2018-03-20, 22:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har aldrig påstått att det spelar någon roll vad jag tänker eller skriver här. Det är bara alla andra som påstår det hela tiden.
Som anarkist tycker jag mig ha rätt att tänka och tycka vad jag vill. Vad sen andra tolkar in i det jag skriver är upp till var och en.

Du glömde reda ut vad det är som händer i Huddinge nu när man utvärderar
er favvo E****:s mentala status , d.v.s om han är redo för tvångströja eller ej ?
Eller om han får ruttna bakom galler istället för sina brutala handlingar .
Jag skiter egentligen i vilket bara faanskapet hålls borta från resten av samhället .
Citera
2018-03-20, 22:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Så sant och precis vad jag menade, om det finna medgärningshen så tror jag att Edvin håller tyst av andra anledningar än hot. Så, i så fall skulle han ha hittat på aldles själv. Och ja, de är lite dåliga. Men han hade väl inte bättre fantasi än så.

Nu säger jag inte att medgärningshenen vare sig finns eller är en kvinna. Men kommer ni i håg att GW sa det en gång. Att det fanns saker som tydde på att det var flera gärningsmän och att han tyckte att vissa detaljer tydde på att det var en kvinna. Så här med fup i handen funderar jag på vad GW tyckte var kvinnligt i detta brott.

Lite dåliga var ordet sa Bull .
Det verkar nästan som om någon härifrån har satt ihop brevet E**** läste upp i tingsrätten .
Det som vissa menar motbevisar kvinnan Gestrins framställan i tngsrätten .
Det verkar vara lite som i fallet med Lisa Holm där vissa personer skickade mail till
försvarsadvokaten med tips på vad försvaret skulle använda till mördarens försvar .
Tyvärr så lär det sluta på samma sätt i det här fallet .
Schack matt i åklagarens favör och mördaren E****:s försvarare står med arslet bart .
Citera
2018-03-20, 22:42
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det jag saknar i utredningen är att åklagare och polis, inte har uteslutit att det kan finnas fler GM. Denna kvinnoledda utredning har enbart fokuserat på att hitta bevis för att binda Edvin till mordet. Fokus har legat enbart på Edvin, trots att han tidigt påstått att han inte var ensam. Detta ska sättas i relation till att åklagare och polis ska vara objektiva, enligt lag. Det har de inte varit i detta fall.

Den ytterligare fakta som vi saknar, är vad som egentligen hände i huset. Det är det ingen som vet. Om Edvin var ensam, vilket verkar troligt, så är han den enda personen som kan ge en förklaring till varför detta hände och hur det gick till.
Skulle han inte varit ensam så finns det fler personer som vet vad som hände.

Det finns en massa fakta som vi inte känner till. Skulle Edvin vara helt ärlig så skulle det komma fram mycket mer detaljer kring detta. Var han dessutom inte ensam, så skulle Gestrinskan få hantera trafikbrott i fortsättningen.

Avslutningsvis så är amerikanaren fortfarande en gåta. Det har bevisligen stått en mintgrön amerikanare på tomten, som ingen känner igen. Detta stöder Edvins historia om att han inte var ensam.
Tror inte heller att flera olika personer blandat ihop amerikanaren, med Edvins sunkiga V70.

1.

I det initiala skedet gjorde man, om jag inte missminner mig, gripanden som involverade ett flertal MGM. Av det drog jag då slutsatsen att det fanns sådana indikationer, som du talar om. Men av brottsplatsundersökningen att döma ser jag inget som indikerar detta. Därav har jag avskrivit denna hypotes. Det finns i vart fall inget som friar GM. Skoavtrycket som leder tillbaka till GM ger vid handen att han var där under/efter morden, sedan har vi ju bitar plasthandsken på silvertejpen + inköpen av vapen, tejp i anslutning till gärningen. Det ser minst sagt mörk ut för GM.

2.

GM ljuger uppenbarligen om vad som hände i huset. Det finns inget på brottsplatsen som indikerar att en andra eller tredje person varit där. Menar du att de från betryggande avstånd förmedlat order till GM? Eller hur kommer medbrottslingarna in i bilden? Det har varken du eller GM givit ett plausibelt svar på.

3.

Angående den mintgröna amerikanaren; kan det vara så att vittnen tagit fel på datum? Det är inte helt ovanligt.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-03-20 kl. 22:56.
Citera
2018-03-20, 22:56
Medlem
sannes avatar
Citat:

Nu säger jag inte att medgärningshenen vare sig finns eller är en kvinna. Men kommer ni i håg att GW sa det en gång. Att det fanns saker som tydde på att det var flera gärningsmän och att han tyckte att vissa detaljer tydde på att det var en kvinna. Så här med fup i handen funderar jag på vad GW tyckte var kvinnligt i detta brott.

Ja det har du rätt i. Kommer inte ihåg om han läst FUP innan han sa det, men har för mig att det var efter FUP släpptes. Han menade (som jag uppfattade det) att det var en kvinna inblandad.

Hur tror du? Att hans kvinnlig kompis varit med honom i Mantorp?
Citera
2018-03-20, 23:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Du glömde reda ut vad det är som händer i Huddinge nu när man utvärderar
er favvo E****:s mentala status , d.v.s om han är redo för tvångströja eller ej ?
Eller om han får ruttna bakom galler istället för sina brutala handlingar .
Jag skiter egentligen i vilket bara faanskapet hålls borta från resten av samhället .

Jag glömde inte jag struntade i att svara.

Men googla lite på rättsyiatrisksyndersökningar, så kan du oxå konstatera att de inte handlar om att få någon att erkänna.
Citera
2018-03-20, 23:06
Medlem
sannes avatar
[quote=notknapparen|63557650]
Citat:
Det där med "harmoniska" skrattade jag (om man nu kan göra det i en sådan här tragedi) också åt. Det är då man känner att inte inte bara har övat in vad som ska sägas, med någon slags överdriven nitiskhet (exakt VARJE fråga har exakt ETT svar), utan också ska det svängas till med lite fina ord. Ibland låter det ok, ibland blir det bara konstigt. Som här.

Ja han låter så inövad. Lyssna på hans sambo så hör du skillnaden. Eller det andra vittnet som gärningsman hejar på. I ljudfilen som finns i tråden.
https://www.flashback.org/sp63437246

Citat:
Det är något som konstigt med Edvins sätt att tänka (nu menar jag inte mordet just) som lyser igenom. När man lyssnar på honom känner man det instinktivt, att det är något som inte riktigt stämmer med hur han tänker. Det känns som om det enbart är uppbyggt för att vara logiskt, men det fattas en dimension. Tror inte att det bara är att han ljuger......

Jag tror han håller fast i denna historia med sitt liv. Han har inte haft någon form av social kontakt med någon egentligen, föräldrarna träffar syskonen mer (FUP, sambos förhör), han umgås mest med sin sambo och barn. De är allt för honom. Hans sambo har uppenbarligen varit hans enda förankring i livet. Han gjorde uppenbarligen allt för henne, då han åker hem från jobbet och får stå till svars för att han är borta mycket från jobbet.

Jag tror han håller sin historia för att den är förankrad i hans liv, och enda egentliga sociala kontakt = hans sambo. Hon är nog den enda som skulle kunna vädja till honom att säga sanningen.
Citera
2018-03-20, 23:08
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Så sant och precis vad jag menade, om det finna medgärningshen så tror jag att Edvin håller tyst av andra anledningar än hot. Så, i så fall skulle han ha hittat på aldles själv. Och ja, de är lite dåliga. Men han hade väl inte bättre fantasi än så.

Jag tror GW lutade sig på en del statistik, bland annat den Rying redogjorde för i sin doktorsavhandling från 2000- när mord sker mellan obekanta har de en stark korrelation till brottstypen rån, ibland hämnd för någon upplevd oförrätt, där man tar hjälp av en lejd mördare. Det verkar dock inte vara så i det här fallet, mer än att det finns ett rånmotiv.
Citera
2018-03-20, 23:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det har du rätt i. Kommer inte ihåg om han läst FUP innan han sa det, men har för mig att det var efter FUP släpptes. Han menade (som jag uppfattade det) att det var en kvinna inblandad.

Hur tror du? Att hans kvinnlig kompis varit med honom i Mantorp?

Han sa det innan fup släpptes, till och med innan Edvin är gripen, tror jag. Jag har för mig att han sa att han hade en viss insyn i utredningen vid samma tillfälle.

Jag menade, att om GW vid det tillfället hade en viss insyn i utredningen, vad i brottet tyckte han tydde på en kvinnas verk?
Citera
2018-03-20, 23:12
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det verkar nästan som om någon härifrån har satt ihop brevet E**** läste upp i tingsrätten .
Det som vissa menar motbevisar kvinnan Gestrins framställan i tngsrätten .
Det verkar vara lite som i fallet med Lisa Holm där vissa personer skickade mail till
försvarsadvokaten med tips på vad försvaret skulle använda till mördarens försvar .

Hans enda chans är nog att det kriminella gänget från Jönköping - Mantorp träder fram och erkänner hot och tvång av kriminella tjänster av gärningsman.
Citera
2018-03-20, 23:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag tror GW lutade sig på en del statistik, bland annat den Rying redogjorde för i sin doktorsavhandling från 2000- när mord sker mellan obekanta har de en stark korrelation till brottstypen rån, ibland hämnd för någon upplevd oförrätt, där man tar hjälp av en lejd mördare. Det verkar dock inte vara så i det här fallet, mer än att det finns ett rånmotiv.

Tack, ja det kan ha varit så han menade.
Citera
2018-03-20, 23:15
Medlem
sannes avatar
Citat:
Han sa det innan fup släpptes, till och med innan Edvin är gripen, tror jag. Jag har för mig att han sa att han hade en viss insyn i utredningen vid samma tillfälle.

Jag menade, att om GW vid det tillfället hade en viss insyn i utredningen, vad i brottet tyckte han tydde på en kvinnas verk?

Ja men det är helt annorlunda, om han sa det innan FUP. Dömd gärningsman passar inte in i profilen över gärningsman, som så många hävdat här i tråden. Senare har väl GW antytt att han hävdat att det finns speciella omständigheter (psykisk ohälsa) som ligger i botten.

Jag anser att det är bevisat att dömd gärningsman är skyldig, till inte bara frihetsberövande tejpning utan mord.
Citera
2018-03-20, 23:16
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise

Tack för inlägg och förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in