Citat:
Ursprungligen postat av
finanshajen-
Jag vettefan vad som hände men mitt liv har varit en konstant lyckokarusell i 3 månader i sträck. Imorse när jag vaknade så väntades jobb 07-15, d.v.s. inte ens en vanlig dag för en heltidare. Ändå så var jag totalt kvaddad. Jag sköter alltid sömnen och använder inte droger eller alkohol eller mediciner. Jag vaknade kl 05 av klockan men låg kvar enda till 06. Eftersom jag har en biltur på ~10 minuter till jobbet så hade jag 50 minuter på mig, men gärna ca 25-30 minuter då det är ett yrke inom vården och man ska gärna vara tidig. Jag tvingar mig upp, duschar, borstar tänderna och drar. Ingen frukost eller någonting.
Hela morgonen så satt jag och gäspade, allting var verkligen skit. Jag mådde toppen(!), men det kändes som att kroppen och psyket helt enkelt var helt slutkört. Jag sätter igång att jobba och funderar på hur jag ska lösa denna situation.
Jag lyckades inte lösa den, men jag lyckades väl göra den lite lättare genom att tvinga på mig en glad min och tvinga mig göra ett bra jobb. Mina insatser gav respons i form av positiva reaktioner, vilket fick mig att tåga på. Nu när jag kommit hem och ätit och mår som vanligt igen så undrar jag, hur ska man egentligen göra när dagar som dessa kommer? Alla har vi ju bra och dåliga dagar, men denna dag var verkligen ett helvete och jag tackar gudarna för att jag nu sitter hemma i flisdress med en öl och Flashbackar. Har ni några tips? Det är inte utbrändhet, det kan det då inte vara. Var precis ledig i två dagar och jobbar dessutom på en plats som jag fullkomligt ÄLSKAR. Varje dag brukar vara en fröjd oavsett om jag är ledig eller ska till jobbet.
Luddig tråd, men vi kan väl diskutera lite och ge varandra tips? Vad gör ni när ni har en riktig jävla pissdag?
Kallar man det där pissdag eller ens använder det som ett exempel på en pissdag så finns det ju knappt nåt att prata om.
Det där låter som en jävla bra dag enligt mig.
Men visst, allt är ju relativt.
Kaffe under dagen. Öl och god mat på kvällen. Sova.