Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag har gjort en enkel karta med röda punkter, som markerar intressanta mötesplatser, Catrines hotell osv, och envar kan ju avgöra hur sannolikt det var att Catrine (under våren 1984, medan hon bodde på hotellet Gustav Wasa) skulle undvika både Vinofs två adresser, Monikas knarkarkvart, missbruksoasen Vasaparken (Vasastans motsvarighet till Kungsträdgården), Systembolaget och vården på Sabbatsberg.
Sannolikheten är nog rätt låg tyvärr men det intressanta är ju samtidigt att Vinoff verkar helt saknas bland de personer som Catrine träffade och umgicks med efter hemkomsten till hufvudstaden i slutet på maj 1984? Catrine har inte heller bott på hotell Gustav Vasa i juni så ljuset bör nog åter riktas mot arkitekten och den rätt stora roll denne verkar spela den sista tiden?
Borde inte du förresten ta och rödmarkera arkitektens dåvarande bostad på Östermalm på kartan eftersom denna lägenhet var en återkommande övernattningsplats för Catrine de sista två veckorna? Eller har jag missat något pga dålig syn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
På Sabbatsberg vårdade man alkisar (TNE), tog hand om opiatöverdoser och psykotiska missbrukare.
Japp det stämmer och Catrines nära vän och kund arkitekten gjorde ett oanmält besök där när hon låg intagen i mars, av någon underlig anledning uppgav han att han var läkare när han under aggressiva former försökte tränga sig in på avdelningen?
Avvikande beteenden hos de vänner och kunder Catrine umgicks med borde vara värt att notera?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Det vimlade av självklara mötesplatser för blandmissbrukare där Catrine bodde på våren 1984, och dessutom hade Monika, Vinof och Catrine exakt samma problem; de var alla tre tablettmissbrukare.
De tänkbara anledningarna för Catrine att stöta på Monika, hennes polare eller Vinof och Eugenia-klientelet är för många att räkna upp
Borde inte vi istället fokusera på de personer Catrine BEVISLIGEN träffade den sista tiden? Catrine delade förresten intresset för alkohol med arkitekten, man kan fråga sig om dom satt och drack regelbundet under den tid som hon bodde där eller under sina återkommande besök senare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Gångavståndet mellan hotellet och Vasaparken var 100 m, och gångavståndet till Monikas knarkarkvart var 400 m. Avståndet till Vinofs båda kontor var ung 500 m respektive 1000 m ...
Men det är knappast något avgörande argument för att börja misstänka Monika och/eller Vinoff för inblandning? Betänk samtidigt hur många andra lägenheter och arbetsplatser med kontor osv som det fanns runt dessa adresser? Catrine arbetade som gatuprostituerad och kan i teorin ha besökt Monikas eller Vinoffs närmsta granne som då var torsk. Eller så besökte hon inte Vasastan överhuvudtaget i anslutning till sitt försvinnande?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Fö sålde Catrine Roberts huvuddrog (cannabis), vilket jag nämnt förut, och min förhoppning är att jag ska få igång en dialog med honom. Han lever fortfarande, och vi har sparsam skriftlig kontakt ...
Men om Robert nu mot all förmodan inhandlade cannabis av Catrine, vad har det med Catrines öde att göra? Om du funderar i banor kring en blåsning då Robert kanske blev av med pengar så kan det vara värt att nämna att arkitekten hade åtskilliga tusen kronor att kräva in i skuld av Catrine och då hon hade planer på att lämna Sverige till förmån för Portugal (hon växlade pengar den sista tiden) så kan man ju börja fundera över om inte arkitekten ville ha tillbaka sina utlagda pengar innan hon försvann utomlands?