2018-03-19, 13:22
Medlem
hehehos avatar
"I do think he [victor gunnarsson] killed the primeminister, there is no doubt in my mind"

Den för mordet på VC fängslade Underwood.
Citera
2018-03-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Anledningen till att mordet inte är löst, är att man i 32 år har trott att mördaren är Olof:s fiende.

Målet var att mörda Sveriges statsledare. Vem det var, spelade absolut ingen roll.

Du menar att han inte mördades för att han var Europas mest kontroversiella ledare och kanske Sveriges mest karismatiska politiker någonsin utan för att att han var statsminister i ett litet land som ingen hade känt till om det inte varit för honom?
Citera
2018-03-19, 13:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
Du menar att han inte mördades för att han var Europas mest kontroversiella ledare och kanske Sveriges mest karismatiska politiker någonsin utan för att att han var statsminister i ett litet land som ingen hade känt till om det inte varit för honom?

Antar att 299792458 tror att det var t ex Ingvar Carlsson i syfte att få överta posten trots att det inte var hans fiende. Rätta mig om jag har fel, 299792458.
Citera
2018-03-19, 13:55
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Elisabeth Belich är den kvinnliga hundägaren som hittade "palmekulan" åtta meter från mordplatsen söndagen den andra mars kl 1220.
Frågan är varför hennes vittnesmål förvanskades och varför hennes egen berättelse på nätet sedan togs bort och varför ingen velat söka klarhet i frågan och istället jag bemötts med fåniga kommentarer varje gång tidigare då jag fört saken på tal. Holmérs version på fyndplats är den minst trovärdiga och alla varianter från närmast bakom pelaren till 4, 5 eller 7m ifrån närmare järnräcket där varken sopmaskin eller metalldetektor kommit åt gör saken ännu mer förvirrande. Bakom pelaren eller in i hörnen nådde aldrig solen som Belich förklarade som orsak till att hon och ingen annan råkat upptäcka kulan. Hon kunde helt enkelt bara ha sett den i ögonhöjd där hon stod bara någon meter ifrån.
Citera
2018-03-19, 14:01
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Jag har träffat honom en gång och har ärligt talat svårt att tänka mig det. Jag är bekant med flera av hans många barn. De är genuint vänster allihop, någonstans tänker jag mig att den som lever dubbelliv ändå vill uppfostra sina barn efter sin riktiga övertygelse.
Inget ont om Mosander, tvärtom! Det var indiern jag syftade på som falsk journalist.
Citera
2018-03-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Inget ont om Mosander, tvärtom! Det var indiern jag syftade på som falsk journalist.

Det jag skrev handlade om indiern.
Citera
2018-03-19, 14:10
Medlem
Är vi helt säkra på att OP verkligen kommit överens med Säpo om att han inte skulle ha skydd? Kan det bara vara något de säger, kan OP själv ha trott att WT-männen var livvakter?
Citera
2018-03-19, 14:19
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Anledningen till att mordet inte är löst, är att man i 32 år har trott att mördaren är Olof:s fiende.
Målet var att mörda Sveriges statsledare. Vem det var, spelade absolut ingen roll.
För Natos världsstrategi spelade det dock en väsentlig roll och om svenska officerskåren inte skulle bli avslöjade för det omfattande landsförräderi man ägnat sig åt från Wennerströmaffär till ubåtskränkningar så tvingades man se till att Palme blev utbytt. IC blev garanterat mer följsam och fick personlig bekräftelse från självaste Bush året efter. Förutsättningen som fortfarande tycks gälla för IC var att det verkligen var CP eller ensam galning som LP pekat ut.
Citera
2018-03-19, 14:27
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Det jag skrev handlade om indiern.
Ännu mer intressant då hur denna agent som Mosander beskriver fått etablera sig med familj i Sverige. Han måste ha gjort vår nya statsmakt en stor välgärning.
Citera
2018-03-19, 14:29
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Här finns en märklig uppgift.

Polismannen Wide uppger att han och kollegan Mossberg, kommer till mordplatsen ca 23.50, Denna bil finns ej upptagen i Poutiainens lista för bilar i tjänst, vet någon vilken patrull det rör sig om?

Kan det vara den svart vita Saab 900 som syns på den film som togs av teamet från SVT som befann sig vid Hötorget i samband med mordet?

Wide uppger att han kör 2 yngre damer till polishuset för förhör. Det kan rimligen inte vara någon annan är AH och KJ som åsyftas?

Men AH uppger att i sin bok att hon och KJ åker dit ensamma i Delsborns taxi?

Vad ska man tro?
Var Wide & Mossberg en följebil till taxin möjligen?

http://lennartremstam.blogspot.se/2015/05/polis-sven-olov-laggar-blir-intervjuad.html

Livvakten Dan Andersson berätta för Jurkomm att han och kollegan Göran Sund reagerar över att Anna Hage, Karin Johansson och Anders Delsborn intervjuas för fullt av pressen utan att vare sig Gösta Söderström eller Christian Dahlsgaard ingriper.

DA säger att han ser till att vittnena transporteras till polishuset. Jag har för mig att en polis från krimjouren körde tjejerna dit men medger att jag inte är säker.
Citera
2018-03-19, 14:39
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Är vi helt säkra på att OP verkligen kommit överens med Säpo om att han inte skulle ha skydd? Kan det bara vara något de säger, kan OP själv ha trott att WT-männen var livvakter?
Helt klart var OP övertygad om att en övning skulle ske med wt-folk som mer diskret kunde sköta övervakningen. Orsaken till att paret Palme korsade över gatan exv var inte för att Lisbet skulle titta i skyltfönster utan för att vägen fram på deras sida från bion var spärrad av en grupp övervakare i tjänst.
Citera
2018-03-19, 14:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Livvakten Dan Andersson berätta för Jurkomm att han och kollegan Göran Sund reagerar över att Anna Hage, Karin Johansson och Anders Delsborn intervjuas för fullt av pressen utan att vare sig Gösta Söderström eller Christian Dahlsgaard ingriper.
DA säger att han ser till att vittnena transporteras till polishuset. Jag har för mig att en polis från krimjouren körde tjejerna dit men medger att jag inte är säker.
Tjejerna får tydligen lov att åka ensamma med Delsborn i hans taxi till polishuset kl.23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in