Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-21, 06:28
  #37
Medlem
Lite kulturellt utbyte med en vettig kultur tror jag kan vara nyttig. Dvs givetvis inte låta sina döttrar umgås med afrikaner eller araber, det är bara farligt, men tex. uppmuntra umgänge med sin finska grannes jämnåriga barn, sådant tror jag är nyttigt.
2018-03-21, 09:40
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Hej Flashback! Hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag har två döttrar, 12 respektive 14 år. Vi bor i ett kritvitt område i en medelstor stad
i södra Sverige. Skolan går bra och fritidsaktiviteterna rullar på. Det är hästhopp, balettgymnastik
och lite akvarellmålning när tiden räcker till. De har gott om kompisar och jag skulle säga att
de lever ett gott liv med trevligt umgänge.

Till saken. Mina döttrar har inga invandrade vänner. Sverige är på väg in i världen och världen är på väg in i Sverige. Tiden går fort och snart är det dags för utbildning och arbete. Jag tror inte att de kommer att klara av varken studier eller arbete om de inte tar del av det interkulturella utbytet som mångkulturen för med sig. De måste träffa och umgås med invandrare om de ska ha en chans att ta plats i vårt framtida samhälle. Invandrare är så mycket mer än vanliga svenskar och jag vill inget hellre än att mina döttrar deltar i det utbyte som just nu håller på att ske. Gör de det inte nu tror jag aldrig att de kommer att lyckas. Jag funderar på att byta skola till en med fler invandrarelever. Problemet är att den ligger lite långt bort och jag tvingas då köra och lämna dem.

Hjälp mig. Jag vill verkligen inte flytta. Jag och min familj trivs verkligen i huset och staden där vi bor.
Vad ska vi göra?

Enkel lösning; låt några ensamkommande flytta in...........
2018-03-21, 10:03
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Hej Flashback! Hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag har två döttrar, 12 respektive 14 år. Vi bor i ett kritvitt område i en medelstor stad
i södra Sverige. Skolan går bra och fritidsaktiviteterna rullar på. Det är hästhopp, balettgymnastik
och lite akvarellmålning när tiden räcker till. De har gott om kompisar och jag skulle säga att
de lever ett gott liv med trevligt umgänge.

Till saken. Mina döttrar har inga invandrade vänner. Sverige är på väg in i världen och världen är på väg in i Sverige. Tiden går fort och snart är det dags för utbildning och arbete. Jag tror inte att de kommer att klara av varken studier eller arbete om de inte tar del av det interkulturella utbytet som mångkulturen för med sig. De måste träffa och umgås med invandrare om de ska ha en chans att ta plats i vårt framtida samhälle. Invandrare är så mycket mer än vanliga svenskar och jag vill inget hellre än att mina döttrar deltar i det utbyte som just nu håller på att ske. Gör de det inte nu tror jag aldrig att de kommer att lyckas. Jag funderar på att byta skola till en med fler invandrarelever. Problemet är att den ligger lite långt bort och jag tvingas då köra och lämna dem.

Hjälp mig. Jag vill verkligen inte flytta. Jag och min familj trivs verkligen i huset och staden där vi bor.
Vad ska vi göra?

Vet inte vad du är ute efter med denna tråden men vill du inte att din grabb som gillar "FAB FREDDIE" skall få ta del av utbytet eller är det bara dina döttrar?
2018-03-21, 10:27
  #40
Medlem
udons avatar
Att lära sina barn bemöta främmande kulturer innebär ju inte att man ska gifta bort dom med Alibaba och hans klan i Rosengård.

När dom är tonåringar brukar väl språkresor till exempel sydeuropa eller brittiska öarna vara utmärkt? Det är annorlunda men trygga platser.

Ett annat sätt är väl att dra iväg med dom på långresor till länder där folk lever fundamentalt annorlunda. Då menar jag inte krigszoner.
2018-03-21, 11:04
  #41
Medlem
UNPROFORs avatar
Oroa dig inte, i slutändan är målet att ingen ska kunna fly undan den cancer som mångkulturen innebär, och så kommer även vara fallet.
Du kan alltså lugnt räkna med att dina döttrar blir våldtagna för eller senare.

För övrigt borde du förlora vårdnaden om barnen om du nu mot förmodan är seriös.
2018-03-21, 13:17
  #42
Medlem
Runstensvikikings avatar
Be careful what you wish for
2018-03-21, 15:37
  #43
Avstängd
wazzobazzos avatar
Du kan väl simulera upplevelsen? Smeta in ansiktet med brun utan sol, säg "ooga booga" och tryck upp ett par fingrar i deras slidor medan du daskar dem i ansiktet med FB-dasen.

Seg trolltråd.
2018-03-21, 15:40
  #44
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattdyrkaren
Ja det är helt underbart jag känner mig så stolt som far när jag lyssnar på dem. Det var faktiskt de själva som sökte sig till det främmande så att säga. Jag har då aldrig sagt emot när de velat sova över hos någon nysvensk kompis, tvärtom blir jag alltid jätteglad.

Jag är så avundsjuk på ditt liv och dina döttrar. Jag och döttrarna ska till huvudstaden för lite shopping nu till helgen. Jag har ett hemligt stopp i Husby som de ännu inte vet om. Jag tänkte släppa av dem på torget så de får gå omkring och känna hur härligt det är. Lyssna på sorlet, känna på de kulinariska dofterna, samtala med de spännande folket. Tror de kommer tycka det är härligt när de kan prata med vem som helst.
2018-03-21, 18:08
  #45
Medlem
Finns det inget HVB-hem för ensamkommande du kan släppa av dem vid en fredagkväll? Då kommer de få precis så mycket mångkultur de klarar av, och du den livslånga känslan av skuld och krossad naivitet. Alla lär ni er nåt då!
2018-03-21, 20:27
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Finns det inget asylboende i närheten?
Du kan ju gå dit och fråga om några schyssta killar vill vara barnvakt åt dina döttrar någon dag. Då får de se hur flyktingar har det, och då kan dina döttrar lära sig lite om världen när de lyssnar på flyktingarnas berättelser. Tror de skulle tycka en sådan grej skulle vara intressant.

Fakta är att dessa gossar är mer intresserade av att sätta på varandra än att jaga mus även om det säkert är spännande med en vit tjej.

I deras kultur så är kvinnor för barnfödsel och andra pojkar för njutning.

OT: Räcker väl att åka ner till turkiet och se vad som händer när ni går igenom en marknad.
2018-03-22, 17:48
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Hej Flashback! Hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag har två döttrar, 12 respektive 14 år. Vi bor i ett kritvitt område i en medelstor stad
i södra Sverige. Skolan går bra och fritidsaktiviteterna rullar på. Det är hästhopp, balettgymnastik
och lite akvarellmålning när tiden räcker till. De har gott om kompisar och jag skulle säga att
de lever ett gott liv med trevligt umgänge.

Till saken. Mina döttrar har inga invandrade vänner. Sverige är på väg in i världen och världen är på väg in i Sverige. Tiden går fort och snart är det dags för utbildning och arbete. Jag tror inte att de kommer att klara av varken studier eller arbete om de inte tar del av det interkulturella utbytet som mångkulturen för med sig. De måste träffa och umgås med invandrare om de ska ha en chans att ta plats i vårt framtida samhälle. Invandrare är så mycket mer än vanliga svenskar och jag vill inget hellre än att mina döttrar deltar i det utbyte som just nu håller på att ske. Gör de det inte nu tror jag aldrig att de kommer att lyckas. Jag funderar på att byta skola till en med fler invandrarelever. Problemet är att den ligger lite långt bort och jag tvingas då köra och lämna dem.



Hjälp mig. Jag vill verkligen inte flytta. Jag och min familj trivs verkligen i huset och staden där vi bor.
Vad ska vi göra?

Var lugn dom är snart där,
2018-03-22, 17:55
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Jag är så avundsjuk på ditt liv och dina döttrar. Jag och döttrarna ska till huvudstaden för lite shopping nu till helgen. Jag har ett hemligt stopp i Husby som de ännu inte vet om. Jag tänkte släppa av dem på torget så de får gå omkring och känna hur härligt det är. Lyssna på sorlet, känna på de kulinariska dofterna, samtala med de spännande folket. Tror de kommer tycka det är härligt när de kan prata med vem som helst.

Helt fantastiskt! Hur gick det? Den svenska förälder som inte åtminstone en gång dumpar sina barn i Husby eller valfri berikad förort i några timmar är en inbiten främlingshatare som inte har någon plats i det nya och bättre Sverige. Vi är skyldiga våra barn att föra dem framåt i utvecklingen och inte bakåt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback