2018-03-21, 12:04
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Hade det inte varit bättre att införa en månads avgiftning när man varit på systemet istället :-)
I analogi med din logik så borde man avgiftas innan besöket.

Jag måste bara fråga, jobbar du på PN eller Sveavägen 68?
Citera
2018-03-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har ett bra förslag man kan jämföra med detta system att jävlas med Sveriges invånare.

Man inför en avgift på 100 kr för varje gång man handlar på Systembolaget.
Efter att avgiften betalats får man vänta en månad, innan besöket godkänns!
Endast idioter tror att ett sådant förslag som du skisserar fram leder till fler röster och inte färre vid val.
Eller gör man som "kimdah2002" trollar om det hela:
Citat:
Tror inte införandet av moms på paket utanför EU har någon som helst påverkan i valet. Det är ju ett halvår dit och då har alla glömt vem som införde det och posthanteringen är normal igen. Postnord har ju fått ta allt skäll inte många verkar ha klart för sig vem som bestämde vad...
Minns ni som läser tråden: PostNord hade kunnat presenterat ett moms-förslag som infördes tre månader efter beslutsdatum.
Tullverkets krav var - presentera ett ågärdsförslag innan 1:a mars 2018 - notera förslag.

PostNord svek sina kunder.

Edit: (19 januari 2018) "Postnord ska presentera en handlingsplan till Tullverket innan den 1 mars."
https://www.aftonbladet.se/minekonom...pa-kinapaketen

Notera "presentera .....handlingsplan .... innan den 1 mars" - inget om att införa.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-21 kl. 12:23.
Citera
2018-03-21, 12:14
Medlem
Citat:
Tror inte införandet av moms på paket utanför EU har någon som helst påverkan i valet. Det är ju ett halvår dit och då har alla glömt vem som införde det och posthanteringen är normal igen. Postnord har ju fått ta allt skäll inte många verkar ha klart för sig vem som bestämde vad...

Är helt övertygad om det funnits kraftiga påtryckningar från regeringen mot PN, att införa detta hastverk.
Månadslånga fördröjningar som kunden dessutom måste betala för, det kan aldrig gå obemärkt förbi.

Sitter bara och väntar på att någon höjdare på PN fått nog av allt spott och spe, och lägger korten på bordet, där det avslöjas regeringens fulspel!
Citera
2018-03-21, 12:26
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Är helt övertygad om det funnits kraftiga påtryckningar från regeringen mot PN, att införa detta hastverk.
Månadslånga fördröjningar som kunden dessutom måste betala för, det kan aldrig gå obemärkt förbi.

Sitter bara och väntar på att någon höjdare på PN fått nog av allt spott och spe, och lägger korten på bordet, där det avslöjas regeringens fulspel!
Ja det var ju Magdalena Andersson som bestämde att PN inte fick släppa igenom paket utan moms fr.o.m. den 1/3 så visst kom "regeringen" med påtryckningar på Tullverket och PostNord.

Tror att den främsta orsaken till varför det infördes så fort är att PN hotades med att dom var tvungna att stå för momsen själva om det inte infördes skyndsamt.

Tror snarare alla är imponerade över hur fort och effektivt PN agerat och att cheferna varit handlingskraftiga, dom får säkert mer ryggdunkningar än spott och spe av dom som betyder något för deras karriär...
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-21 kl. 12:31.
Citera
2018-03-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Om människor blir upprörda över ett beslut som någon politiker fattar, så förlorar vedebörande röster sannolikt i nästa val på grund av spörsmålet.

Fundera över följande:
* Har du läst i någon tråd om någon som skall rösta på Socialdemokraterna på grund av finansministerns utspel i frågan?

* Har du läst i någon tråd om någon som inte skall rösta på Socialdemokraternas på grund av dess hantering av frågan?

- Dra din slutsats.

vad folk säger när de är upprörda och vad folk gör sen i verkligheten det är inte alltid samma sak
i september så kommer detta att vara en bortglömd icke fråga
jag tror faktiskt att valet kommer att handla viktigare frågor
t
Citera
2018-03-21, 12:33
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWolfman
Visst är betalsidan smidig tar bara sekunder att betala MEN.. MEN..vad hjälps det då det tar veckor att få försändelsen om man får den överhuvudtaget återstår dock att se.... Helt Sjukt Galet... Finns ingen privat aktör som skulle kunna bete sig såhär skulle vara dödsdömd verksamhet men nu gäller detta statliga myndighet som tydligen står lite över lagen på nått vis och stort sett helt utan konkurans..

Nej idag blev jag också irriterad. Håller med om att det tar alldeles för lång tid. Jag fattar inte vad de pysslar med nu, det är betalat och klart sedan länge. Varför går inte dessa paket som är klara bara in i logistikkedjan direkt, hur kan det ta en sådan förbannad tid liksom. Jag köper att det är många paket att hantera till en början men nu är det rent löjeväckande, känns som att alla resurser gått till att skapa en smidig betalsida för att få in pengarna...men sedan då!? Det har man uppenbarligen struntat i.

Edit: Någon med insyn i PNs hantering vad som händer efter avgift/moms är betald får gärna yttra sig. Jag är genuint nyfiken.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2018-03-21 kl. 12:37.
Citera
2018-03-21, 12:33
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Har du valt lågprioriterad frakt från början kan du väl knappast ha något krav på att det skall gå fortare än utlovat när du la ordern.

Såklart man kan, om det står att paketet hanteras av Postnord i flera veckor nu efter straffavgift utan att någonting händer.
Citera
2018-03-21, 12:42
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nej idag blev jag också irriterad. Håller med om att det tar alldeles för lång tid. Jag fattar inte vad de pysslar med nu, det är betalat och klart sedan länge. Varför går inte dessa paket som är klara bara in i logistikkedjan direkt, hur kan det ta en sådan förbannad tid liksom. Jag köper att det är många paket att hantera till en början men nu är det rent löjeväckande, känns som att alla resurser gått till att skapa en smidig betalsida för att få in pengarna...men sedan då!? Det har man uppenbarligen struntat i.
Jag tror att PN måste leta i sina utomhuscontainrar för att matcha betalningen mot paketet. De nyanställda afgahnerna kan nog inte heller så bra svenska och då blir det svårt att tyda adressetiketten på paketet, bättre att ta med det hem och se om det är något roligt inuti. Framåt midsommar kanske du kan få ditt paket och vid valet har du säkert glömt allt trassel.
Citera
2018-03-21, 12:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Såklart man kan, om det står att paketet hanteras av Postnord i flera veckor nu efter straffavgift utan att någonting händer.
Och du menar att det tagit längre tid än 42 dagar sedan paketet postades från Kina, om det är så skall du klaga till säljaren så han anger korrekt leveranstid nästa gång...

Är paketet skickat som China Post Registred Air Mail skall det aldrig ta längre tid än 8 veckor för att paket att komma fram oavsett om PostNord fördröjer det i flera veckor!
Citera
2018-03-21, 12:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Jag tror att PN måste leta i sina utomhuscontainrar för att matcha betalningen mot paketet. De nyanställda afgahnerna kan nog inte heller så bra svenska och då blir det svårt att tyda adressetiketten på paketet, bättre att ta med det hem och se om det är något roligt inuti. Framåt midsommar kanske du kan få ditt paket och vid valet har du säkert glömt allt trassel.
Hörde att han som har hand om att skicka iväg betalda paket är sjuk idag så det kan bli någon dags fördröjning tills han är så pigg igen att han kan börja jobba med det ;-) Han har tydligen fått någon allergi mot limmet på etiketterna...
Citera
2018-03-21, 12:53
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Hörde att han som har hand om att skicka iväg betalda paket är sjuk idag så det kan bli någon dags fördröjning tills han är så pigg igen att han kan börja jobba med det ;-) Han har tydligen fått någon allergi mot limmet på etiketterna...
Lider med den stackaren men det måste finnas någon annan afgahn som kan ta hans halvtidstjänst medan han rehabiliteras i Söderhavet? Containerdykare är väl vaccinerade mot lim om de ska kunna sniffa upp värdeförsändelser?
Citera
2018-03-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ja det var ju Magdalena Andersson som bestämde att PN inte fick släppa igenom paket utan moms fr.o.m. den 1/3 så visst kom "regeringen" med påtryckningar på Tullverket och PostNord.

Tror att den främsta orsaken till varför det infördes så fort är att PN hotades med att dom var tvungna att stå för momsen själva om det inte infördes skyndsamt.

Tror snarare alla är imponerade över hur fort och effektivt PN agerat och att cheferna varit handlingskraftiga, dom får säkert mer ryggdunkningar än spott och spe av dom som betyder något för deras karriär...

Does not ship to Sweden
Detta meddelande finner man hos massor av handlare på t.ex. eBay!

Men det är klart som det gamla ordspråket lyder, "säg mig vem du umgås med så skall jag säga vem du är".
Sveriges Radios utlandssändningar visar klart och tydligt vilka länder man prioriterar och vill efterlikna.
Somalia, Eritrea, Afghanistan och Kurdistan finns också med på säljarnas förbudslista!

http://sverigesradio.se/newsinotherlanguages
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in