2018-03-21, 12:38
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
"- Uanset hvilken forbrydelse du har lyst til at tiltale mig for, vil du kunne gøre det og få mig dømt, for jeg har interesseret mig for hvad som helst."
haha starkt försvar, PM!

Nä, han imponerar väl inte jättemycket så här långt. Uppenbart att han kommer köra sitt förnekande in i kaklet. Frågan är om ens mördar-groupies låter sig övertygas av hans dravel. Har vi någon sån i tråden som kan svara på detta..?
Citera
2018-03-21, 12:40
Medlem
Har du någonsin drömt om att bli föremål för en stor polisutredning, undrar åklagaren?

Exakt vad jag trodde, hela den här cirkusen där vi ingår är del av Madsens fantasi. Han har inte brytt sig om att komma undan därav hans märkliga beteende efter mordet!
Citera
2018-03-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Att Madsen envisas med att kalla åklagarens sex-relaterade och stycknings-relaterade frågor orimliga och konstiga säger mest att han är konstigt. En normal person som fått tid på sig att reflektera över allt som hänt hade i hans läge förstått hur det hela verkar och varför åklagaren frågar sånt som han gör. Alltså hade svaret varit "nej, det var inget sexuellt. Jag styckade henne med en såg. Det var *blablabla*" - inte nuvarande "HUR KAN DU ENS FRÅÅGA så? Jag blir orolig för dig att du ens kan tänka tanken!". Nu framstår han bara som en psykopatisk sexmördare som försöker låtsas vara normal istället - alltså precis vad han är
ja- det visar hur konstigt han tänker. Han har en brist i logiskt tänkande som blir uppenbart för alla.
Tänker att K.W nog avled till blodförlust kombinerat med skräck-reaktion/ chockreaktion.
Det är väl det som blir svart att fastställa.
Efter alla plågsamma stick så borde hon ha varit så skräckslagen och i stark chock.
Vidrig handling, vidriga kvinnor som lekt med i hans lekar,
lekar som nu i efterhand synes vara repetioner
inför hans slutliga föreställning.
Trodde det var idag som Deidree skulle förhöras, plus hennes likasinnade tok-systrar.
Citera
2018-03-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Har du någonsin drömt om att bli föremål för en stor polisutredning, undrar åklagaren?

Exakt vad jag trodde, hela den här cirkusen där vi ingår är del av Madsens fantasi. Han har inte brytt sig om att komma undan därav hans märkliga beteende efter mordet!

Jag tror nog att ursprungsplanen var att han skulle tagit sig tillbaka till utgångsplatsen och låtsats som det regnar. Han hade kunnat blivit en seriemördare.

Han blev överraskad av det snabba eftersöket och hans planer grusades.
Citera
2018-03-21, 12:59
Medlem
T34Panzers avatar
Han får allstå verkligen anstränga sig för att inte brisera.
Precis som ett barn..

"11:49
Kommentar fra Sweiz
Hvordan sidder PM på stolen? Afslappet eller anspændt? Er det en presset PM?
11:49
Svar fra Caroline Clante
Han sidder lige nu på sine hænder. Han er meget mere anspændt, end han var ved det første retsmøde."

https://ekstrabladet.dk/112/live-anklager-viser-henrettelsesvideoer-i-retten/7086194
Citera
2018-03-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100

Han hade räknat med att aldrig bli upptäckt-snarare.
Han med sitt tankespår-hade räknat med att gå i land -tummen i luften, och att omvärlden aldrig skulle få veta hans hemlighet.
Han har så klart filmat mordet -och skulle säkerligen visa för sina sadist-vänner, filmen i hur han plågade och dödade K.W.
Att polisen skulle hitta kroppsdelarna och till sist hela K.W det fanns inte med i hans tankevärld.
Han älskar uppmärksamheten- just nu. Att han kommer att dömas till förvaring har han inte begripit- i hans värdl så ska han bli fri och leva livet som innan mordet.
Han har tydligen klippt av KIm håret-det är ju också konstigt- men allt med Madsen är konstigt.
Citera
2018-03-21, 13:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Jag har så otroligt svårt att förstå danska och nu har jag snabbläst AB:s liverapportering.
Förundras över Madsens beteende, uppenbara lögner (motbjudande att se halshuggningsfilmer osv) eller så svarar han kryptiskt eller inte alls, utan ställer motfrågor till "Jakob".

Minnesvärda psykcitat:

Nu visar de bilder på hårtussar som ser ut att komma från Kim Wall. – Jag förstår att du har sett Seven och fascinerats av den, av hur en psykopat tänker. Men jag är ingen psykopat och tänker inte på det sättet, säger Madsen. JO, DET ÄR JU PRECIS DET DU ÄR; PUCKO!!(hade jag velat säga)

Nu visar åklagaren några engelska texter som funnits på Madsens hårddisk som bland annat handlar om att skada och tortera kvinnor.
Åklagaren frågar om det gjort honom sexuellt upphetsad?
– Inte mer än när du ser på Seven, säger Peter Madsen till åklagaren
.

Lite mycket "SEVEN" i Madsens skalle nu?!

Peter Madsen menar att han har mycket märkligt liggande på sin dator och påstår att när han läst eller sett något sådant identifierar han sig med kvinnan.
Citera
2018-03-21, 13:10
Medlem
Å Dracula är han intresserad av, Vlad Dracula. Är det därifrån han blandat in kapten Vladimir tro?
Citera
2018-03-21, 13:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Å Dracula är han intresserad av, Vlad Dracula. Är det därifrån han blandat in kapten Vladimir tro?
Just det, Dracula även kallad Vlad Pålspetsaren.
Det var läskigt att läsa det för jag skrev ett inlägg för ett tag sen, med tanke på hans rollspel.
Nu känns det nästan obehagligt det jag skrev....
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex (....)

Lämplig ny rollfigur för PM vore kanske att kalla sig "Vlad III Dracula" - verklighetens Dracula, en furste i Transsylvanien på 1400-talet som var betydligt grymmare än filmens vampyr. Han sög inte blod ur sina offer – hans metoder var mer bestialiska än så och skulle kosta nära 100 000 män, kvinnor och barn livet. Kanske något som lockar och inspirerar PM:s sadisthjärna.

Kapten Vlad Dracula. Han kan ju skissa på ensån utklädnad i sitt lilla block, mer än så blir det nog inte. Han får nöja sig med rollen som Förvarings-Madsen.
Citera
2018-03-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han hade räknat med att aldrig bli upptäckt-snarare.
Han med sitt tankespår-hade räknat med att gå i land -tummen i luften, och att omvärlden aldrig skulle få veta hans hemlighet.
Han har så klart filmat mordet -och skulle säkerligen visa för sina sadist-vänner, filmen i hur han plågade och dödade K.W.
Att polisen skulle hitta kroppsdelarna och till sist hela K.W det fanns inte med i hans tankevärld.
Han älskar uppmärksamheten- just nu. Att han kommer att dömas till förvaring har han inte begripit- i hans värdl så ska han bli fri och leva livet som innan mordet.
Han har tydligen klippt av KIm håret-det är ju också konstigt- men allt med Madsen är konstigt.
Ja mycket möjligt, men det här med håret följer mallen, han har tagit en trofé som ska ha att runka och minnas till senare.
Citera
2018-03-21, 13:45
Medlem
Han har nog med stor sannolikhet filmat mordet i och med kameran som fanns på plats. Men var fan kan ha gömt minneskortet utan att polisen skulle kunna hitta det? Att han skulle kasta det på havets botten så han själv aldrig kommer hitta det igen känns inte troligt. Vad tänker ni kring det?
Citera
2018-03-21, 13:48
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag har så otroligt svårt att förstå danska och nu har jag snabbläst AB:s liverapportering.
Förundras över Madsens beteende, uppenbara lögner (motbjudande att se halshuggningsfilmer osv) eller så svarar han kryptiskt eller inte alls, utan ställer motfrågor till "Jakob".

Minnesvärda psykcitat:

Nu visar de bilder på hårtussar som ser ut att komma från Kim Wall. – Jag förstår att du har sett Seven och fascinerats av den, av hur en psykopat tänker. Men jag är ingen psykopat och tänker inte på det sättet, säger Madsen. JO, DET ÄR JU PRECIS DET DU ÄR; PUCKO!!(hade jag velat säga)

Nu visar åklagaren några engelska texter som funnits på Madsens hårddisk som bland annat handlar om att skada och tortera kvinnor.
Åklagaren frågar om det gjort honom sexuellt upphetsad?
– Inte mer än när du ser på Seven, säger Peter Madsen till åklagaren
.

Lite mycket "SEVEN" i Madsens skalle nu?!

Peter Madsen menar att han har mycket märkligt liggande på sin dator och påstår att när han läst eller sett något sådant identifierar han sig med kvinnan.

Jag har en känsla av att det döljer sig en hel del sant i att han identifierar sig med kvinnan, den svaga.
tror det handlar om ett psykologiskt spel han har i sitt inre där det blir att han blir den svaga som njuter av smärtan och som till slut önskar och ber om att få dö. Något ultimat med att vara den svaga. Och samtidigt kan han övergå till att vara den som har kontrollen över offret, den starka.
Han blir omnipotent.
På så sätt att han kan döda sig själv om och om igen i fantasin. Offret dör och förintas genom styckningen, själv står han kvar, i livet. Samtidigt som han dödat något inom sig själv.
Ja, det kan låta flummigt men det är något med att han nu sagt detta flera gånger, även 8 mars sa han detta med sin identifikation med den svaga i filmerna. Att det var känslomässigt och inte sexuellt kan ju handla om makt.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-21 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in