2018-03-21, 11:10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Du hävdade detta:

Så om ett senare datum är "sämre för mottagaren".
Varför inte sätta Signed Date till 1/1 2022?
Det får du fråga Postnord om det var dom som bestämde fr. vilket datum momsen skulle gälla. Finns inget beslut om att 16/2 skulle gälla bara ett inofficiellt uttalande om att ge "amnesti"
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-21 kl. 11:13.
Citera
2018-03-21, 11:11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så inga 75kr i momshanteringsavgift , Ica borde ju ha gått i konkurs för länge sedan!
Jag tror Ica går bra. Min granne är icahandlare kör Porsche och har en finare båt än mig... Har aldrig hört honom klaga.
Citera
2018-03-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det får du fråga Postnord om det var dom som bestämde fr. Vilket datum momsen skulle gälla. Finns inget beslut om att 16/2 skulle gälla bara ett inofficiellt uttalande om att ge "amnesti"
Så du ser mig nu, ljög du i en tidigare post när du skrev "Ser inte den signaturen inlägg"?

------

Du skrev följande "kimdah2002":
"Signed Date 1/3 är ju sämre för mottagaren men vill du ha det så ok

Pn går ju bara på det som står på etiketten vad som hänt innan har man ingen koll på..."

Så jag undrade följande:
"Så om ett senare datum är "sämre för mottagaren".
Varför inte sätta regeln för Signed Date till 1/1 2022?"

Svara på frågan, tack?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-21 kl. 11:21.
Citera
2018-03-21, 11:13
Medlem
Citat:
Jag tror Ica går bra. Min granne är icahandlare kör Porsche och har en finare båt än mig... Har aldrig hört honom klaga.
Kanske alla på posten kommer åka Porsche nu då!
Citera
2018-03-21, 11:15
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Det får du fråga Postnord om det var dom som bestämde fr. Vilket datum momsen skulle gälla. Finns inget beslut om att 16/2 skulle gälla bara ett inofficiellt uttalande om att ge "amnesti"

Fast du menade att 16/2 var bättre för mig än 1/3. Tänker du svara på den tankevurpan?

Citat:
Tror det heter än jag vilket förklarar varför han har en finare bil och båt än du.
Citera
Medlem
Citat:
Det är en fråga jag har funderat över ett flertal gånger.
En sak är säker som politiker är inte finansminister Magdalena Andersson (S) särkilt smart.

Man genomför att beslut som man förlorar röster på, varför inte vänta 9 månader med beslutet att ändra reglerna?
Efter valet i höst kunde den nytillträdda finansminister säga att den har fått ett mandat av väljarna som innebär rätten att ändra reglerna (praxis).

Inte särkilt smart beslut, som sagt.

hur vet du att s förlorar röster i valet de kanske vinner en massa röster på det

t
Citera
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Kanske alla på posten kommer åka Porche nu då!
Det är det nog en och annan som gör ifall dom inte bytt till en Tesla dom är ju populära nuförtiden...
Citera
2018-03-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
hur vet du att s förlorar röster i valet de kanske vinner en massa röster på det

t
Om människor blir upprörda över ett beslut som någon politiker fattar, så förlorar vedebörande röster sannolikt i nästa val på grund av spörsmålet.

Fundera över följande:
* Har du läst i någon tråd om någon som skall rösta på Socialdemokraterna på grund av finansministerns utspel i frågan?

* Har du läst i någon tråd om någon som inte skall rösta på Socialdemokraternas på grund av dess hantering av frågan?

- Dra din slutsats.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-21 kl. 11:40.
Citera
2018-03-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo

t
Kan nog endast vara du och kimdah2002 som kan se detta som röstfiske!
Citera
2018-03-21, 11:45
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Kan nog endast vara du och kimdah2002 som kan se detta som röstfiske!
Tror inte införandet av moms på paket utanför EU har någon som helst påverkan i valet. Det är ju ett halvår dit och då har alla glömt vem som införde det och posthanteringen är normal igen. Postnord har ju fått ta allt skäll inte många verkar ha klart för sig vem som bestämde vad...
Citera
2018-03-21, 11:46
Medlem
Citat:
Om människor blir upprörda över ett beslut som någon politiker fattar, så förlorar vedebörande röster sannolikt i nästa val på grund frågan.

Fundera över följande:
* Har du läst i någon tråd om någon som skall rösta på Socialdemokraterna på grund av finansministerns utspel i frågan?

* Har du läst i någon tråd om någon som inte skall rösta på Socialdemokraternas på grund av dess hantering av frågan?

- Dra din slutsats.

Har ett bra förslag man kan jämföra med detta system att jävlas med Sveriges invånare.

Man inför en avgift på 100 kr för varje gång man handlar på Systembolaget.
Efter att avgiften betalats får man vänta en månad, innan besöket godkänns!
Citera
2018-03-21, 11:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har ett bra förslag man kan jämföra med detta system att jävlas med Sveriges invånare.

Man inför en avgift på 100 kr för varje gång man handlar på Systembolaget.
Efter att avgiften betalats får man vänta en månad, innan besöket godkänns!
Hade det inte varit bättre att införa en månads avgiftning när man varit på systemet istället :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in