2018-03-20, 00:06
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja. Otroligt svagt av bollkallen Kenneth.

Nattduellen är rena skämtet:
- Ställer man Pillan mot Wislander, vinner självklart Wislander på längd och räckvidd.
Både vad gäller herrarnas höjd och lägg till armlängd på det. Total fail från SVT.

Jesper Blomkvist och Wislander är sköna killar, men de har inte ens vunnit en delseger. Höjd och armlängd avgör nattduellen - inte den som är snabbast.

Hade lika gärna kunnat kvotera in gubbsen till semifinal utan duell.

Angående nattduellen. Har de (produktionen) inte justerat så att förhållandet till ljusstavarna är lika för båda? T.ex. att tävlande A har x cm kvar till ljusstaven när A har sträckt ut sin arm och att tävlande B också har x cm kvar till ljusstaven när B:s arm är utsträckt. Detta även om alltså A och B är olika långa.
Citera
2018-03-20, 09:20
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Kennets teknik med att rulla bollarna sög ju rätt hårt. Misslyckas med att jobba med benen. Ser ut som han nästan försöker lyfta bollen framåt.

Jag håller med, samtidigt undrar jag om det kanske kan ha litet med längd att göra? Jag hade hellre sett att man haft en sele och fått dra en vagn efter sig. Totalvikt egen kroppsvikt. Sedan kan man dra av litet för damerna.
Citera
2018-03-20, 09:22
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Får de inte välja stenarna själva?

Jag tyckte det såg ut som de hade varsin hög att plocka ifrån. Du kan ha rätt för vid närmre eftertanke så är jag inte säker.

Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Angående nattduellen. Har de (produktionen) inte justerat så att förhållandet till ljusstavarna är lika för båda? T.ex. att tävlande A har x cm kvar till ljusstaven när A har sträckt ut sin arm och att tävlande B också har x cm kvar till ljusstaven när B:s arm är utsträckt. Detta även om alltså A och B är olika långa.

Här tyckte jag att det såg ut som det var skillnad i avstånd så jag tror man har tänkt på det.
Citera
2018-03-20, 17:01
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag blir lika besviken varje gång jag ser stavduellen och ingen försöker lura motståndaren. Låtsas rycka framåt, få motståndaren att släppa sina kättingar och på så sätt få in ett poäng.

Det var väl härom året när någon "nästan" ryckte varpå motståndaren släppte och försökte ta ljuskäglan, som ju självklart inte var släckt?
Citera
2018-03-20, 17:04
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Jo. det är fixat så att lång räckvidd inte är en fördel.
Citera
2018-03-20, 19:12
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag blir lika besviken varje gång jag ser stavduellen och ingen försöker lura motståndaren. Låtsas rycka framåt, få motståndaren att släppa sina kättingar och på så sätt få in ett poäng.

Det var väl härom året när någon "nästan" ryckte varpå motståndaren släppte och försökte ta ljuskäglan, som ju självklart inte var släckt?
Kanske inte anses fara fair-play.
Citera
2018-03-20, 21:39
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Kanske inte anses fara fair-play.
Är ju knappast orättvist om man vinner för att man lyckas psyka motståndaren.
Citera
2018-03-21, 17:24
Medlem
Hunden007s avatar
tycker de blev pannkaka av "allstar säsongen"

hade inte varit svårt tagit in 12 pers och låtit alla tävla själva.
Citera
2018-03-21, 17:30
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
tycker de blev pannkaka av "allstar säsongen"

hade inte varit svårt tagit in 12 pers och låtit alla tävla själva.

Jag tycker det blev pannkaka, när Programmet krockar alltid med något bra på TV 4 t.e.x som nu med Robinsson, att inte SVT lär sig någon gång att placera programmet utan krock med andra populära program.

Edit/ Jag såg nu att det blir krock nu på Söndag med gamla repriser av Solsidan

mvh/
Senast redigerad av DyslexiKungen 2018-03-21 kl. 17:33.
Citera
2018-03-21, 17:34
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag tycker det blev pannkaka, när Programmet krockar alltid med något bra på TV 4 t.e.x som nu med Robinsson, att inte SVT lär sig någon gång att placera programmet utan krock med andra populära program.

Edit/ Jag såg nu att det blir krock nu på Söndag med gamla repriser av Solsidan

mvh/

håller med. Lördag borde vara en bra tid.

barnfamiljer kan bänka sig framför tven. borde kunnat börja efter melodifestivalen. Mästarnas Mästare är väl populäraste SVT har?
Citera
2018-03-21, 17:39
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
håller med. Lördag borde vara en bra tid.

barnfamiljer kan bänka sig framför tven. borde kunnat börja efter melodifestivalen. Mästarnas Mästare är väl populäraste SVT har?

Ja precis, TV4 kan detta med att kunna placera sina succé program, så att det inte krockar med andra stora program.När det var Melodifestivaler kl 20 på SVT.Så då körde TV4 Anders Jansson komik på TV 4 m.m samtidigt.De är ju inte många som vill se han då

Förövrigt så håller Stenmark en högklass fortfarande i MM..
Senast redigerad av DyslexiKungen 2018-03-21 kl. 17:42.
Citera
2018-03-21, 18:11
Bannlyst
Citat:

Sands det pa Sondagar? Ursakta min okunskap, bor ej i Sverige. Borde inte Bonusfamiljen vara det mest populara programmet pa SVT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in