2018-03-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Varför i all fridens namn skulle man behöva decapitera en kropp för att kunna få upp den ur ubåten? Madsen menar ju att han parterade Kim pga svårigheter att få upp henne. Det kan väl inte spela någon roll om huvudet är kvar, rent tekniskt mrnar jag?

Förlåt för groteska spekulationer. Jag skäms.

Vad madsen än säger om sin hårddisk och att andra har haft tillgång till den kan han inte förneka/förklara bort att han kort tid innan avfärd med Kim googlade beheading girl agony på sin telefon....och såg en film där en kvinna får huvudet avskuret.

Hade han velat så hade han säkert kunnat winscha upp KW i tornet vid lejdaren. Men varför skulle han öht sjöbegrava henne? Han har inte svarat på den frågan.

För att han inte ville få upp henne hel, givetvis. Han ville fullfölja sitt vidriga hantverk.
Citera
2018-03-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hahaha, mördarsvinet drog iväg med svadan så pass mycket så att till med hans egen advokat reagerade.
"Den misstänkte svävade ut och blev tillsagd av både domare och advokat att begränsa sig."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/advokaten-till-madsen-vi-maste-begransa-oss
Gäller det bara hans plåtburkar och skit så är det ingen hejd på fanskapet. Men sitt ohyggliga
mord är han inte direkt så hågad att kommentera och annat var inte heller att vänta förstås.
Dessa missdådare är sig så lika allihop. Så jävla förutsägbara. Ynkliga små skithögar som
inte klarar av att ta ansvar för sina gärningar. De är så djupt föraktliga.

Redan i bibeln står det förresten om såna som Madsen, de mordiska psykopaterna:

Svek och våld fyller hans mun, hans tunga gömmer ondska och ofärd.
Han ligger på lur vid gårdarna och mördar den oskyldige i lönndom.
Hans ögon följer den värnlöse, han lurar som ett lejon i snåret, han ligger på lur för att
fånga den arme och dra åt sitt nät.

Psaltaren 10:7-9

"På Peter Madsens dator har man hittat egeninspelade sexfilmer, animerade filmer där en tecknad tjej blir halshuggen och en film som påstås föreställa ett autentiskt kvinnomord. Under förhöret visades filmer upp för rätten."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ratten-visade-film-fran-madsens-dator-mot-hans-vilja

Och det tyckte han inte om att man visade. Märkligt...
Fruktansvärt vad människan har varit fixerad vid just kvinnor som får halsarna avskurna
och huvudena avtagna. Så fruktansvärt stört och ondskefullt det är inom honom.
Släppa ut en sån igen, vem skulle våga ta den risken?

"Peter Madsen vägrar svara. Han är inte undvikande. Han säger inte ”inga kommentarer”, som kriminella personer gör i tv-serier. Utan han väljer att låtsa som att det är åklagaren som är plump, brutal och oanständig – bara genom att ställa dessa frågor. Medan Peter Madsen är en känslig person som vet vad som passar sig."
https://www.expressen.se/kvp/kronikorer/maria-rydhagen/peter-madsen-vagrar-svara-gang-pa-gang/

Peter Madsens strategi är att antyda att ÅK ställer psykopatiska frågor samt har ett perverst intresse.
Känsliga Madsen har bara dessa filmer i sin dator för att han ibland känner för att bli känslomässigt illa berörd och gråta en skvätt.
Att just de här väldigt "emotionella" mordfilmerna har hamnat bland hans egeninspelade sexfilmer, det är bara slumpen.
Om styckningen förmår PM inte ens att tala. Det var förskräckligt och så trumatiskt, så känsliga Madsen kan inte ens tänka på det. Ja,det märktes ju tydligt när känslige Madsen steg i land.
Han verkade spinna som en katt i solskenet, som just lapat i sig ett stort fat med grädde.
Trots det sorgliga faktum att han just förlorat sin ögonsten Nautilus.
Citera
2018-03-21, 18:06
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
" sættes fast i havbunden, når ubåden Nautilus havde dykket."

Ja, det kan man undra. Han lär väl få frågor retroaktivt, låter ju helt weird.

Ja - Nautilus är närmare 18 m lång och väger 40 ton. Ett par spetsade skruvmejslar är nog inte vad som krävs där.
Citera
2018-03-21, 18:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur skulle det rent praktiskt fungera, är min stora fråga? Kanske korkat, men skulle dom monteras på utsidan av ubåten eller?

Ja, jag vet inte riktigt? Långa linor med dessa i ändarna? Finns det kanske något utvändigt på burken där man kan fästa repen?
Citera
2018-03-21, 18:09
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det undrade ju ÅK också. Bra svar från PM.

ÅK säger att han inte kan se nån rimlig förklaring till att börja med att skära av huvudet först om det handlat om att få ut kroppen. PM svarar:
"- Jeg forstår det heller ikke. Der er mange af de ting, der skete på Nautilus, som jeg til dato ikke forstår."

Dess innan diskuterades följande:

Började du med armarna eller benen?

"(..)Du må spørge nogle andre."
"- Jeg har fortalt dig, at det var noget, der var så forfærdeligt , at jeg ikke vil gå ind i detaljerne."

Började du med armarna eller benen?

"- Kan du forklare mig, hvad betydning det har for dig."
"- Jeg kan ikke forstå, hvad de her makabre detaljer skal gøre godt for."
live bt
Tack! Jag har ännu inte hunnit plöja igenom BT’s live rapportering helt.
Citera
2018-03-21, 18:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade han velat så hade han säkert kunnat winscha upp KW i tornet vid lejdaren. Men varför skulle han öht sjöbegrava henne? Han har inte svarat på den frågan.

För att han inte ville få upp henne hel, givetvis. Han ville fullfölja sitt vidriga hantverk.

Ja. Exakt.
Citera
2018-03-21, 18:10
Medlem
Hobbybondes avatar
Har fram tills idag tänkt att han kommer bli fälld för mord, men efter idag är jag tveksam. Jag tror han kommer klara sig undan mord, lär bli bara brott mot griftefriden.
Citera
2018-03-21, 18:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Ja - Nautilus är närmare 18 m lång och väger 40 ton. Ett par spetsade skruvmejslar är nog inte vad som krävs där.
Låter lite klent.
Sen ska han ut med dem också. Han lär behöva en dykarutrustning. Jag vet inte om Nautilus ens hade dykarlucka (?). Kraka hade en på mitten erinrar jag mig.
Nog för att han var fascinerad av Le Grand Bleu och fridykaren men det lär bli komplisert.
Citera
2018-03-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hahaha, mördarsvinet drog iväg med svadan så pass mycket så att till med hans egen advokat reagerade.
"Den misstänkte svävade ut och blev tillsagd av både domare och advokat att begränsa sig."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/advokaten-till-madsen-vi-maste-begransa-oss
Gäller det bara hans plåtburkar och skit så är det ingen hejd på fanskapet. Men sitt ohyggliga
mord är han inte direkt så hågad att kommentera och annat var inte heller att vänta förstås.
Dessa missdådare är sig så lika allihop. Så jävla förutsägbara. Ynkliga små skithögar som
inte klarar av att ta ansvar för sina gärningar. De är så djupt föraktliga.

Redan i bibeln står det förresten om såna som Madsen, de mordiska psykopaterna:

Svek och våld fyller hans mun, hans tunga gömmer ondska och ofärd.
Han ligger på lur vid gårdarna och mördar den oskyldige i lönndom.
Hans ögon följer den värnlöse, han lurar som ett lejon i snåret, han ligger på lur för att
fånga den arme och dra åt sitt nät.

Psaltaren 10:7-9

"På Peter Madsens dator har man hittat egeninspelade sexfilmer, animerade filmer där en tecknad tjej blir halshuggen och en film som påstås föreställa ett autentiskt kvinnomord. Under förhöret visades filmer upp för rätten."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ratten-visade-film-fran-madsens-dator-mot-hans-vilja

Och det tyckte han inte om att man visade. Märkligt...
Fruktansvärt vad människan har varit fixerad vid just kvinnor som får halsarna avskurna
och huvudena avtagna. Så fruktansvärt stört och ondskefullt det är inom honom.
Släppa ut en sån igen, vem skulle våga ta den risken?
Chockerande nog betyder det här iaf att vi kan släppa "Madsen har samlat IS-filmer för att göra politisk påverkan"-teorin som någon spenderade hösten med att spekulera ihop

Något som förvånar mig är att redan dag ett visste man ju att han var skyldig, men det känns som att det aldrig tar slut med antalet indicier och bevis som vaskats fram. Han måste verkligen till 100% trott att han skulle kunna snacka sig ut ur händelsen när de kom i land, dykt ner till ubåten och hämtat sin samling någon vecka senare och sen fortsätta som att inget hade hänt. Sjuk, sjuk, sjuk människa.
Citera
2018-03-21, 18:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Låter lite klent.
Sen ska han ut med dem också. Han lär behöva en dykarutrustning. Jag vet inte om Nautilus ens hade dykarlucka (?). Kraka hade en på mitten erinrar jag mig.
Nog för att han var fascinerad av Le Grand Bleu och fridykaren men det lär bli komplisert.

Men M kanske har gälar?🤧😝

Han kommer ihåg vad han köpte på netto för sju månader sedan men sade sig inte veta Kims efternamn. Vilken jävla pajas.
Citera
2018-03-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, jag vet inte riktigt? Långa linor med dessa i ändarna? Finns det kanske något utvändigt på burken där man kan fästa repen?

Jag tror helt enkelt han bara drog till med något. Utifrån vad han sa tolkade jag att den praktiska funktionen skulle vara typ av ett stag. Väldigt klen dimension för en ubåt av denna tyngd i så fall.

Åklagaren är säker klar över vad dom använts till.
Citera
2018-03-21, 18:18
Medlem
Man antar att PM inspirerades av Amagermannen, men han förnekar det. Dock hade han en bok, skriven av Kurt Kragh, om just den mannen. "Han är inte intressant", säger PM.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oR8jpm/aklagaren-madsen-inspirerades-av-danmarks-varste-serieforbrytare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in