Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 16:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tvärtom så har även andra AfS-företrädare lovordat Bali efter hans patetiska sorti.

Det handlar väl snarare om ta avstånd från DN och Moderaterna.
Citera
2018-03-19, 16:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det handlar väl snarare om ta avstånd från DN och Moderaterna.
Ok, bra. Nu kan du berätta hur du vet att Hahnes tweet var ironisk.
Citera
2018-03-19, 16:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Fast det vet ju inte jag. Är det inte bättre om du frågar Hahne vad han menade istället?
Citera
2018-03-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Men herregud, tolkar ni Hahnes tweet som en faktiskt invit till partiet? "Alternativ för avhoppare" har lite humor och det kan väl närmast ses som ett litet stöd för Bali (eller kanske en liten knuff i rätt riktning) efter att han har blivit avrättad PK-style.

Att inte rösta på ett parti pga hur någon representant beter sig på Twitter fast än man håller med om deras politik är ju skrattretande. Blir ni provocerade av Trumps tweets också? Det är uppenbart att de har blivit inspirerade av honom.. Deras marknadsföring fungerar uppenbarligen och med lite tur så kanske även MSM snappar upp det och AfS får mer reklam

Hahne tillhör generationen som sysslar med sarkasm över nätet. Det kan vara ett misslyckat sådant försök vilket äldre generationen inte kan tolka så väl.

Citat:

Ställ en direkt fråga till Hahne om han menar allvar. Då får du hugget i sten vad han vill så att du inte behöver tolka.
Senast redigerad av Yaskaleh 2018-03-19 kl. 16:21.
Citera
2018-03-19, 16:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast det vet ju inte jag. Är det inte bättre om du frågar Hahne vad han menade istället?
Du hade alltså inte ett enda argument för att dels påstå att tweeten "inte var allvarligt menad" och dels att angripa mig för att "inte förstå ironi"? Bara slänger ur dig skit utan att tänka. Då vet jag.
Citera
2018-03-19, 16:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Ställ en direkt fråga till Hahne om han menar allvar. Då får du hugget i sten vad han vill så att du inte behöver tolka.
Jag kommer att tolka tweeten så som Occam säger att den bör tolkas. Vill ni tolka den på annat sätt får NI visa mig varför.
Citera
2018-03-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Dina funderingar antyder att du inte riktigt förstått vad MED är, varför och hur de bildades, och varför en sammanslagning mellan MED och AfS är otänkbar.

För att förstå vad MED är måste man se på hur de bildades, alltså kuppen inom dåvarande Borgerlig Framtid där partigrundaren och hans anhängare slängdes ut och ersattes av Ilan Sadé och hans kumpaner.

[...]

Vilket fantastiskt välskrivet inlägg! En mycket uppskattad sammanställning.
Citera
2018-03-19, 16:28
Medlem
Citat:
Jag ser ingenting i Hahnes tweet som tyder på skämt eller ironi. Tvärtom så har även andra AfS-företrädare lovordat Bali efter hans patetiska sorti. Dessutom har hela Nordiska Alternativhögern, som till viss del överlappar AfS, haft Bali som ett föremål för dyrkan under lång tid. Läs även "åltrajtaren" Fashwave i tråden.

Jag tror de här människorna ville ha Bali i AfS. Och jag har inte sett er komma med några argument för något annat, bara påståenden om att jag inte skulle förstå ironi. Men vad skulle det ironiska vara?
Gustav Kasselstrand har i alla fall inte välkomnat Bali utan tvärtom och han är partiet huvudfigur. Sen så är AFS till skilnad mot SD ett frispråkigt parti så alla håller nog inte helt med varandra men det är nog Gustavs och Jessica som gör det mesta. Så ge inte upp på AFS än.
Citera
2018-03-19, 16:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du hade alltså inte ett enda argument för att dels påstå att tweeten "inte var allvarligt menad" och dels att angripa mig för att "inte förstå ironi"? Bara slänger ur dig skit utan att tänka. Då vet jag.

Jag har redan förklarat varför jag tror att tweeten inte var allvarligt menad.

Citat:
Jag kommer att tolka tweeten så som Occam säger att den bör tolkas. Vill ni tolka den på annat sätt får NI visa mig varför.

Du vägrar alltså kontakta Hahne för att få reda på varför han skrev denna fasansfulla tweet?
Senast redigerad av MrSkargard 2018-03-19 kl. 17:11.
Citera
2018-03-19, 16:30
Medlem
MrSkargards avatar
Edit
Senast redigerad av MrSkargard 2018-03-19 kl. 17:11.
Citera
2018-03-19, 16:32
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Jag ser ingenting i Hahnes tweet som tyder på skämt eller ironi. Tvärtom så har även andra AfS-företrädare lovordat Bali efter hans patetiska sorti. Dessutom har hela Nordiska Alternativhögern, som till viss del överlappar AfS, haft Bali som ett föremål för dyrkan under lång tid. Läs även "åltrajtaren" Fashwave i tråden.

Jag tror de här människorna ville ha Bali i AfS. Och jag har inte sett er komma med några argument för något annat, bara påståenden om att jag inte skulle förstå ironi. Men vad skulle det ironiska vara?

"åltrajtaren"

Snarare altLight.
Fast det är ju en definitionsfråga.
Anser Brittany Pettibone och Martin Sellner samt Lauren Southerns var mer altlight än altRight.

Att "lobba" för sitt land och folk utan att vilja andra något illa och uppmärksamma vad som händer vita i Sydafrika och den orättvisa behandlingen av Tommy Robinson är enligt min definition inte extremhögern.

Att våga hävda vår rätt till våra land och skydda våra bröder och systrar och vägra Sharialagar och efter analys av islam anse att det är en våldsbejakande odemokratisk ideologi och ingen religion är det nazism och rasism?

En spade är en spade är en spade oavsett.

Men när MSM och kulturradikala stämplar psykologen Jordan B Peterson som altRight och högerextrem är ju ribban satt väldigt, väldigt lågt.

Allt vänster om röda delen av SAP är enligt DNs definition dödsknarkarnazism.

Jämför med Norge och Danmark så är hela Sverige en enda kulturmarxistisk diktatur.
Senast redigerad av Fashwave 2018-03-19 kl. 16:37.
Citera
2018-03-19, 17:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Om han inte har mandat att tala för partiet bör det förtydligas av andra företrädare.

Förstår inte problemet egentligen. Ställer Hanif upp på partiprogrammet så varför inte? Hade ju plockat till sig mängder med röster. AFS är trots allt ett populistiskt parti, inte ett rasnationalistiskt. Nu lär det ju självklart inte ske men smart utspel av Hanhe. Skulle dragit det längre med en insändare kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in