2018-01-25, 15:30
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, det är nästan parodiskt hur precis alla framkommande fakta klarlägger och fördjupar bilden av PM:s skuld och vidrighet. Polisen hade nog en bild klar för sig redan första dygnet, och i den mån den reviderats är det nog bara på vidrighetsskalan.
Att det finns någon som fortfarande kämpar för att rentvå PM och lägga skulden på Kim är enbart tragiskt. En studie i mental sjukdom.
Angående det svartmarkerade: första dagen när hon betraktades som försvunnen? Knappast att polisen hade klart för sig bilden.

Däremot första dagen som hennes bål hade identifierats så började polisen inse att det här är betydligt värre än 99.9% försvinnanden. Det är du som kommenterar med för stor tyngd på facit.
Citera
2018-01-25, 15:33
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

Station 2 sender torsdag aften en dokumentar om ubådssagen, der beskriver en række nye detaljer om Kim Walls sidste tid, inden hun gik ombord på ubåden Nautilus, hvor hun ifølge anklagemyndigheden blev mishandlet, dræbt og parteret af Peter Madsen.

Här en artikel och bilder på Kim och hennes pojkvän och ett program ikväll.
Citera
2018-01-25, 15:34
Medlem
I interviewet med Station 2s vært Anders Lomholt fortæller Steen Lorck, at han skulle have sejlet i ubåden med Peter Madsen fredag den 11. august
- Vi skulle have sejlet til Bornholm med afgang klokken 14. Jeg havde selv lagt sejlplanen. Det skulle tage 24 timer. Forlægningsfart fem knob.
Men de planer blev ændret. Få minutter før Peter Madsen sejlede ud med Kim Wall, modtog Steen Lorck en sms fra ham.
- Han skriver til mig, at turen til Bornholm er aflyst

Ytterligare bekräftelse angående den avbrutna Bornholmsturen. Saker och ting faller på plats.
Citera
2018-01-25, 15:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Jag tror att Madsens samtal till Kim kom innan han sågs med sågen i handen. Det var planerat. Det har jag för övrigt trott hela tiden. Enligt vad pojkvännen sa var Madsen angelägen om att intervjun i ubåten skulle ske samma kväll. De hade tidigare talat om en intervju mailledes men inte bestämt tidpunkt.

Det ska bli spännande att se dokumentären i kväll på dansk tv.
Citera
2018-01-25, 15:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I interviewet med Station 2s vært Anders Lomholt fortæller Steen Lorck, at han skulle have sejlet i ubåden med Peter Madsen fredag den 11. august
- Vi skulle have sejlet til Bornholm med afgang klokken 14. Jeg havde selv lagt sejlplanen. Det skulle tage 24 timer. Forlægningsfart fem knob.
Men de planer blev ændret. Få minutter før Peter Madsen sejlede ud med Kim Wall, modtog Steen Lorck en sms fra ham.
- Han skriver til mig, at turen til Bornholm er aflyst

Ytterligare bekräftelse angående den avbrutna Bornholmsturen. Saker och ting faller på plats.

Yes indeed they do.
Citera
2018-01-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Yes indeed they do.
Inte undra på att han är åtalad för ÖVERLAGT mord. Madsen messade innan han åkte ut, att det inte skulle bli nån segeltur. Han är så körd han kan bli. Lägg till resten så behövs inte ens en förhandling. Bara rätt in i fängelset.
Citera
2018-01-25, 15:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det var nog inte Madsen som sa "åh förresten, ta gärna med dig din pojkvän också!" Jag tror det var Kim som undrade om han också ville följa med.
Så klart var det det, det tror jag också.
Citera
2018-01-25, 15:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-22-peter-madsens-ubaadskollega-han-droemte-om-at-begaa-den-perfekte-forbrydelse
For første gang fortæller Peter Madsens ubådskollega gennem ni år, at Peter Madsen drømte om at blive jagtet af udrykningskøretøjer og helikoptere.

Jag tror att RaketMadsen dog redan innan 19. Redan när han bestämde sig för att ringa upp Kim - inte efter hennes död.
Att allt var förberett när han avbokade färden till Bornholm.
Han tänkte nog att nu spelar inget någon roll längre...nu eller aldrig skulle han genomföra det perfekta brottet, och förverkliga sina fantasier.

”I interviewet med Station 2s vært Anders Lomholt fortæller Steen Lorck, at han skulle have sejlet i ubåden med Peter Madsen fredag den 11. august.

- Han skriver til mig, at turen til Bornholm er aflyst.

Med hvilken begrundelse?

- Ingen begrundelse. Jeg skynder mig at spørge i en sms, hvornår vi så sejler, men der kommer ikke noget svar.”

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-22-peter-madsens-ubaadskollega-han-droemte-om-at-begaa-den-perfekte-forbrydelse
Citera
2018-01-25, 15:46
Medlem
Solglittrets avatar
Enligt Åklagaren:

Följande verktyg och utrustning ingår i polisens beslag och ska ha använts vid mordet, styckningen och sänkningen av kroppsdelarna:

* Såg med orange skaft.

* Fyra väskor.

* Tre nylonsnören.

* Tio buntband.

* Tio rör.

* En kniv och flera knivblad.

* Toppnyckelsats.

KÄLLA: Åklagarens stämningsansökan, Ekstrabladet.

Tydligen även en skruvmejsel - men den har inte återfunnits.
Citera
2018-01-25, 15:47
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Jag tror att Madsens samtal till Kim kom innan han sågs med sågen i handen. Det var planerat. Det har jag för övrigt trott hela tiden. Enligt vad pojkvännen sa var Madsen angelägen om att intervjun i ubåten skulle ske samma kväll. De hade tidigare talat om en intervju mailledes men inte bestämt tidpunkt.

Det ska bli spännande att se dokumentären i kväll på dansk tv.

Går den att se on-line eller?
Citera
2018-01-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror att RaketMadsen dog redan innan 19. Redan när han bestämde sig för att ringa upp Kim - inte efter hennes död.
Att allt var förberett när han avbokade färden till Bornholm.
Han tänkte nog att nu spelar inget någon roll längre...nu eller aldrig skulle han genomföra det perfekta brottet, och förverkliga sina fantasier.

”I interviewet med Station 2s vært Anders Lomholt fortæller Steen Lorck, at han skulle have sejlet i ubåden med Peter Madsen fredag den 11. august.

- Han skriver til mig, at turen til Bornholm er aflyst.

Med hvilken begrundelse?

- Ingen begrundelse. Jeg skynder mig at spørge i en sms, hvornår vi så sejler, men der kommer ikke noget svar.”

Visst var det så. Precis allt var förberett. Han avbokade Bornholm innan. Han visst ju exakt vad han planerade och vad som skulle ske. Och hade hela planen fixad, inkl att "han satt av henne på kvällen kl 22.30". Men han glömde en sak: Polisen. Likhundarna. Envisheten från myndigheterna. Att alla ställde upp vad det än skulle kosta. Bye bye Madsen. Case closed.
Citera
2018-01-25, 16:02
Medlem
Citat:
Så klart var det det, det tror jag också.

Självklart. Att inte ta med pojkvännen var Walls omedvetna, avgörande misstag. Madsen såg sin chans, och utnyttjade läget direkt.

Att överväga pojkvännens närvaro var säkerligen bara Walls idé.

Shit, hela fallet är en öppen bok. Brottets grovhet i kombination med total och omedelbar transparens gör det antagligen unikt.

Lägg också märke till "en kopp te", som Madsen skulle bjuda på, i hangaren. Så typiskt, så kallt, så äckligt. Varje psykopatpervo har sina enkla trix, små gester och grejer som fungerar, påverkar offrets sinne.

Anledningen till att bjuda på te var troligen att lugna offret, vars öde Madsen redan förberett.

Ed Kemper brukade kolla på klockan innan han plockade upp mordoffer i sin bil, så att han inte skulle verka ivrig att få med dom. Offren såg en stressad snubbe, och lugnades...

Det finns hundratals trix som psykopater använder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in