2018-03-21, 18:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men M kanske har gälar?🤧😝

Han kommer ihåg vad han köpte på netto för sju månader sedan men sade sig inte veta Kims efternamn. Vilken jävla pajas.
Gälar, hahahaha. Ja iofs. Som en överdimensionerad blobfish.
Ja, PM har ett extraordinärt selektivt minne. Han är som en fältskär från ww2 i kunskap men kan inte minnas ett dugg av självaste styckningen.

"Jeg havde et kendskab til kirurgi og historisk kirurgi, også når man amputerede lemmer på soldater i krigssammenhæng." live bt
Senast redigerad av develi 2018-03-21 kl. 18:27.
Citera
2018-03-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man antar att PM inspirerades av Amagermannen, men han förnekar det. Dock hade han en bok, skriven av Kurt Kragh, om just den mannen. "Han är inte intressant", säger PM.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oR8jpm/aklagaren-madsen-inspirerades-av-danmarks-varste-serieforbrytare

Ja det är en riktig jävul det också, han försökte plantera ut bevis:

Sædplan
Den 15. december 2011 kom det til politiets kendskab, at Lychau Hansen havde udsmuglet breve og sin egen sæd fra Vestre Fængsel, hvor han sad varetægtsfængslet. Det var Nordsjællands Politi i Frederikssund der fik afleveret fire breve samt en afklippet spids fra en gummihandske med hans sæd af Lychau Hansens søns kæreste. Lychau Hansen sendte i alt otte breve til søn med sæd, spyt og hår pakket ind i gummidutter. Han opfordrede sønnen til at overfalde en tilfældig kvinde og anbringe materialet på vedkommende. På den måde ville politiet finde hans DNA, mens han selv sad i fængsel. Dermed ville det efter Lychau Hansens opfattelse være bevist, at der i Danmark var en anden person med DNA svarende nøjagtigt til hans eget, og at dommen over ham således var forkert. »Du skal ikke slå nogen ihjel for mig, højst slå en eller anden ned og plante DNA«, stod der i et af brevene.

Lychau Hansen og sønnen blev begge sigtet, men politiet opgav dog efterfølgende at tiltale sønnen i retten. Lychau Hansen indrømmede at det var hans DNA. Han blev den 25. juni 2012 i Københavns Byret dømt skyldig i at have opfordret sin søn til at begå voldtægt. Marcel Lychau Hansen fik ikke en tillægsstraf da han i forvejen afsoner lovens strengeste straf, men kendelsen kan blive aktuel, når det på et tidspunkt skal vurderes, om han skal prøveløslades. Lychau Hansen ankede ikke dommen
Citera
2018-03-21, 18:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men va f...... Det är det jag främst sett fram emot, den mesta bevisningen vet man ju. Där kan det framkomma mycket intressanta ting kring PM.
Är det någon särskild du saknar att få höra som nu kommer att förbli anonym?
Citera
2018-03-21, 18:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Är det någon särskild du saknar att få höra som nu kommer att förbli anonym?
Nej, eftersom jag inte vet vem de sekretessar. Däremot tror jag det var 4 med det önskemålet enligt förra rättegång. Jag antar det gäller hans sexuella utsvävningar.
Citera
2018-03-21, 18:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror helt enkelt han bara drog till med något. Utifrån vad han sa tolkade jag att den praktiska funktionen skulle vara typ av ett stag. Väldigt klen dimension för en ubåt av denna tyngd i så fall.

Åklagaren är säker klar över vad dom använts till.

Ja, säkert.
Citera
2018-03-21, 18:30
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag är inte säker på det. Han avskyr ÅK som målar in honom i hörnen. Han är väl inte van att stöta på patrull, på hemmaplan kan han jaga folk med hammare om de inte lyder.

Jag tycker det framkommer tydligt hur han överskattat Fu och rättegång ur två aspekter:
Dels är han grandios och överskattar sig själv, trodde nog det skulle vara a walk in the park.
Det andra är att han är i en helt ny situation där hans invanda strategier för kontroll och makt är satt ur spel.
Jag väntar bara på att han ska tala om för ÅK att "du är den elakaste människa jag har träffat" 😆
Citera
2018-03-21, 18:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det är en riktig jävul det också, han försökte plantera ut bevis:

Sædplan
Den 15. december 2011 kom det til politiets kendskab, at Lychau Hansen havde udsmuglet breve og sin egen sæd fra Vestre Fængsel, hvor han sad varetægtsfængslet. Det var Nordsjællands Politi i Frederikssund der fik afleveret fire breve samt en afklippet spids fra en gummihandske med hans sæd af Lychau Hansens søns kæreste. Lychau Hansen sendte i alt otte breve til søn med sæd, spyt og hår pakket ind i gummidutter. Han opfordrede sønnen til at overfalde en tilfældig kvinde og anbringe materialet på vedkommende. På den måde ville politiet finde hans DNA, mens han selv sad i fængsel. Dermed ville det efter Lychau Hansens opfattelse være bevist, at der i Danmark var en anden person med DNA svarende nøjagtigt til hans eget, og at dommen over ham således var forkert. »Du skal ikke slå nogen ihjel for mig, højst slå en eller anden ned og plante DNA«, stod der i et af brevene.

Lychau Hansen og sønnen blev begge sigtet, men politiet opgav dog efterfølgende at tiltale sønnen i retten. Lychau Hansen indrømmede at det var hans DNA. Han blev den 25. juni 2012 i Københavns Byret dømt skyldig i at have opfordret sin søn til at begå voldtægt. Marcel Lychau Hansen fik ikke en tillægsstraf da han i forvejen afsoner lovens strengeste straf, men kendelsen kan blive aktuel, når det på et tidspunkt skal vurderes, om han skal prøveløslades. Lychau Hansen ankede ikke dommen

Detta hadde kanske Madsen också planer om :
sitat
Aktor antyder at Peter Madsen kan ha hatt til hensikt å plante falske DNA-spor på Refshaleøen ved å gjemme noen av Kim Walls gjenstander i ubåten etter hennes død. Dette avviser imidlertid Peter Madsen, skriver danske BT sitat slut
Citera
2018-03-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, säkert.

Ja men det måste vara årets sämsta lögn. Han har en hel verkstad, full med material och väljer att åka och köpa SKRUVMEJSLAR som han sedan måste spetsa i änden. Nej du GaleMadsen, den var urusel.
Citera
2018-03-21, 18:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Nej, eftersom jag inte vet vem de sekretessar. Däremot tror jag det var 4 med det önskemålet enligt förra rättegång. Jag antar det gäller hans sexuella utsvävningar.
Kan det vara hans fru? Hon har ju lycksts rätt bra med att hålla sig i bakgrunden hittills.
Citera
2018-03-21, 18:41
Medlem
Grandiosos avatar
"Det finns undersökningar som antyder att psykopater ofta tenderar att endast uppmärksamma några få faktorer som de upplever som viktiga. Samtidigt kan de nonchalera annat av lika stor
betydelse för att utföra en uppgift på ett framgångsrikt sätt. Det har till exempel rapporterats om psykopater som tjänstgjorde som stridspiloter under andra världskriget.
De var orädda men förbisåg ofta viktiga detaljer som bränsletillgång och position i lufthavet."

Tillämpbart på Madsen. Fokus på själva gärningen, efterbrottsprocessen fick gå lite som den ville.

Textpartiet ovan hämtat ur boken "Lär känna psykopaten" av Görel Kristina Näslund
med förord av den så tidigt bortgångne Martin Grann, professsor och en av landets ledande
experter på psykisk sjukdom och våldsbrott.
http://www.dagensjuridik.se/2013/09/martin-grann-ar-dod

Utdrag ur boken här: https://books.google.se/books?id=cUW0DgAAQBAJ&pg=PT54&lpg=PT54&dq=andra+v% C3%A4rldskrigets+piloter%2Bpsykopater&source=bl&ot s=mJIsCIS3A0&sig=zr1lGM4zvT33bmYI7bpl3fsGVkg&hl=sv &sa=X&ved=0ahUKEwj7-O-rtvzZAhWlHJoKHVDAAeQQ6AEIMDAB#v=onepage&q&f=false

Senast redigerad av Grandioso 2018-03-21 kl. 19:18.
Citera
2018-03-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag väntar bara på att han ska tala om för ÅK att "du är den elakaste människa jag har träffat" 😆

A' la' arbogakvinnan Johanna Möller :-)
Citera
2018-03-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Chockerande nog betyder det här iaf att vi kan släppa "Madsen har samlat IS-filmer för att göra politisk påverkan"-teorin som någon spenderade hösten med att spekulera ihop

Något som förvånar mig är att redan dag ett visste man ju att han var skyldig, men det känns som att det aldrig tar slut med antalet indicier och bevis som vaskats fram. Han måste verkligen till 100% trott att han skulle kunna snacka sig ut ur händelsen när de kom i land, dykt ner till ubåten och hämtat sin samling någon vecka senare och sen fortsätta som att inget hade hänt. Sjuk, sjuk, sjuk människa.
Peter Madsen var inte misstänkt för något brott. Misstanken väcktes möjligtvis när han steg i land ensam. Före dess var det en polisinsats med sjöräddningen om en befarad sjöolycka.
Det måste varit väldigt erfarna poliser som blev misstänksamma över att PM talade fort och mycket.
Samt att de lade märke till spår i ansiktet som kunde vara koagulerat blod ( vänster näsvinge,samt prickar vid ögonvrårna) och bestämde sig för att ta med PM direkt. Det kunde också varit mindre skickliga poliser som inte varit lika uppmärksamma. Som hade åkt till polisstationen med Madsens uppgifter och inlett en förundersökning på Rehavesöen,talat med vittnen och begärt in övervakningsfilmer. Och tagit in Madsen till förhör först när hans uppgifter inte visat sig stämma. Då hade PM under tiden hunnit göra sig av med alla spår. Det var nog så PM planerat. Men han glömde att se sig själv i spegeln,som tur var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in