2018-03-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han vill undvika frågan om att han skar av huvudet när hon levde, alltså avslöja dödsorsaken.

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Kim

Tack för klargöranden!
Citera
2018-03-21, 10:22
Medlem
PhDSalanders avatar
Och där kom de den:

- Jeg har påført ligdelene nogle punkteringer, fordi jeg gerne ville have, at de ikke blev pustet op af gasser. De er påført med en lægmands gerninger. Der har ikke været noget erotisk med de stik, og der er jeg nødt til at trække stregen for, hvad jeg har lyst til at sige om det.
Citera
2018-03-21, 10:22
Medlem
Att Madsen envisas med att kalla åklagarens sex-relaterade och stycknings-relaterade frågor orimliga och konstiga säger mest att han är konstigt. En normal person som fått tid på sig att reflektera över allt som hänt hade i hans läge förstått hur det hela verkar och varför åklagaren frågar sånt som han gör. Alltså hade svaret varit "nej, det var inget sexuellt. Jag styckade henne med en såg. Det var *blablabla*" - inte nuvarande "HUR KAN DU ENS FRÅÅGA så? Jag blir orolig för dig att du ens kan tänka tanken!". Nu framstår han bara som en psykopatisk sexmördare som försöker låtsas vara normal istället - alltså precis vad han är
Citera
2018-03-21, 10:24
Medlem
Citat:
Och där kom de den:

- Jeg har påført ligdelene nogle punkteringer, fordi jeg gerne ville have, at de ikke blev pustet op af gasser. De er påført med en lægmands gerninger. Der har ikke været noget erotisk med de stik, og der er jeg nødt til at trække stregen for, hvad jeg har lyst til at sige om det.

Glöm inte:
"- Jeg ved ikke om du betragter det som en seksuelt handling, når man bliver ramt i genitialerne. Det er det måske for dig, det er det ikke for mig."
Citera
2018-03-21, 10:27
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Glöm inte:
"- Jeg ved ikke om du betragter det som en seksuelt handling, når man bliver ramt i genitialerne. Det er det måske for dig, det er det ikke for mig."

Den fick jag inte med på BT!

Har du ekstrabladet?

Här kommer skruetrekken - 50 cm lång😢

Jämför med vad han skrivit om på bloggen och i brev det där med att spetsa med järnspetten

Anklageren viser nu Peter Madsen nogle gevaldigt lange skruetrækkere med længder på op til 50 cm. Han får lov at røre dem, og bekræfter, at de skulle bruges som jordspyd, der kunne sættes fast i havbunden, når ubåden Nautilus havde dykket.
Citera
2018-03-21, 10:32
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Har du ekstrabladet?

Jämför med vad han skrivit om på bloggen och i brev det där med att spetsa med järnspetten

Anklageren viser nu Peter Madsen nogle gevaldigt lange skruetrækkere med længder på op til 50 cm. Han får lov at røre dem, og bekræfter, at de skulle bruges som jordspyd, der kunne sættes fast i havbunden, når ubåden Nautilus havde dykket.
Menar han att vi ska tro att han har köpt en skruvmejsel i syfte att sätta fast den i ubåtens undersida för att fungera som ett ankarjärn när båten ligger på botten?
Citera
2018-03-21, 10:33
Medlem
SvD skriver att de väljer att inte delge "detaljerade frågor om hanteringen av KWs kropp".
Varför gör de så? Den informationen får ju släktingar reda på på plats ändå. Varför ska de hindra allmänheten att få veta vad som hände?
Citera
2018-03-21, 10:34
Medlem
Kims familie er ikke mødt op i dag
Citera
2018-03-21, 10:35
Medlem
Citat:

Har du ekstrabladet?

Ja, det kom från ekstrabladet. Tycker att de är ekstra duktiga på att rapportera om tonfall, stämningar osv, så kompletterar ekstrabladet och BT med varandra.

"Anklageren spørger, om han var seksuelt opstemt i forbindelse med stikkerne. - Juridisk set kan man ikke have sex med en død person, og eftersom hun var død, da det her skete, kan det juridisk set ikke være en seksuelt handling, siger Peter Madsen og spørger, hvorfor hun så ikke var død af stikkene, hvis hun var levende, da de blev påført, og anfører, at dødsårsagen ikke er fastslået."
"Anklageren siger, at han allerede har været inde på, at stikkene var påført lige inden, under eller efter dødens indtræden, men ikke timer efter, ifølge obduktionen. - De er påført timer efter dødens indtræden, siger Peter Madsen."
"Peter Madsen siger nu irriteret, at han har sagt, at han ikke vil ind i detaljerne om det, der er sket med Kim Wall - men kun vil sige, at det er sket efter dødens indtræden"

Han undviker konsekvent att svara på känsliga frågor, t.ex. ang sexuell upphetsning och som berör dödsorsak.
Citera
2018-03-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rackaregubbe
Okej. Men de får väl ändå reda på dessa detaljer?
Citera
2018-03-21, 10:37
Medlem
Citat:

Det kan jag förstå. Lidandet blir inte precis mindre av att höra det arslet komma med sina sjuka lögner. Dom fick nog den 8. Mars
Citera
2018-03-21, 10:37
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Jo, det är två anhöriga, förmodligen mor o farföräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in