2018-03-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
I den här utredningen fick man ju fram alla bevis innan gripandet. I stort sett går man till åtal på den tekniska bevisningen som ledde fram till gripande.

Hur menar du att man fick fram all bevisning innan Edvin var gripen?

Förhördes hans anhöriga och kollades hans mobil långt innan menar du?

Faktum är att det mesta jobbet gentemot Edvin gjordes av naturliga skäl efter att han blev känd för utredningen.
Citera
2018-03-19, 00:06
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
I den här utredningen fick man ju fram alla bevis innan gripandet. I stort sett går man till åtal på den tekniska bevisningen som ledde fram till gripande.

Det är fortfarande en gåta för mig varför man bara höll 14, förhör. Ett erkännanad är alltid att föredra. Edvin är ju knappast den första som, ingen komentar-ar sig genom ett förhör. Jag tror poliser nött ut mer förhärdade brottsligare än Edvin och fått dem att tala till slut. Här hållet man förhör med vänner och släktingar till både offer och gärningsman. Samt, några som vi talade om här. Dock tycker jag det finns de som är glömda, den inneboende hos Edvin föräldrar som någon nämde och frestelse familjen för att nämna några.

Man måste ju märkt att utredningen inte gick framåt, att inget av relevans tillkom. Månaderna gick(5månader) Inget nytt kom fram, och ändå låter man bli att förhör Edvin. Att de inte enns försökte att nöta ut honom. Konstigt.

There is something rooten in Mantorp.

Man vill alltid ha ett erkännande och en berättelse som bekräftar den tekniska bevisning har. Men här verkade man glömma vikten av det.

Det utmärkta i utredningen måste ju vara att man lyckades hitta rätt bland 200 skor. För när man väl hittat dem, är man så löjligt stolt och tillfreds att man tycker det räcker.

Ja det är en gåta, vad i hela världen kan de som åkte i den ha för anledning att inte ge sig till känns. Stallflickan sa direkt att det var hon när hon såg bilderna, man brukar göra så om man är oskyldig. Jag är inte speciellt förtjust i tanken på att höra av mig till poliser. Men hade jag varit och hälsat på lekandets den där helgen hade jag ringt direkt. Jag undrar varför dom i raggarbilen har för anledning att inte göra det. Det är ju nästan så man tror att de var sådana där krimenella.

Det är nästan man börjar gråta så pinsamma är ni .
Väldigt givande att hålla förhör med ett fetto som E**** som bara säger ingen kommentar va .
Bättre jag hade fått fem minuter med honom så hade vi haft alla svar nu .
E**** hade erkänt att han var ensam gärningsman och de anhöriga till Lekanders
hade fått lite sinnesfrid då de med säkerhet vetat att rätt gärningsman sitter
och varför faanskapet var tvungen att döda två helt oskyldiga personer .
Vad har den inneboende hos Gyllensvaans med saken att göra .
Och hur i helvete vet du att inte polisen har förhört även honom ?
NI har väl knappast läst slasken eller ?
Kan NI bevisa att jänkaren ens har existerat ?
Den ende som är kriminell är eran mördargulleplutt E**** . inga fler exiterar .
Lägg ner nu , du lurar ingen ändå .
Citera
2018-03-19, 00:36
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hur menar du att man fick fram all bevisning innan Edvin var gripen?

Förhördes hans anhöriga och kollades hans mobil långt innan menar du?

Faktum är att det mesta jobbet gentemot Edvin gjordes av naturliga skäl efter att han blev känd för utredningen.

Jag menar att man hade den egentliga bevisningen, skoavtrycken, biten av plasthansken och fingeravtrycken på telefonen innan gripandet. Hans mobil är ju inger bevis i sig. Utan de övriga bitarna hade man kunnat använda mobilen som ett bevis. Det hade inte räckt med att han var en av de två personer som var både i Mantorp och Borensberg den dagen. De andra bevisen hade ju hållt även om han lämnat sin mobil hemma.

Självklart förhördes anhörigs efter att man lyckats binda Edvin till den tekniska bevisningen. Men vad tycker du att förhören med anhöriga gav som har någon form av bevisvärde?

Vad av bevisvärde överhuvudtaget framkom under de 5 månader han satt häktad? Jag frågar inte för att kritesers utredningen. Men jag kommer faktiskt inte på något själv.

Du vet ju lika väl som jag att han kan byta story om han vill. Säga att nu minns jag, och nu ska jag berätta sanningen. Att det inte handlar om hur icke trovärdigt vi anser det vara. Hovrätten tittar på rimligheten i den. Inte om den är trovärdig utom om det finns skuggan av en chans att den är trolig. Det är med anledning av detta jag menar att att polisen borde lagt lite mer fokus än 14 förhör på Edvin efter det att han blev känd för polisen.
Citera
2018-03-19, 00:51
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Väldigt givande att hålla förhör med ett fetto som E**** som bara säger ingen kommentar va .
Alla våra jobb är tråkiga och inte så givande ibland. Då får väll poliser som alla andra gnata på. För du tänker väll oxå att ett erkännande hade varit det optimala.

Citat:

Det hade du så gärna fått för mig om jag fått vara med och bestämma. Underförutsättningen att det var sanningen, och inget annat sanningen du var ute efter. Inte bara det du bestämt dig för var sanningen.

Nu till något annat. Vi snackade tejp häromdagen. Sen har ämnet varit uppe på en mer detaljerad nivå kan man säga.
Jag menar inte att ifrågasätta dina din gaffatejps-expertis. Men det snackas om tjogo lager och som att han la lite möda vid tejpningen. Asså är det verkligen möjligt att tejpa ett tjugotal remsor, fästa, spänna, veva runt 20 gånget på ca 3 minuter per person. Måste det inte tagit längre?
Citera
2018-03-19, 01:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är nästan man börjar gråta så pinsamma är ni .
hade fått lite sinnesfrid då de med säkerhet vetat att rätt gärningsman sitter
och varför faanskapet var tvungen att döda två helt oskyldiga personer .
Vad har den inneboende hos Gyllensvaans med saken att göra .
Och hur i helvete vet du att inte polisen har förhört även honom ?
NI har väl knappast läst slasken eller ?
Kan NI bevisa att jänkaren ens har existerat ?
Den ende som är kriminell är eran mördargulleplutt E**** . inga fler exiterar .
Lägg ner nu , du lurar ingen ändå .
Utöver din barnslga raljerande ton mot andra i tråden tycker jag det är ett fördomsfullt och fullständigt onödigt epitet du tillskriver den misstänkte om och om igen. Hans kroppsform eller övervikt har inget med hans skuld eller brottslighet att göra. Fetto är inte ok att klämma ur sig som skällsord.
Citera
2018-03-19, 01:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Alla våra jobb är tråkiga och inte så givande ibland. Då får väll poliser som alla andra gnata på. För du tänker väll oxå att ett erkännande hade varit det optimala.

Det hade du så gärna fått för mig om jag fått vara med och bestämma. Underförutsättningen att det var sanningen, och inget annat sanningen du var ute efter. Inte bara det du bestämt dig för var sanningen.

Nu till något annat. Vi snackade tejp häromdagen. Sen har ämnet varit uppe på en mer detaljerad nivå kan man säga.
Jag menar inte att ifrågasätta dina din gaffatejps-expertis. Men det snackas om tjogo lager och som att han la lite möda vid tejpningen. Asså är det verkligen möjligt att tejpa ett tjugotal remsor, fästa, spänna, veva runt 20 gånget på ca 3 minuter per person. Måste det inte tagit längre?
Det går nog att göra på den tiden, det är ingen snygg paketinslagning. En speedad maniac slår nog armen runt ett huvud på två tre sekunder. Men han kan ha tagit något längre tid på sig. Kom han före den tid man antagit eller lämnade han något senare och körde fortare?
Citera
2018-03-19, 01:25
Medlem
Citat:
Jag menar att man hade den egentliga bevisningen, skoavtrycken, biten av plasthansken och fingeravtrycken på telefonen innan gripandet. Hans mobil är ju inger bevis i sig. Utan de övriga bitarna hade man kunnat använda mobilen som ett bevis. Det hade inte räckt med att han var en av de två personer som var både i Mantorp och Borensberg den dagen. De andra bevisen hade ju hållt även om han lämnat sin mobil hemma.

Självklart förhördes anhörigs efter att man lyckats binda Edvin till den tekniska bevisningen. Men vad tycker du att förhören med anhöriga gav som har någon form av bevisvärde?

Vad av bevisvärde överhuvudtaget framkom under de 5 månader han satt häktad? Jag frågar inte för att kritesers utredningen. Men jag kommer faktiskt inte på något själv.

Du vet ju lika väl som jag att han kan byta story om han vill. Säga att nu minns jag, och nu ska jag berätta sanningen. Att det inte handlar om hur icke trovärdigt vi anser det vara. Hovrätten tittar på rimligheten i den. Inte om den är trovärdig utom om det finns skuggan av en chans att den är trolig. Det är med anledning av detta jag menar att att polisen borde lagt lite mer fokus än 14 förhör på Edvin efter det att han blev känd för polisen.

Får nästan uppfattningen att du argumenterar för Edvins oskuld.

Förhör med anhöriga är onödigt. Kolla Edvins mobil har inte gett något. Fler förhör med Edvin som inte ger något.

Nu är det tur att polisen inte gick efter din mall. Då hade detta brott blivit olöst.
Citera
2018-03-19, 06:22
Avslutad
Hur går det med hela den här skiten? Varit inaktiv ett tag, kommer dom någonstans i utredningen? Inte hört något sedan edvin sa i rätten att han inte hade dödat dom. något nytt?

Lutar det åt att han kommer fällas för mord eller har dom minskat misstankarna? Någon villig att dra en snabb genomgång?
Citera
2018-03-19, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Hur går det med hela den här skiten? Varit inaktiv ett tag, kommer dom någonstans i utredningen? Inte hört något sedan edvin sa i rätten att han inte hade dödat dom. något nytt?

Lutar det åt att han kommer fällas för mord eller har dom minskat misstankarna? Någon villig att dra en snabb genomgång?

Han är dömd för mord men ska på utredning innan de förkunnar straffet
Citera
2018-03-19, 07:44
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Kolla listan på vittnen i FUP där står alla namn utom den inneboende hos EGs föräldrar. Jo många förhör saknas i FUP men alla namnen finns på listan. Verkar konstigt att en person så nära inte finns med.

April62 jag fattade inte hur du menade med ditt inlägg om bevisen?
Tyckte också att utredningen hade samlat in jättemycket bevis mot den som då kallades MGN, fingeravtryck , dna och skospår mm , när de tog honom så fanns det så mycket att han blev anhållen direkt och sedan häktad på den högre misstankegraden.
Citera
2018-03-19, 09:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Hur kan du veta vad som saknas i utredningen då detta material inte är offentligt.

Hade åklagaren kunnat utesluta att det inte fanns fler GM, då hade det funnits med i utredningen. Det är ju självklart.
Citat:
Eftersom du inte representerar någon part i detta mål får du nöja dig med den del som är offentliggjorts.
Precis så resonerar en kommunistisk diktatur.
Citera
2018-03-19, 09:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Han är dömd för mord men ska på utredning innan de förkunnar straffet

Men dömd är han väl ändå inte än!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto