2018-03-20, 21:20
Medlem
Steinarrs avatar
Den krullhåriga feminist-rumpnissen är jäääävligt störande men Nick är verkligen en riktig fjant.

Hans manlighet förstörs inte bara för att han lyssnar på vad en ung tjej har att säga, som denna gång faktiskt hade helt rätt.

Det är nästan så att man tror att det är scriptat för det är svårt att tro att Nick är så där på riktigt.

Steve-O och den krullhåriga rumpnissefeministen verkar ha hittat varandra iaf.
2018-03-20, 21:26
Medlem
bombaccis avatar
Bra avsnitt idag.

Inte så snyggt av den äldre mannen att avfärda tjejen sådär, men osäker på vem som hade rätt. Men verkar som gruppen hade ett bra snack efteråt till middagen. Stör mig inte speciellt mycket än på feministtjejen, även om några klyschor varit lite jobbiga men det är ingenting mot t ex vad vi fick uthärda på farmen

Finns många vettiga personer med i upplagan.

Jätte puckat dock att välja att köpa sin egen immunitet för andras saker som tjejen som skulle förhandla gjorde. Det kommer såklart att slå tillbaka på henne hårt.

Hade jag varit med och dealat hade jag gått för att få fördel i lagtävlingen istället. Det var ju bara fyra saker det kostade o där kan man lätt bli av med hårgelén, bok och liknande men behålla t ex fisknätet.

Vinner man Robinson tävlingen så innebär det ju ofta andra bra grejer. De har ju eld och mat så finns ingen anledning att göra sig av med t ex fisknätet för lite frukt. Hemliga lådan kan vara jätte bra men också mer av ett "jaha". Bättre tänka långsiktigt, fisknätet så kan vi fånga fisk varje dag...
2018-03-20, 21:33
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tycker snarare att hon var smart, självklart ska man satsa på sig själv före gruppen i Robinson, det enda tack man kommer få för motsatt beteende är att åka ut med huvudet före. Klarar man sig ett öråd kan allt vara ändrat till nästa. Robinson har ju (tyvärr) inget med riktig överlevnad att göra utan enbart med att spela spelet. Självklart går immunitet före fiskenät om man vill vinna.

Själv tror jag precis tvärtom. Hade hon kommit tillbaka med fördelen i tävlingen så hade gruppen nog tyckt att det var ett bra val och att hon sett till gruppens bästa. Nu när hon kommer tillbaka och säger "jo men katzyn jag tog den här fördelen för mig själv och gav bort dina grejer för det plus fisknätet. det var väl bra?" så tror jag inte du uppskattat det. Känns inte som hon är någon stark medtävlare heller, varken fysiskt eller psykiskt. Så nog många som ser det där som sista droppen o röstar bort henne (om ingen annan gör något extremt dumt). Visst hon överlever ett öråd men bättre chansa lite och tänka långsiktigt.

Om man är så desperat redan nu i början så man behöver deala för att få immunitet så är nog ens chanser väldigt små. Hade förstått om det var några få kvar bara men nu vimlar det ju av andra som hon kan konspirera emot.
2018-03-20, 21:34
Medlem
Enmansdemos avatar
T.o.m Öfvergård stämmer in i förminskandet utav Månsson då han verkar ha ett inställsamt förhållande till kevinnan, nu är han Månsson med hela svenska folket och håller tummarna för att grafikerna gör sin läxa i takt med seriens gång & suddar på, och det kommer stå ".Månsson - samtalsterapeut aka drönarkonstult" på visitkortet till Fidji

Jaha då var det fastställt, att det var bara Lillemor Månsson som fick övernatta
med den där tanten, varken jag eller FB-medsystrarna hade rätt

Automat-karbiner lossade
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-03-20 kl. 21:57.
2018-03-20, 21:43
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Själv tror jag precis tvärtom. Hade hon kommit tillbaka med fördelen i tävlingen så hade gruppen nog tyckt att det var ett bra val och att hon sett till gruppens bästa. Nu när hon kommer tillbaka och säger "jo men katzyn jag tog den här fördelen för mig själv och gav bort dina grejer för det plus fisknätet. det var väl bra?" så tror jag inte du uppskattat det. Känns inte som hon är någon stark medtävlare heller, varken fysiskt eller psykiskt. Så nog många som ser det där som sista droppen o röstar bort henne (om ingen annan gör något extremt dumt). Visst hon överlever ett öråd men bättre chansa lite och tänka långsiktigt.

Om man är så desperat redan nu i början så man behöver deala för att få immunitet så är nog ens chanser väldigt små. Hade förstått om det var några få kvar bara men nu vimlar det ju av andra som hon kan konspirera emot.

Fast hon kommer ju inte avslöja att hon tog immuniteten, den är ju hemlig. Enda gången den kommer att märkas blir om de röstar ut henne, och röstar de ut henne var det ju rätt val att ta den. Därefter lär det väl inte bli trevlig stämning för någon direkt, men hon blir ju kvar i tävlingen och antagligen åker någon som tänkt rösta ut henne istället.

Det är ingen fördel att verka som en stark medtävlare. Starka medtävlare är dem som folk röstar bort först. Det är visserligen ingen fördel att stöta sig med folk heller, men för att folk ska sluta tänka strategiskt och börja tänka känslomässigt behöver man oftast gå på dem mer personligt än bara sätta sig själv före gruppen.
2018-03-20, 21:54
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Fast hon kommer ju inte avslöja att hon tog immuniteten, den är ju hemlig. Enda gången den kommer att märkas blir om de röstar ut henne, och röstar de ut henne var det ju rätt val att ta den. Därefter lär det väl inte bli trevlig stämning för någon direkt, men hon blir ju kvar i tävlingen och antagligen åker någon som tänkt rösta ut henne istället.

Det är ingen fördel att verka som en stark medtävlare. Starka medtävlare är dem som folk röstar bort först. Det är visserligen ingen fördel att stöta sig med folk heller, men för att folk ska sluta tänka strategiskt och börja tänka känslomässigt behöver man oftast gå på dem mer personligt än bara sätta sig själv före gruppen.

Givetvis behöver personen vara duktig socialt. Du har rätt i att vid sammanslagningen kommer folk börja rösts ut hotet, tror det är bra att lägga sig någonstans i mitten på tävlingarna. Inte komma sist men kanske inte vinna hela tiden heller. Nu kommer jag inte ihåg alla vinnare av Robinson men ser Martin Melin som en måttstock. Trevlig, sympatisk, duktig tävlande utan att behöva skryta om det osv.

Vi får se hur det går. Det skulle väldigt mycket till för att jag skulle byta bort fisknät, yxa och eldgrejen. Hennes egen tid blir ju svårare med minskad chans till varm mat.
2018-03-20, 22:05
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Givetvis behöver personen vara duktig socialt. Du har rätt i att vid sammanslagningen kommer folk börja rösts ut hotet, tror det är bra att lägga sig någonstans i mitten på tävlingarna. Inte komma sist men kanske inte vinna hela tiden heller. Nu kommer jag inte ihåg alla vinnare av Robinson men ser Martin Melin som en måttstock. Trevlig, sympatisk, duktig tävlande utan att behöva skryta om det osv.

Vi får se hur det går. Det skulle väldigt mycket till för att jag skulle byta bort fisknät, yxa och eldgrejen. Hennes egen tid blir ju svårare med minskad chans till varm mat.

Det var väl ändå de "personliga sakerna" som det handlades med? där ingick varken yxan eller eldstål.
2018-03-20, 22:10
Medlem
Crashs avatar
Citat:

man fick se i teasern att hon avslöjar för feministen att hon tog immunitet
2018-03-20, 22:37
Medlem
Helvete vilka dåliga val de gjorde i byteshandeln. Hur kan man byta bort ett fiskenät och allt annat mot en okänd låda. Och hon som köpte sin immunitet är ju helt rökt på sikt då hela gruppen kommer att hata henne.
2018-03-21, 00:19
Medlem
dialektikers avatar
Scouttjejen Desiree, är faktiskt lite påfrestande. Men vad töntigt av mansplainarna att inte lyssna på henne. Hon hade ju rätt där om elden. Man måste blåsa varannan från varsin sida för att få igång elden. Är det nåt scouter kan så är det att få igång eld. Men det här Robinson sändes innan metoo, det syns.

Lag nord känns faktiskt som lite mer udda, ödmjuka typer ( förutom läskiga Lillemor). Jävligt starkt tjejgäng. Är så imponerade av dem. Marie är jag mäkta imponerad av. All respekt till henne. 44-åringen. Satans juste verkar hon vara. Vinna alltihopa kanske?

Johan, makeupartisten, he, he. Sååå klen. Blåser man på honom ramlar han kull. Men han blir väl kvar länge, som en bricka i spelet.
2018-03-21, 03:27
Medlem
Citat:

Hade det varit så att immuniteten var dold så hade jag med funderat på att ta den men nu är jag rätt säker på att det inte fungerar så utan bara att hon är imun i nästa öråd. Dessutom berättar hon det själv för en anna deltagare haha... I vilket fall är det självmål, för folk kommer vara hungriga och komma ihåg att hon bytte bort deras fisknät mot en personlig immunitet. Hade det varit sent i serien hade det kanske varit taktiskt att ta det men inte så här tidigt. Idiotiskt faktiskt men vi får väl se hur det går.

Tycker ändå serien har börjat lovande, roligt med många tävlingar!
2018-03-21, 07:15
Medlem
snivlems avatar
vad hände egentligen i fråga om eld? ena laget misslyckades. men andra laget hade plötsligt eld..och så hör man nåt om att dom hade glas. vadå hade glas? varifrån då? varför hade dom glas och inte andra laget???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in