Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Ännu mer intressant då hur denna agent som Mosander beskriver fått etablera sig med familj i Sverige. Han måste ha gjort vår nya statsmakt en stor välgärning.

Det var verkligen inte meningen att mata paranoian när jag tog upp det här. Krävdes det verkligen stora välgärningar för att få etablera sig på sjuttio-åttiotalet? Hade det om han var agent inte varit smidigare att bara plantera kulan än att skapa en sådanhär bisarr historia? Jag tror fortfarande att skälet till att han hittade kulan var att han sökte avskildhet för sin meditation precis som den som lagt ut kulan.

Vad grundar Mosander det på att han skulle vara agent?
Citera
2018-03-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja, kulan som perforerade Olof Palme tumlade och fladdrade och åstadkom stor skada och kan ha förlorat mycket rörelseenergi.

Men kulan som perforerade Lisbet Palmes kläder har inte tumlat en enda gång. Litet ingångshål plus litet utgångshål. Den kulan hade hög hastighet när den for vidare mot något hårt. Sluta trolla!

Som sagt kolla upp fakta själv... Finns inga genvägar att undvika felslut.

Att utifrån din ringa kunskap yttra sig är vanskligt. Vill du ifrågasättta den tekniska rapporten räcker det inte med förutfattade meningar.
Citera
2018-03-19, 14:53
Medlem
hehehos avatar
Bild på polisman G
Tomas Karlsson / Flykt
https://www.facebook.com/tomas.karlsson.1276
Citera
2018-03-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Nu är det mythbusters som är den fina källan
Ja det ger även en amatör en enkel förklaring kring fenomenet och det är nog din nivå. Du kan motsäga experterna som undersökt kropp och kulor. Skl och FBI bland annat med resonemang som inte håller. Vem har bevisbördan. Klassiskt omvänd bevisning gäller dock för dig och då måste det bevisas att du inte kan flyga på ett järnspett till månen.

Alla som följer det här förstår nog vad det handlar om när di dunkar den rygg du dunkar nu.
Citera
2018-03-19, 15:02
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Anledningen till att mordet inte är löst, är att man i 32 år har trott att mördaren är Olof:s fiende. Målet var att mörda Sveriges statsledare. Vem det var, spelade absolut ingen roll.
Du menar att han inte mördades för att han var Europas mest kontroversiella ledare och kanske Sveriges mest karismatiska politiker någonsin utan för att att han var statsminister i ett litet land som ingen hade känt till om det inte varit för honom?
Nej, jag menar GM:s mål var Sveriges statsledare, det kunde även ha varit Sveriges konung.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-19 kl. 15:11.
Citera
2018-03-19, 15:09
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Citat:
Men i hans raseri, slog han med orden "en teaterföreställning på mordplatsen" huvudet på spiken, iesho För att det är exakt det mordet på Olof Palme var. Det som utspelade sig på mordplatsen var en teaterföreställning spelad men inte regisserad av GM.
Varför gjordes detta?

Vad för slags typ av regissör var det?

Hur har du kommit fram till detta?
Statsministermordet 1986 var ett medvetet återskapande av kungamordet 1792, mordet på kung Gustav III

Sättet statministeren mördades på är identisk med mordet på kung Gustav III. Handen lades på kungens/statsministerens axel innan skottet avlossades på nära håll mot kungens/statsministerens rygg

Jag tror även mördaren sa "Bonjour, beau masque"
Citera
2018-03-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Elisabeth Belich är den kvinnliga hundägaren som hittade "palmekulan" åtta meter från mordplatsen söndagen den andra mars kl 1220.
Otroligt... Han har varit aktiv med att studera mordet i 30 år och har 8000 inlägg ... och vet inte ens vem som hittade kulan men har ändå bombsäkra uttalanden om startpistoler och ljuddämpade vapen. Teorier om konspirationer som bytt kulor etc.
Citera
2018-03-19, 15:19
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Jan Mosander läste jag senast berättar i sin bok "Bland spioner, kommunister och vapenhandlare" att den här indiske filuren inte var vem som helst utan en agent från ambassaden som bara jobbade under cover som journalist.

Jävla intressant,hörru, var i boken står det? Står inget om det i mitt exemplar av samma bok. Har jag fått fel bok? Har någon rivit ur några sidor utan att jag märkt nåt?
Citera
2018-03-19, 15:21
Medlem
Citat:
Statsministermordet 1986 var ett medvetet återskapande av kungamordet 1792, mordet på kung Gustav III

Sättet statministeren mördades på är identisk med mordet på kung Gustav III. Handen lades på kungens/statsministerens axel innan skottet avlossades på nära håll mot kungens/statsministerens rygg

Jag tror även mördaren sa "Bonjour, beau masque"

I så fall hade väl bion passat bättre som mod plats?
Citera
2018-03-19, 15:24
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Är vi helt säkra på att OP verkligen kommit överens med Säpo om att han inte skulle ha skydd? Kan det bara vara något de säger, kan OP själv ha trott att WT-männen var livvakter?

Enligt LP och Mårten hade OP försökt få tag på livvakter senare på kvällen innan de skulle iväg på bion, men de fick inte tag på någon.
Märkligt kan man tycka.
Citera
2018-03-19, 15:30
Medlem
299792458s avatar
Citat:
I så fall hade väl bion passat bättre som mod plats?
mycket folk ? flyktvägen ? etc ?
Citera
2018-03-19, 15:32
Medlem
Tunnelgatan är anagram på "Galen tunna T" jag tror att det kan syfta på den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in