[quote=notknapparen|63557650]
Citat:
Det där med "harmoniska" skrattade jag (om man nu kan göra det i en sådan här tragedi) också åt. Det är då man känner att inte inte bara har övat in vad som ska sägas, med någon slags överdriven nitiskhet (exakt VARJE fråga har exakt ETT svar), utan också ska det svängas till med lite fina ord. Ibland låter det ok, ibland blir det bara konstigt. Som här.
Ja han låter så inövad. Lyssna på hans sambo så hör du skillnaden. Eller det andra vittnet som gärningsman hejar på. I ljudfilen som finns i tråden.
https://www.flashback.org/sp63437246
Citat:
Det är något som konstigt med Edvins sätt att tänka (nu menar jag inte mordet just) som lyser igenom. När man lyssnar på honom känner man det instinktivt, att det är något som inte riktigt stämmer med hur han tänker. Det känns som om det enbart är uppbyggt för att vara logiskt, men det fattas en dimension. Tror inte att det bara är att han ljuger......
Jag tror han håller fast i denna
historia med sitt liv. Han har inte haft någon form av social kontakt med någon egentligen, föräldrarna träffar syskonen mer (FUP, sambos förhör), han umgås mest med sin sambo och barn. De är
allt för honom. Hans sambo har uppenbarligen varit hans enda förankring i livet. Han gjorde uppenbarligen allt för henne, då han åker hem från jobbet och får stå till svars för att han är borta mycket från jobbet.
Jag tror han håller sin historia för att den är förankrad i hans
liv, och enda egentliga sociala kontakt = hans sambo. Hon är nog den enda som skulle kunna vädja till honom att säga sanningen.