Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Men herregud människa, ta dig samman och sluta kom med uppenbara lögner dagarna i ända.. Bara som ett exempel har vi terroristerna Hezbollah och Houthis som är 100% understödda av Iran, vidare sponsrar de naturligtvis all terror som kan riktas mot Israel och samtliga Sunne-länder.
Houtis slåss för att befria Yemen från förtryck, Talibanerna slåss för att befria Afghanistan från förtryck, FSA slåss för att befria Syrien från förtryck,
osv osv.
Shia och Sunni gör detsamma det är länders intressen som styr, de styrande är samma skrot och korn och vad som är det rätta är subjektivt.
Saudi gör precis samma sak med Yemen som Assad gjorde i Aleppo, kväva upproret med terror men världen fördömer inte det lika kraftigt och ofta av någon anledning, intressen du vet.
Du måste förstå att både Iran och Saudi, m.fl. sponsrar kuppmakare eller hjälper nån av parterna och beväpnar i vissa fall "rebeller" för att destabilisera, Länderna Saudi och Iran söker inflytande till varje pris i regionen och ingen är bättre än den andre som du verkar tro, du har valt sida och inget konstigt med det.
Jag har varit väldigt tydliga ända från start att jag inte vill att Syrien ska falla för att jag vet hur länder som blivit "demokratiserade" av väst och co. ser ut idag! Helveten på jorden.