
(FUP N sid 2936)
Förutom att Edvin beskriver det hus som han i verkligheten besöker (det låter exakt som Lekanders hus) som en "sommarstugeidyll med väldigt mycket blommor", "rött hus med vita knutar", så beskriver han ju kvinnan som exakt AC förutom klädernas färg, robotgräsklipparen på tomten, inne finns en man som är på vinden

. Edvin vinkar till när han kommer så att hon "
inte ska bli rädd" Hon är dessutom
"väldigt snäll" och bjuder på svartvinbärssaft (som han sen kommer att hälla över hennes döda kropp).
"
Jag, jag vill se mig som en ganska artig så jag frågade hur är det med dig, jotack man vill ju inte klaga säger hon. Hur är det med dig? och jag säger nåt liknande tillbaka, nånting i stil med nämen, det är dumt att klaga, det är ingen som lyssnar ändå och så skrattar vi lite."
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det hela, men det är något riktigt riktigt läskigt med den enorma kontrasten som Edvin berättar om i den snälla lilla tanten med svartvinbärssaft i den idylliska sommarmiljön full av blommor, som skapad ur en barnbok, mot det groteska slaktande som följer strax efter.
Sen vill jag bara visa det sätt han beskriver sin stela och underliga dialog med andra människor.
Vem frågar någon som man inte känner och som dessutom har bråttom i kön på McDonalds vad de ska äta, ska du äta något gott eller?
Eller vem frågar en person när man frågar efter vägen - hur är det med dig?
Han jobbar hårt på att verka vara "den snälla", "omtänksamma", "skojiga", "vimsiga killen med dåligt lokalsinne" som gillar att köra på små slingriga vägar på landsbygden

.
Samtidigt avslöjar han något om sig när han berättar på detta underliga sätt. Han avslöjar att han KAN BERÄTTA på detta söta sätt, fast han vet det hemska som hände där inne.
Jag vet ju inte vad det är för fel på Edvin. Men jag ryser av den läskiga kontrast mellan hans beskrivning och verkligheten. Sockersött- och blodig död.
Är han bara en psykopat eller är han också psykiskt sjuk?
(Oj, lika många emojisar som Boidis). Får skärpa mig.