Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
I den här utredningen fick man ju fram alla bevis innan gripandet. I stort sett går man till åtal på den tekniska bevisningen som ledde fram till gripande.
Det är fortfarande en gåta för mig varför man bara höll 14, förhör. Ett erkännanad är alltid att föredra. Edvin är ju knappast den första som, ingen komentar-ar sig genom ett förhör. Jag tror poliser nött ut mer förhärdade brottsligare än Edvin och fått dem att tala till slut. Här hållet man förhör med vänner och släktingar till både offer och gärningsman. Samt, några som vi talade om här. Dock tycker jag det finns de som är glömda, den inneboende hos Edvin föräldrar som någon nämde och frestelse familjen för att nämna några.
Man måste ju märkt att utredningen inte gick framåt, att inget av relevans tillkom. Månaderna gick(5månader) Inget nytt kom fram, och ändå låter man bli att förhör Edvin. Att de inte enns försökte att nöta ut honom. Konstigt.
There is something rooten in Mantorp.
Man vill alltid ha ett erkännande och en berättelse som bekräftar den tekniska bevisning har. Men här verkade man glömma vikten av det.
Det utmärkta i utredningen måste ju vara att man lyckades hitta rätt bland 200 skor. För när man väl hittat dem, är man så löjligt stolt och tillfreds att man tycker det räcker.
Ja det är en gåta, vad i hela världen kan de som åkte i den ha för anledning att inte ge sig till känns. Stallflickan sa direkt att det var hon när hon såg bilderna, man brukar göra så om man är oskyldig. Jag är inte speciellt förtjust i tanken på att höra av mig till poliser. Men hade jag varit och hälsat på lekandets den där helgen hade jag ringt direkt. Jag undrar varför dom i raggarbilen har för anledning att inte göra det. Det är ju nästan så man tror att de var sådana där krimenella.
Det är nästan man börjar gråta så pinsamma är ni .
Väldigt givande att hålla förhör med ett fetto som E**** som bara säger ingen kommentar va .
Bättre jag hade fått fem minuter med honom så hade vi haft alla svar nu .
E**** hade erkänt att han var ensam gärningsman och de anhöriga till Lekanders
hade fått lite sinnesfrid då de med säkerhet vetat att rätt gärningsman sitter
och varför faanskapet var tvungen att döda två helt oskyldiga personer .
Vad har den inneboende hos Gyllensvaans med saken att göra .
Och hur i helvete vet du att inte polisen har förhört även honom ?
NI har väl knappast läst slasken eller ?
Kan NI bevisa att jänkaren ens har existerat ?
Den ende som är kriminell är eran mördargulleplutt E**** . inga fler exiterar .
Lägg ner nu , du lurar ingen ändå .