2018-03-21, 13:57
Medlem
Honan6s avatar
Jag hoppas varenda litet skrymsle är kontrollerat i den fritidsbåt som fiskade upp Madsen. Annars kanske det finns ett litet minneskort kvar där...
Citera
2018-03-21, 13:59
Medlem
PhDSalanders avatar
Lögnerna fortsätter i flödande fart:

Henslængt fortæller Peter Madsen nu om nogle af de eksperimenter, som de foretog sig i laboratoriet.
- Det var nok et spørgsmål om tid, før noget ville gå galt, siger Peter Madsen.
- Det er vigtigt for den her sag, at man tager vidvinklen på og ser, at der er et mønster af farlige bemandede eksperimenter, som leder op til den her ulykke, siger Peter Madsen.
Citera
2018-03-21, 13:59
Medlem
I det här fallet skulle jag önska dom kunde göra lite okonventionella saker i rätten. Som att ha en liten sensor på hans penis som kunde registrera erektion ved visning av snuff-filmerna til exempel.

Men det är bara önsktänkning så klart 😔
Citera
2018-03-21, 14:06
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
I det här fallet skulle jag önska dom kunde göra lite okonventionella saker i rätten. Som att ha en liten sensor på hans penis som kunde registrera erektion ved visning av snuff-filmerna til exempel.

Men det är bara önsktänkning så klart 😔

Ok. Jag önskar mig fred på jorden, men vi är alla olika.
Citera
2018-03-21, 14:08
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag hoppas varenda litet skrymsle är kontrollerat i den fritidsbåt som fiskade upp Madsen. Annars kanske det finns ett litet minneskort kvar där...

En sån där GoPro-kamera som PM tycks ha haft kanske kan ladda upp material till "molntjänsten" automatiskt?
Citera
2018-03-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag har en känsla av att det döljer sig en hel del sant i att han identifierar sig med kvinnan, den svaga.
tror det handlar om ett psykologiskt spel han har i sitt inre där det blir att han blir den svaga som njuter av smärtan och som till slut önskar och ber om att få dö. Något ultimat med att vara den svaga. Och samtidigt kan han övergå till att vara den som har kontrollen över offret, den starka.
Han blir omnipotent.
På så sätt att han kan döda sig själv om och om igen i fantasin. Offret dör och förintas genom styckningen, själv står han kvar, i livet. Samtidigt som han dödat något inom sig själv.
Ja, det kan låta flummigt men det är något med att han nu sagt detta flera gånger, även 8 mars sa han detta med sin identifikation med den svaga i filmerna. Att det var känslomässigt och inte sexuellt kan ju handla om makt.
Det kan också vara så enkelt som att han försöker framstå som human och empatisk inför rätten när de kräver en förklaring av varför han tittar på sådana filmer.
Citera
2018-03-21, 14:18
Medlem
"– Hon var den hustru jag aldrig fick, säger Madsen" säger PM om Ditte. Vad menar han med det? Han var ju gift.
Citera
2018-03-21, 14:19
Medlem
Har glömt svaret , är Deidre King transsexuell?
Citera
2018-03-21, 14:23
Medlem
Honan6s avatar
Eftersom det beskrivs att Madsen växelvis sitter på sina händer, så har han nog problem med att hålla sin kontroll.
Vilka vuxna normala människor sätter sig på sina händer?
Citera
2018-03-21, 14:23
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det kan också vara så enkelt som att han försöker framstå som human och empatisk inför rätten när de kräver en förklaring av varför han tittar på sådana filmer.

Ja, så kan det tyckas men jag är mer inne på något som MegaSkurt beskrev på ett mycket intressant sätt i detta inlägg

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-03-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, så kan det tyckas men jag är mer inne på något som MegaSkurt beskrev på ett mycket intressant sätt i detta inlägg

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Jag håller med om att varje handling betyder något, allt uppförande är kommunikation liksom men att dra det så långt och speciellt att fastna i Freudianska träsk som föräldrarnas inverkan och eget självmord osv där får man nog ta det lite lugnt tänker jag. Men fb är till för att vrida och vända och spekulera så jag menar inte att kritisera ditt inlägg på det sättet. Är bara tveksam till slutsatsen
Citera
2018-03-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Å Dracula är han intresserad av, Vlad Dracula. Är det därifrån han blandat in kapten Vladimir tro?

Vlad Tepez = Dracula, greve i Transsylvanien. Han åt inte av sina lik, han spetsade dem på pålar och satt sen bland de upphängda liken och åt middag. De gäster som blev illamående blev själva spetsade. Trevlig kille den där Vlad Tepez .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in