Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-03-21, 17:33
Bannlyst
Jag vettefan vad som hände men mitt liv har varit en konstant lyckokarusell i 3 månader i sträck. Imorse när jag vaknade så väntades jobb 07-15, d.v.s. inte ens en vanlig dag för en heltidare. Ändå så var jag totalt kvaddad. Jag sköter alltid sömnen och använder inte droger eller alkohol eller mediciner. Jag vaknade kl 05 av klockan men låg kvar enda till 06. Eftersom jag har en biltur på ~10 minuter till jobbet så hade jag 50 minuter på mig, men gärna ca 25-30 minuter då det är ett yrke inom vården och man ska gärna vara tidig. Jag tvingar mig upp, duschar, borstar tänderna och drar. Ingen frukost eller någonting.

Hela morgonen så satt jag och gäspade, allting var verkligen skit. Jag mådde toppen(!), men det kändes som att kroppen och psyket helt enkelt var helt slutkört. Jag sätter igång att jobba och funderar på hur jag ska lösa denna situation.

Jag lyckades inte lösa den, men jag lyckades väl göra den lite lättare genom att tvinga på mig en glad min och tvinga mig göra ett bra jobb. Mina insatser gav respons i form av positiva reaktioner, vilket fick mig att tåga på. Nu när jag kommit hem och ätit och mår som vanligt igen så undrar jag, hur ska man egentligen göra när dagar som dessa kommer? Alla har vi ju bra och dåliga dagar, men denna dag var verkligen ett helvete och jag tackar gudarna för att jag nu sitter hemma i flisdress med en öl och Flashbackar. Har ni några tips? Det är inte utbrändhet, det kan det då inte vara. Var precis ledig i två dagar och jobbar dessutom på en plats som jag fullkomligt ÄLSKAR. Varje dag brukar vara en fröjd oavsett om jag är ledig eller ska till jobbet.

Luddig tråd, men vi kan väl diskutera lite och ge varandra tips? Vad gör ni när ni har en riktig jävla pissdag?
Citera
2018-03-21, 17:40
Medlem
Lugalzagesis avatar
Jag är inte riktigt med på vad du beskriver. Det låter inte som en "riktig jävla pissdag", bara som att du var ovanligt trött. Sömnen rubbades till lite bara.

Jag brukar dricka kaffe om jag känner mig trött på jobbet, ett trick som nog resten av svenska folket tar till.
Citera
2018-03-21, 17:44
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Jag vettefan vad som hände men mitt liv har varit en konstant lyckokarusell i 3 månader i sträck. Imorse när jag vaknade så väntades jobb 07-15, d.v.s. inte ens en vanlig dag för en heltidare. Ändå så var jag totalt kvaddad. Jag sköter alltid sömnen och använder inte droger eller alkohol eller mediciner. Jag vaknade kl 05 av klockan men låg kvar enda till 06. Eftersom jag har en biltur på ~10 minuter till jobbet så hade jag 50 minuter på mig, men gärna ca 25-30 minuter då det är ett yrke inom vården och man ska gärna vara tidig. Jag tvingar mig upp, duschar, borstar tänderna och drar. Ingen frukost eller någonting.

Hela morgonen så satt jag och gäspade, allting var verkligen skit. Jag mådde toppen(!), men det kändes som att kroppen och psyket helt enkelt var helt slutkört. Jag sätter igång att jobba och funderar på hur jag ska lösa denna situation.

Jag lyckades inte lösa den, men jag lyckades väl göra den lite lättare genom att tvinga på mig en glad min och tvinga mig göra ett bra jobb. Mina insatser gav respons i form av positiva reaktioner, vilket fick mig att tåga på. Nu när jag kommit hem och ätit och mår som vanligt igen så undrar jag, hur ska man egentligen göra när dagar som dessa kommer? Alla har vi ju bra och dåliga dagar, men denna dag var verkligen ett helvete och jag tackar gudarna för att jag nu sitter hemma i flisdress med en öl och Flashbackar. Har ni några tips? Det är inte utbrändhet, det kan det då inte vara. Var precis ledig i två dagar och jobbar dessutom på en plats som jag fullkomligt ÄLSKAR. Varje dag brukar vara en fröjd oavsett om jag är ledig eller ska till jobbet.

Luddig tråd, men vi kan väl diskutera lite och ge varandra tips? Vad gör ni när ni har en riktig jävla pissdag?

En podcast och en kopp kaffe brukar få mig på bättre humör på min arbetsplats.
Citera
2018-03-21, 17:45
Medlem
blodigdiarres avatar
Lättsmälta serietidningar, se gamla Disneyklipp på youtube. Pizza eller en Big mac. Allt som defragmenterar hjärnan utan att man egentligen är medveten om att hjärnan defragmenteras.
Citera
2018-03-21, 17:49
Medlem
Pallestroms avatar
Bara att ta sig igenom.
Finns bra och dåliga dagar.
Vissa dagar är riktigt jobbiga men riktigt sköna när de är över...
Citera
2018-03-21, 17:49
Medlem
tokyokyotos avatar
Trance i hörlurar brukar få mig i fas i skallen. En kopp kaffe och nån sockerbit till kan pigga till kroppen också men det undviker jag oftast. Skön trance i örona är bra!
Citera
2018-03-21, 18:02
Medlem
MrMadoffs avatar
Låter som en vanlig dag fast 5 timmar kortare arbete bara, låter skönt.
Citera
2018-03-21, 18:02
Medlem
Ducadreams avatar
Försöker till att börja förstå varför jag mår dåligt och gör något åt det. Annars är det meditation, bön, koranläsning, träning och bokläsning som får mig att må bättre. Hålla mig sysselsatt helt enkelt.
Citera
2018-03-21, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-

Du kanske hade mått bättre ifall du ätit en god frukost innan?

Se till att träna och svettas rejält ibland nån gång i veckan. Det brukar ge energi.

Förövrigt tycker jag inte alls det låter som en piss dag.
När jag har så kallade riktiga pissdagar så brukar jag ringa hem till min kära mor
som får agera psykolog, hon lyssnar mest.
Det händer också att jag köper lite alkohol för att fly iväg
en stund från verkligheten. Men det kan vara max 2 ggr i veckan och
inte speciellt mycket, annars ger det bara negativ effekt och man
vaknar upp bakis osv, inte att rekomendera.
Annars är det väl bara att bita ihop och fortsätta oavsätt vad som hänt.
Kanske bara gå och lägga sig tidigare någon dag och sova ut rejält,
ta ut lite semester tid kanske. En annan grej jag brukar göra är att
tänka att typ alltid när allting är som värst så brukar det vända.
Det går över med tiden.
Senast redigerad av fruciante 2018-03-21 kl. 18:21.
Citera
2018-03-21, 18:40
Medlem
schoolgirlreports avatar
Sjukanmäler mig veckan ut å och köper några flaskor vin + cigg! Sen bada och gråta. Typ.
Citera
2018-03-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokyokyoto
Trance i hörlurar brukar få mig i fas i skallen. En kopp kaffe och nån sockerbit till kan pigga till kroppen också men det undviker jag oftast. Skön trance i örona är bra!

Amen to that!
Citera
2018-03-21, 19:01
Medlem
.Horus.s avatar
Hur ska man veta vad en bra dag är utan en dålig? Som du säger har alla en dålig dag ibland. Det är inget fel med det. Sålänge du mår bra i det stora hela och har bra hälsan i behåll är väl det viktigaste?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in