2018-03-18, 20:36
Moderator
Dr Kings avatar
Total lekstuga av skidlaget som väntat. Dock ett stort skämt att det skall avgöras på en chansartad jaktstart där man väldigt lätt kan fastna en kvart på en station.
Citera
2018-03-18, 20:39
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
Tycker synd om Louise, total meltdown på pilkastningen
Jävla skitövning. Visste direkt att tjejerna inte skulle kirra darten. Borde dem inte införa ngn form av maxtid/strafftid om man inte klarar efter någon viss tid? Louise hade kunnat hålla på i fem timmar utan att lyckas med övningen.
Citera
2018-03-18, 21:40
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Bollaget är ju som väntat mesar! Nån som tycker fotbollsspelare framstått som hårdingar någonsin?
Fotboll är världen största sport. Det som presteras i andra sporter är inget värt. Så har jag hört.

Jag är lite skeptisk till nattduellen. Jag tycker bollkarlarna tog det å kraft.
Citera
2018-03-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag är lite skeptisk till nattduellen. Jag tycker bollkarlarna tog det å kraft.
Men du hade inget emot att bolllaget fick extremt mycket tyngre bollar att putta? Idag blev väldigt tydligt hur SVT curlar kvinnor när de är svagare i en gren medan de straffar männen när de är starkare. Inget förvånande i sig av feministiska SVT och ingen tävlande vågar protestera heller!
Citera
2018-03-18, 23:01
Medlem
Igni-ferroques avatar
Tycker att både stentorn och pilkastning är orättvisa övningar.

På pilkastningen så har en man nästan alltid mer kraft. Mer kraft ger större hastighet vilket gör att pilen kommer påverkas mindre av gravitationskraften på väg fram till tavlan. Alltså kan en man sikta mer mot märket medan en kvinna måste sikta mer över. Det borde ta mer tid att hitta rätt då.

På stentornet så måste det vara omöjligt att få exakt likadana stenar? Eller jag tror i alla fall det. Olika stenar ger olika förutsättningar.

Sedan är ju sisyfos-övningen också tveksam. En lång person har betydligt svårare att få kroppstyngden och kraften bakom bollen.

Rätt svårt att få det rättvist så klart, kanske omöjligt. Men att tex tillverka bollar i lite olika storlek för olika längd på tävlanden borde vara möjligt? Om man inte redan gör det?

Som tittare känns det i alla fall som orättvist.
Citera
2018-03-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque

På pilkastningen så har en man nästan alltid mer kraft. Mer kraft ger större hastighet vilket gör att pilen kommer påverkas mindre av gravitationskraften på väg fram till tavlan. Alltså kan en man sikta mer mot märket medan en kvinna måste sikta mer över. Det borde ta mer tid att hitta rätt då.

På stentornet så måste det vara omöjligt att få exakt likadana stenar? Eller jag tror i alla fall det. Olika stenar ger olika förutsättningar.

Sedan är ju sisyfos-övningen också tveksam. En lång person har betydligt svårare att få kroppstyngden och kraften bakom bollen.

Rätt svårt att få det rättvist så klart, kanske omöjligt. Men att tex tillverka bollar i lite olika storlek för olika längd på tävlanden borde vara möjligt? Om man inte redan gör det?

Håller med! I löpningen borde dom med långa ben få springa längre, kan kolla med SCB på löptider för olika längder och hitta en bra balans. I flottbyggningen i första avsnittet borde man väga in att ingemar gick avancerad träslöjd i mellanstadiet och drog stora fördelar, dåligt svt!
Citera
2018-03-19, 00:38
Medlem
A.Ahlsens avatar
Skönt att skidlaget vann. Hade känts jävligt fel om dom klantat bort det hela med tanke på hur överlägsna dom var i dom tidigare programmen.

Men fan vad brutalt att se på Louise pilkastning. Kände verkligen med henne. Det värsta som finns är ju just det där när man bara står still och inte kan komma nån vart och allting rör sig utom man själv. Nån slags straffrunda eller maxtid hade varit på sin plats. Var ju iofs ännu värre när dom visade klipp från när hon åkte ut i pulsövningen. Stafetter känns inte som någon bra idé för formatet. Så jävla trist när man inte får se alla i lagen tävla. Tycker det bästa var dom individuella grejerna när man la ihop och kombinerade resultaten efteråt.

Hade verkligen hoppats att simlaget gått vidare. Egentligen bara pga Jespers fot. Tycker det är så drygt när halvskadade är med och tävlar. Så måste alla anpassa sig efter dom och då blir det inte rättvist för någon.

Kommer ihåg Susanne Gunnarsson i säsong 1 som skadade sig i första programmet. Var sen mest i vägen i alla tävlingarna även om hon lyckades undvika nattduellen rätt länge och också vann hänga längst grejen. Men det fanns ändå inte en chans att hon skulle vinna alltihop så vad var poängen typ. Missförstå mig inte gillar henne skarp annars och tyckte hon var helt okej i Superstars. Men just skadade idrottare som hoppar eller får handikapp i grenar är typ det som jag alltid tyckt sämst i mästarnas mästare. Finns fler som varit med skadade, men kommer inte på någon specifik just nu.

Lite som den där MMA matchen med en vanlig fighter mot en snubbe utan armar och fötter. Han som är "normal" kan liksom inte vinna. Antingen slår du en funktionshindrad snubbe sönder och samman eller så förlorar du en riktig match.
Citera
2018-03-19, 00:39
Moderator
NewDeers avatar
Citat:

Men snälla... Det kommer inte gå att tävla i något då, då alla är olika långa och tunga - även om de är av samma kön. Är du en sån som vill ha allt rättvist i livet, så kommer du snart bli besviken.

Jag är så grymt imponerad av Stenmark som tog igen Magdas underläge där på Sisyfos, 62 år gammal! Hela skidlaget var ju så värda att gå vidare - skönt att de fixade jaktstafetten. Ska bli intressant att se de andra lagen nu, tror att hockeylaget kan ligga bra till.
Citera
2018-03-19, 11:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag stör mig tyvärr på ljudproduktionen: bara en massa låtsnuttar med jättehög volym, för att inte snacka om ljudmattan vid Nattduellen. Stackars alla med små barn som precis lagts för att sova...
Citera
2018-03-19, 20:52
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Kennets teknik med att rulla bollarna sög ju rätt hårt. Misslyckas med att jobba med benen. Ser ut som han nästan försöker lyfta bollen framåt.
Citera
2018-03-19, 23:14
Medlem
Xedomes avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Kennets teknik med att rulla bollarna sög ju rätt hårt. Misslyckas med att jobba med benen. Ser ut som han nästan försöker lyfta bollen framåt.
Ja. Otroligt svagt av bollkallen Kenneth.

Nattduellen är rena skämtet:
- Ställer man Pillan mot Wislander, vinner självklart Wislander på längd och räckvidd.
Både vad gäller herrarnas höjd och lägg till armlängd på det. Total fail från SVT.

Jesper Blomkvist och Wislander är sköna killar, men de har inte ens vunnit en delseger. Höjd och armlängd avgör nattduellen - inte den som är snabbast.

Hade lika gärna kunnat kvotera in gubbsen till semifinal utan duell.

Senast redigerad av Xedome 2018-03-19 kl. 23:31. Anledning: .
Citera
2018-03-19, 23:21
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:

Får de inte välja stenarna själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in