2018-03-19, 09:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det jag saknar i utredningen är att åklagare och polis, inte har uteslutit att det kan finnas fler GM. Denna kvinnoledda utredning har enbart fokuserat på att hitta bevis för att binda Edvin till mordet. Fokus har legat enbart på Edvin, trots att han tidigt påstått att han inte var ensam. Detta ska sättas i relation till att åklagare och polis ska vara objektiva, enligt lag. Det har de inte varit i detta fall.

Den ytterligare fakta som vi saknar, är vad som egentligen hände i huset. Det är det ingen som vet. Om Edvin var ensam, vilket verkar troligt, så är han den enda personen som kan ge en förklaring till varför detta hände och hur det gick till.
Skulle han inte varit ensam så finns det fler personer som vet vad som hände.

Det finns en massa fakta som vi inte känner till. Skulle Edvin vara helt ärlig så skulle det komma fram mycket mer detaljer kring detta. Var han dessutom inte ensam, så skulle Gestrinskan få hantera trafikbrott i fortsättningen.

Avslutningsvis så är amerikanaren fortfarande en gåta. Det har bevisligen stått en mintgrön amerikanare på tomten, som ingen känner igen. Detta stöder Edvins historia om att han inte var ensam.
Tror inte heller att flera olika personer blandat ihop amerikanaren, med Edvins sunkiga V70.

Håller på som bäst att läsa FUP.
Måste ändå säga att det är ett enormt arbete som har utförts. Många många människor som arbetat med utredningen och många många människor förhörda.
Innan Edvin kunde kopplas till platsen och morden, hade ju arbetet pågått under lång tid redan.

Ingenstans har man funnit några bevis för att någon annan har varit inblandad i dådet.

För mig känns det väldigt svårt att tro att man inte skulle hitta något alls, inga spår/tecken/misstanke/tips/motiv på andra gärningsmän efter detta gedigna arbete.

Tryckkokaren, jag är inte ute efter att bråka.
Uttrycker bara det jag tänker under min läsning av FUP.
Citera
2018-03-19, 10:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Måste ändå säga att det är ett enormt arbete som har utförts. Många många människor som arbetat med utredningen och många många människor förhörda.
Innan Edvin kunde kopplas till platsen och morden, hade ju arbetet pågått under lång tid redan.

Ingenstans har man funnit några bevis för att någon annan har varit inblandad i dådet.
Visst är utredningen gedigen, det håller jag med om. Polisen själva sade ju att de blev tilldelade resurser av episka proportioner, vilket var mycket bra.

Citat:
För mig känns det väldigt svårt att tro att man inte skulle hitta något alls, inga spår/tecken/misstanke/tips/motiv på andra gärningsmän efter detta gedigna arbete.
Här håller jag med dig. Men tillvägagångssättet, amerikanaren och Edvins egen historia, sår tvivel hos mig.
Man måste även tänka på att utredningen var koncentrerad på Edvin.
Samtidigt så tror jag själv inte att det finns fler GM, men det kan inte uteslutas.

Citat:
Uppfattar heller inte att du vill bråka. Jag brukar inte uppfatta sakliga inlägg med välutvecklade resonemang som bråk.
Citera
2018-03-19, 10:27
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Får nästan uppfattningen att du argumenterar för Edvins oskuld.
Nu är det inte mig du citerar men svarar ändå.

Vilken onödig kommentar. Du tror inte att Merrybum är angelägen om att vara säker på, att det inte går omkring andra psykopater skyldiga till detta? Sen kan du tolka det som att denne argumenterar för Edvins oskuld.
Vilket sorgligt tunnelseende du har.

Citat:
Förhör med anhöriga är onödigt. Kolla Edvins mobil har inte gett något. Fler förhör med Edvin som inte ger något.
Gäsp. Denne menar att bevisningen, som fick Edvin fälld, redan var klar när han häktades.

Citat:
Nu är det tur att polisen inte gick efter din mall. Då hade detta brott blivit olöst.
Med den mallen så hade Edvin fortfarande varit inom lås och bom. Det hade även kunnat uteslutas att det inte fanns andra GM, eller så hade fler personer varit frihetsberövade.
Citera
2018-03-19, 10:36
Medlem
Tryckkokarens avatar
FUP, ljudfiler och annat smått och gott kommer snart att finnas lättillgängligt för nya läsare.
Detta enligt admin.

Förklaring till varför det har strulat:
(FB) Moderatorer ändrar inte längre inlägg - Läsbarheten minskar
Citera
2018-03-19, 11:39
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Edvins egen historia, sår tvivel hos mig.

Kom ihåg att även John Wayne Gacy emellant ansåg sig vara oskyldig och utsatt för en komplott av den riktiga gärningsmannen. 31 kroppar som fullkomligen stank begravda under hans hus. Men han var oskyldig..

Var inte dum.
Citera
2018-03-19, 11:41
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Får nästan uppfattningen att du argumenterar för Edvins oskuld.

Förhör med anhöriga är onödigt. Kolla Edvins mobil har inte gett något. Fler förhör med Edvin som inte ger något.

Nu är det tur att polisen inte gick efter din mall. Då hade detta brott blivit olöst.

Det är ju väldigt intressant. För det gör jag inte. Dock måste ju en utredning hålla för att någon gör det.

Vad fler förhör med Edvin hade gett vet vi inte, jag tror som sagt att utredare knäckt mer komplexa brottslingar än honom.

Vad är min mall?
Citera
2018-03-19, 11:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Alla våra jobb är tråkiga och inte så givande ibland. Då får väll poliser som alla andra gnata på. För du tänker väll oxå att ett erkännande hade varit det optimala.

Det hade du så gärna fått för mig om jag fått vara med och bestämma. Underförutsättningen att det var sanningen, och inget annat sanningen du var ute efter. Inte bara det du bestämt dig för var sanningen.

Nu till något annat. Vi snackade tejp häromdagen. Sen har ämnet varit uppe på en mer detaljerad nivå kan man säga.
Jag menar inte att ifrågasätta dina din gaffatejps-expertis. Men det snackas om tjogo lager och som att han la lite möda vid tejpningen. Asså är det verkligen möjligt att tejpa ett tjugotal remsor, fästa, spänna, veva runt 20 gånget på ca 3 minuter per person. Måste det inte tagit längre?

Naturligtvis hade det varit det bästa att E**** självmant hade erkänt .
Men är man korkad som E**** är så är det tydligen bättre att först komma
med en story , (den som antagligen är mest sann) sedan att säga ingen
kommentar och att i tingsrätten fantisera ihop en helt ny story .
I mina ögon har han på detta sätt i princip erkänt att det var han ensam
GM och att det var han som ensam mördade Lekanders .
Hur det är med tejpningen vet ingen säkert , det beror på graden av stress
och hur pass händig E**** är när det gäller att hantera silvertejp .
Citera
2018-03-19, 11:54
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Kom ihåg att även John Wayne Gacy emellant ansåg sig vara oskyldig och utsatt för en komplott av den riktiga gärningsmannen. 31 kroppar som fullkomligen stank begravda under hans hus. Men han var oskyldig..
Blir så trött på att Edvin jämförs med historiens värsta massmördare.
Det var en annan användare som jämförde honom med BTK-mördaren för någon vecka sedan också.
Bevisläget mot Gacy var totalt övertygande. Han erkände ju dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Var inte dum.
Den som sade det, han var det.
Citera
2018-03-19, 11:56
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är ju väldigt intressant. För det gör jag inte. Dock måste ju en utredning hålla för att någon gör det.

Vad fler förhör med Edvin hade gett vet vi inte, jag tror som sagt att utredare knäckt mer komplexa brottslingar än honom.

Vad är min mall?

Klart utredningen håller både för E****:s och dina fantasier .
Fler förhör med E**** hade inte gett ett skit , bara slöseri med tid och pengar för staten .
Polisen har inga sådana resurser och får inte ens använda dessa resurser att knäcka folk .
Sen har du en försvarsadvokat som sitter och piper hela tiden till brottslingens försvar .
Och som sagt genom att bete sig som E**** gjorde har han i princip erkänt allt .
Oturligt nog begriper varken E**** eller NI detta vilket ju underlättar .
Din mall är bevisligen lika kass som E****: s chans att klara sig från livstids fängelse .
Vad den innebär vet du väl bäst själv eller va ?
Citera
2018-03-19, 12:03
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Det var en annan användare som jämförde honom med BTK-mördaren för någon vecka sedan också.

Seriemördare. Och han var inte värst.

Ja, han erkände. Och sedan sade han flera gånger att han var oskyldig.
Bevisbördan mot Edde är övertygande. Väldigt övertygande. Det är bara du som inte förstår detta.

Eddes spelar i samma liga som Gacy, Anders Eklund, Bundy. Det är en lustmördare och psykopat. Hade han inte åkt fast så hade han blivit seriemördare. Han hade till och med begått än mer bestialiska mord än de han nu fällts för.
Citera
2018-03-19, 12:08
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Vi kan ju istället jämföra E**** med Onanerijus i Lisa Holm-fallet .
Både han och E**** räknades som världens snällaste av de flesta .
Likaväl begår båda brott som tyder på psykopati ändå ut i fingerspetsarna .
Ingen av dom finns med i brottsregistret sen tidigare .
Där fanns också betydande DNA - bevisning och annat som talade för hans skuld också .
Ändå tjatar vissa om hans oskuld i flera tusen inlägg .
Båda var hungriga efter att ha mördat och käkar Pan-Pizza respektive halv oxe .
Även Eklund är hungrig efter att ha mördat Engla .
Så du menar att du har kommunistiska tankar då eller ?
Citera
2018-03-19, 12:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Detta är ett utmärkt svar. Föredömligt för att citera GW.

Utan att förlöjliga, eller kallas någon fetto, getto, utvecklingsstörd, etc. Framför du dina argument. Vi borde alla lära oss lite av notknappen.

Det är sant som du säger. Det finns inget som tyder på fler gärningsmän. Det är svårt att tro att det finns flera gärningsmän. Och ändå så sitter Edvin där och säger det. Och det ligger ju inte på honom att bevisa att det inte finns det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in