Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
Jag har postat en diskussion om MED och AfS i tråden Medborgerlig Samling (samlingstråd):

(FB) Medborgerlig Samling (samlingstråd)

(FB) Medborgerlig Samling (samlingstråd)

Inlägget handlar väl främst om MED, men en hel del om AfS. Jag diskuterar bl a det teoretiska alternativet att AfS bommar igen och ger med sina pengar till MED och går med i MED mot att Kasselstrand får bestämma MED:s riksdagslista (som han och AfS:arna inte får vara med på). Kan tänka mig att inläggsserien kan förefalla litet provocerande för Kasselstrand (fast kanske i än högre grad för Jimmie Åkesson och pingstvänner, det där med ”bajsa folk rakt i ansiktet” framstod kanske drastiskt).

Vafan dillar du om? Helt jävla obegripligt. Tror du på det själv? Tror du det ens finns en tusendels promilles chans att AFS skulle lägga ner i utbyte mot att Kasselstrand får bestämma MED's riksdagslista? Herregud, vad röker du för nåt egentligen?
Citera
2018-03-19, 00:13
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är här jag menar att AfS har felfokuserat debatten. Om diskussionerna handlar om fortkörare eller snattare skall kastas ut så är valet förlorat.

Om man går ut med att man vill utvisa invandrare som begår brott är det självklart att det blir en diskussion om vart gränsen ska gå.
Citera
2018-03-19, 00:15
Medlem
MrSkargards avatar
Mycket trollande i tråden idag. Vi får hoppas att den ser bättre ut imorgon.
Citera
2018-03-19, 00:15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Om man går ut med att man vill utvisa invandrare som begår brott är det självklart att det blir en diskusion om vart gränsen ska gå.
Ja. Felet är fokus på återvandringen. Även SD har kommit in på den.
Citera
2018-03-19, 00:18
Medlem
Citat:

Vad ska de fokusera på istället då? Återvandring är ju det som ligger högst upp på agendan ifall man vill ha ett fungerande Sverige. Eller är du månne otroligt naiv och tror att det löser sig ifall alla hundratusentals invandrare med annorlunda kultur och noll vilja att anpassa sig "integrerar" sig?
Citera
2018-03-19, 00:20
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Det är här jag menar att AfS har felfokuserat debatten. Om diskussionerna handlar om fortkörare eller snattare skall kastas ut så är valet förlorat.
Du säger det. Men det är kanske tvärtom så de vinner. Poängen är att det är för många utlänningar i Sverige och väldigt många tycker så.
Citera
2018-03-19, 00:27
Medlem
Citat:
Återvandring är den viktigaste delen. Jag själv skulle vilja se en omprövning av alla de med bakgrund i tredje världens medborgarskap även om de har blivit födda här och få dem så de bara är 50000 typ. Men det är inte helt omöjligt att det blir så. De sa ju själva att deras återvandrings politik nu är bara en början. Nästa fråga jag vill att de ska ta upp är att svenskar kommer bli på sikt minoritet och att endast ge etniska svenskar och möjligtvis de med bakgrund ifrån norden barn bidrag för barnbidrag är gjort för att öka andelen svenskar. Om alla får det så är den värde lös.
Citera
2018-03-19, 00:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad ska de fokusera på istället då? Återvandring är ju det som ligger högst upp på agendan ifall man vill ha ett fungerande Sverige. Eller är du månne otroligt naiv och tror att det löser sig ifall alla hundratusentals invandrare med annorlunda kultur och noll vilja att anpassa sig "integrerar" sig?
Exakt hur man skall lägga upp ett nationalistiskt partiprogram kan jag inte säga.
Det handlar om att börja styra oss själva igen, förbättra demokratin, medierna skall ge oss bättre information, skita i MÖ, ett tag i alla fall medan vi löser våra problem, erkänna våra problem, bättre neutralitet gentemot stormakterna, STOPPA TOKINVANDRINGEN, sluta hetsa mot ryssar och annat som ger kallt krig och upprustning ..

Jag kan inte ge bättre svar.

De lagar som finns om utvisning får duga.

Fokus på återvandring kommer att sätta en nasse-stämpel på svensk nationalism för lång tid framåt. Media gnuggar händerna.
Citera
2018-03-19, 00:35
Medlem
Kwatos avatar
All uppmärksamhet är bra för AFS. Om det är bra för andra partier också är en annan fråga.
Citera
2018-03-19, 00:39
Bannlyst
Citat:

Felet är att inga andra partier kommit på det, ännu. Men om 5 år sitter de som vanligt med dessa högerpopulistiska förslag. Vi är lite som Skandinaviens retarderade storebror.
Citera
2018-03-19, 00:43
Medlem
Repatriering och återvandring borde ha genomförts för 20 år sedan. Vad MSM har att säga om det ska AFS inte bry sig om. Titta på Grillos parti i Italien. De vägrar prata med medierna om inte på deras vilkor och det har tjänat dem väl.
Citera
2018-03-19, 00:46
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Precis. Knappast de mest brännande problemen. Uttalandet visar på en infantilitet som gränsar till fanatism; jag trodde i min enfald att AfS företrädare hade en något högre intelligensnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in