2018-03-19, 23:07
Medlem
Ankan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Bara jag som tycker blonda tjejen är snygg? I lag nord...

Finns nog rätt många som tycker samma som dig
2018-03-19, 23:10
Medlem
Ankan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Marie växer på mig. Härlig kvinna! Var är hon VD?

Ja, hon verkar stark psykisk.
2018-03-19, 23:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan007
Ja, hon verkar stark psykisk.

Kvinnorna i årets upplaga är både starkare fysiskt och psykiskt än de trötta hängbukarna i lag Syd.

Simtävlingen och tempot på dykningen när kvinnorna i lag Nord fixade låsen 3m under vatten var rena utklassningen.

Hade varit bra lack på gubbsen i moment 2 som sabbade vinsten genom att skrika i mun på varann. Ointelligent.

Lag Nord har mycket att hämta om damerna även kan styra upp organisationen och få tyst på några av gaphalsarna under tävling.

2018-03-20, 07:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Det jag menar är; varför ser vi aldrig en somalie neger som är muslim och har taskig kvinnosyn i sådana här program. Det speglar verkligheten. Istället ska det kvoteras in minst en försvenskad neger för att hålla pk muren uppe. Gärna adopterad också för att garantera att negern beteer sig. och hyscha om att negern är adopeterad så varenda svensk sväljer betet att alla negrer är som den är i programmet.

Om du anser det är naturligt så skulle du välkomna en somalie neger till robinson så vi speglar verkligheten? Eller är det bra vi gömmer verkligheten genom att ta med ett inkvoterade i Robinson som är en minoritet för den typen av släkte?

Du fattar precis vad jag menar med inkvoterade men väljer att missuppfatta det för du är med på pk agendan.

Varför drar du upp farmen hela tiden? Tråden handlar om robinson. Finns annat att anmärka på farmen men det håller vi till farmen tråden.

Å andra sidan så kryllar ju hela Paradise Hotel, Ex on the beach etc av invandrare med taskig kvinnosyn. Tror helt enkelt att de du pratar om är totalt ointresserade av att vara med i Robinson.
2018-03-20, 08:19
Medlem
elimes avatar
Har inte sett Robinson på många år men denna säsong känns än så länge ganska lovande. Det känns som att de har återgått lite till att det ska vara kämpigt med mat och sömn osv.

Vem är den där pantade kvinnan i lag syd som pratar om manligt och kvinnligt och menade på att det skulle vara deras styrka? Även lag nord består ju av män och kvinnor som dessutom uppenbarligen är i betydligt bättre fysisk form än de i lag syd...
2018-03-20, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Har inte sett Robinson på många år men denna säsong känns än så länge ganska lovande. Det känns som att de har återgått lite till att det ska vara kämpigt med mat och sömn osv.

Vem är den där pantade kvinnan i lag syd som pratar om manligt och kvinnligt och menade på att det skulle vara deras styrka? Även lag nord består ju av män och kvinnor som dessutom uppenbarligen är i betydligt bättre fysisk form än de i lag syd...

Tror faktiskt hon menade tvärtom, men använde fel ord.
2018-03-20, 09:29
Medlem
Klopeks avatar
Idrottslärarinnan från Malmö i lag syd. "Vi är bättre fysisk form än tjejerna i lag nord". Ja vad ska man säga bara för hon anser sig vara fit så är det som lag man vinner men det har tydligen inte hon fattat. 2 förlorade tävlingar för nord säger allt. Med 2 lag som det alltid är innan sammanslagning så räknas inte individualism hon har tappat hela grejen hur programmet fungerar. Sluta snacka och visa det vid tävingar istället vilket ni inte gjort.

Ja ni var snabba under vattnet lag nord men vad hjälper det när ni är hjärndöda vid pusslet. Robinson handlar inte bara om styrka, uthållighet m.m utan också om att använda hjärnan.
2018-03-20, 09:50
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilseIJungeln
Ja självklart så är det ju en jobbig straff, men tycker hon skulle ha hanterat det bättre och visa lite medkänsla, det var uppenbart inget enkelt val för Henric att behöva göra, man såg att han tyckte att det var skit jobbigt.

Ja, verkligen jättemärkligt beteende av henne. Han var ju tvungen att välja NÅGON, dessutom med mycket kort betänketid. Visst kan man tycka att det hade varit lite smidigare ur toalettbesökssynpunkt om han valt en kille, men det är väl inte som att killar tycker det är jättekul att skita tillsammans med främlingar i busken liksom. Som hon gick på sänkte hon ju honom totalt plus sänkte stämningen för hela gruppen på ett jävligt onödigt sätt.
2018-03-20, 11:05
Medlem
bagarn29s avatar
När du har snickaren där tjatandes om att han ska välja en person, så tänker man nog inte på toabesök i första hand.
Jag förstår att han väljer en person som han tycker det klickat bra med.
Han verkar vara rankad 3-4 av killarna så inga av de andra killarna eller Ida eller Lina bör han välja upp lagsynpunkt.

Jag tror att Månsson och Lillemor är tillsammans med Johan de svaga korten i lag Nord. Så hans val var nog riktigt ur alla vinklar utom toabesöken.

Lag Syd där verkar MMA och Fröken Sverige bara vara ute efter en skyddad plats gosa på. Nic verkar vara en besservisser, DK och studenten passar bra ihop, Hårgelén i kockrock verkar vara en go gubbe.
Jag skulle inte bli förvånad om de tappar bort tändstålet.
2018-03-20, 13:10
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Jag hoppas verkligen att det är lite dolda immuniteter på ön så att det kan bli lite blindsides annars kommer det ju vara rätt uppenbart om vem som kommer att åka ut öråd efter öråd. Och sen gillar jag inte att deltagarna kommenterar under pristävlingen då man får en spoiler, man visste ju redan att det laget som låg efter skulle komma ifatt och vinna när de började kommentera. Det är bättre att Anders kommenterar live som i det Amerikanska versionen som Jeff props gör.
2018-03-20, 13:34
Medlem
Klopeks avatar
Jag gillade första säsongen och ev andra och tredje. Minns inte när men när dom börja med en andra chans när man åkte ut i öråd och sedan hade chans att komma tillbaka genom att bo på en annan ö och duellera. det upplägget gillar jag inte. Hoppas det är back to basic.

En sak att slänga in helt nya deltagare som kan skapa osämja och nya grupperingar men att få en andra chans gillar jag inte. Inte bara robinson som kört det upplägget utan farmen också men Jag tycker det är trist.
2018-03-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
Jag hoppas verkligen att det är lite dolda immuniteter på ön så att det kan bli lite blindsides annars kommer det ju vara rätt uppenbart om vem som kommer att åka ut öråd efter öråd. Och sen gillar jag inte att deltagarna kommenterar under pristävlingen då man får en spoiler, man visste ju redan att det laget som låg efter skulle komma ifatt och vinna när de började kommentera. Det är bättre att Anders kommenterar live som i det Amerikanska versionen som Jeff props gör.

Tycker faktiskt inte det är så uppenbart vem som åker ur i öråden, naturligtvis vid vissa tillfällen men ibland är det väldigt ovisst. Så är det säkert på ön också och jag tycker man ska spegla vad som händer där.

Dock håller jag verkligen med dig på punkt två, tv4 kör ständigt massa synkar under tävlingarna/röstningar för att vilseleda tittarna men efterssom de kör "tvärtom-så-tror-ingen-x-kommer-vinna-strategin" varje gång så blir det bara jobbigt förutsägbart. Drar de under en simtävling in en synk där person X säger -jag har aldrig simmat i hela mitt liv och person Y säger -jag har vunnit os guld i simning, ja, då vet man att person X vinner och kan lika gärna stänga av. Bättre att inte kommentera alls utan bara låta tävlingarna ha sin gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in