2018-03-20, 15:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, Iran finansierar inte terror.

Men herregud människa, ta dig samman och sluta kom med uppenbara lögner dagarna i ända.. Bara som ett exempel har vi terroristerna Hezbollah och Houthis som är 100% understödda av Iran, vidare sponsrar de naturligtvis all terror som kan riktas mot Israel och samtliga Sunne-länder.
Citera
2018-03-20, 15:29
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Berätta mer. Hur stora är skillnaderna

Du har nämnt Israel och USA som om inget annat stödjer KSA och Qatar. Finansierar de inte 'global terror', eller råkade du glömma nämna dem?
Israel finansierar varken Saudi eller Qatar, de har bara en gemensam fiende - Iran. Du har rätt i att USA finansierar Saudi, vilket är otroligt korkat då de har sponsrat många terrordåd mot väst. Men Iran är på en helt annan skala med deras marionetter Hizbollah, Hamas, Islamiska jihad, Assad etc.
Citera
2018-03-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men herregud människa, ta dig samman och sluta kom med uppenbara lögner dagarna i ända.. Bara som ett exempel har vi terroristerna Hezbollah och Houthis som är 100% understödda av Iran, vidare sponsrar de naturligtvis all terror som kan riktas mot Israel och samtliga Sunne-länder.

Du ditt sjuka skadedjur. Hezbollah är inte en terroristorganisation och houthies är en rörelse för Yemens frihet från Saudisk terror.
Citera
2018-03-20, 15:32
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Hezbollah är inte en terroristorganisation
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hezbollah#Alleged_suicide_and_terror_attacks
Citera
2018-03-20, 15:58
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hezbollah#Alleged_suicide_and_terror_attacks

Ingen större idé att ens försöka diskutera med denna saliga röra av nynazister och ryss-iranska idioter. Man kan bara tycka synd om deras föräldrar
Citera
2018-03-20, 16:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Iran finansierar global terror i ännu större skala än länder som Saudi och Qatar. Men det är ju alltid trevligt att beskylla syndabocken Israel...
Vilka shiamuslimska terroristgrupperingar verkar i väst?

Alltså sluta med det där tramset. Saudi et consortes spenderar miljarder på terroristgrupperingar vilket också är belagt till skillnad från dina sionistiska villfarelser:

http://www.conflictarm.com/publications/
http://www.newsweek.com/how-isis-got-weapons-us-used-them-take-iraq-syria-748468
https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-iraq-arms/arms-supplied-by-u-s-saudi-ended-up-with-islamic-state-researchers-say-idUSKBN1E82EQ

Saudi lägger också xxx antal miljarder dollar på att sprida wahabism runt världen genom sina madrassasskolor och moskéer.

Sedan har vi Qatar och Muslimska brödraskapet:

https://www.quora.com/Why-is-Qatar-supporting-the-Muslim-Brotherhood
Citera
2018-03-20, 16:05
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ehhh, du är inte bara en falsk mekaniker, du är en falsk ekonom också. Du slulle bara veta hur mycket pengar USA har slängt i sjön på krig i mellanöstern.
Läs om texten och försök att läsa rätt. jag skrev att den vanliga skattebetalaren inte går plus på på dessa ockupationskrig.

Men givetvis väljer du att missförstå mig.
Citera
2018-03-20, 16:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Israel finansierar varken Saudi eller Qatar, de har bara en gemensam fiende - Iran. Du har rätt i att USA finansierar Saudi, vilket är otroligt korkat då de har sponsrat många terrordåd mot väst. Men Iran är på en helt annan skala med deras marionetter Hizbollah, Hamas, Islamiska jihad, Assad etc.
Det behöver inte vara ekonomiskt stöd

Men whatever. Du påstod att 'Iran finansierar global terror i ännu större skala än länder som Saudi och Qatar.' Så vad baserar du detta på.

Det är inte alls så uppenbart för mig.
Däremot är det uppenbart att USA endast indirekt orsakat massa terrorism. Irak, Syrien och Libyen till ex.
Citera
2018-03-20, 16:27
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det behöver inte vara ekonomiskt stöd

Men whatever. Du påstod att 'Iran finansierar global terror i ännu större skala än länder som Saudi och Qatar.' Så vad baserar du detta på.

Det är inte alls så uppenbart för mig.
Däremot är det uppenbart att USA endast indirekt orsakat massa terrorism. Irak, Syrien och Libyen till ex.
Jag baserar det på faktumet att majoriteten av världens terrordåd begås av organisationer som styrs av getknullarna i Teheran.

Jag håller med dig. USA körde in i Irak, störtade Saddam men lämnade innan han fått en stabil efterträdare. ISIS framväxt är delvis deras egena fel.
Citera
2018-03-20, 16:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag baserar det på faktumet att majoriteten av världens terrordåd begås av organisationer som styrs av getknullarna i Teheran.

Jag håller med dig. USA körde in i Irak, störtade Saddam men lämnade innan han fått en stabil efterträdare. ISIS framväxt är delvis deras egena fel.
Då får du oclså komma med belägg för det "faktumet".
Citera
2018-03-20, 16:51
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:

Wikipedia: Islamic terrorism:
"The highest numbers of incidents and fatalities caused by Islamic terrorism occur in Iraq, Afghanistan, Nigeria, Pakistan and Syria.[5] In 2015 four Islamic extremist groups were responsible for 74% of all deaths from terrorism: ISIS, Boko Haram, the Taliban and Al-Qaeda, according to the Global Terrorism Index 2016."
Källa: Institute for Economics and Peace. 2016

ISIS, Boko Haram, Talibanerna och Al-Qaeda... Sitter du på mer alternativ fakta?
Citera
2018-03-20, 17:08
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Houtis slåss för att befria Yemen från förtryck, Talibanerna slåss för att befria Afghanistan från förtryck, FSA slåss för att befria Syrien från förtryck,
osv osv.
Shia och Sunni gör detsamma det är länders intressen som styr, de styrande är samma skrot och korn och vad som är det rätta är subjektivt.

Saudi gör precis samma sak med Yemen som Assad gjorde i Aleppo, kväva upproret med terror men världen fördömer inte det lika kraftigt och ofta av någon anledning, intressen du vet.

Du måste förstå att både Iran och Saudi, m.fl. sponsrar kuppmakare eller hjälper nån av parterna och beväpnar i vissa fall "rebeller" för att destabilisera, Länderna Saudi och Iran söker inflytande till varje pris i regionen och ingen är bättre än den andre som du verkar tro, du har valt sida och inget konstigt med det.

Jag har varit väldigt tydliga ända från start att jag inte vill att Syrien ska falla för att jag vet hur länder som blivit "demokratiserade" av väst och co. ser ut idag! Helveten på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in