2018-03-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det förvånar mig stort att du missat att läsa Madsens blogg och ändå har så vidlyftiga resonemang kring hans diagnoser. Rekommenderar att du går tillbaka i letsdoit historik och tar del av hens inlägg i tidigt stadium med djupgående analyser av Madsens texter på bloggen, samt de postare som diskuterat o analyserat passagerna som handlar om hans storys om himlen och helvete mm.
Själv har jag läst allt och tagit del av hans galna inre värld, men av självbevarelsedrift hållit mig från att diskutera den då det fått mig att må för dåligt att gå in i.

Förvånande också att du missat faktan som framkom i tidigt skede på presskonferensen när de hittat resterande kroppsdelar och uppgifterna om vad som fanns i påsen med vävnadsrester, benbitar och detta kopplat till fynden på Madsens overaller. Centrala uppgifter i bevisgalleriet.
Tyvärr har jag inte möjlighet till länkar eller annat, då jag sitter med pajad dator o endast mobil.

Ser nu fram emot onsdagens händelser i byretten. Allt gott.
Jag har självklart läst det som lagts ut här i tråden från bloggen. Men att jag inte från början själv läste hans blogg beror på att jag var orolig att han var manipulerande. Jag var orolig att det skulle påverka mitt omdöme om jag lärde känna den här personens tankar.
Jag har läst den lilla notisen i BT då när det begav sig, om fyndet som går tillbaka på en uppgift från live reportage. Men det är allt. Lite svårtolkat. Om du har länkar om detta fynd, som inte räknats upp bland bevisen i rättegången,så får du jättegärna länka det vid ett senare tillfälle. För jag har inte funnit något mer om det i svensk eller dansk press.
Citera
2018-03-18, 19:09
Medlem
https://www.hd.se/2018-03-18/expert-bevis-for-planering-avgor-ubatsfallet

En matnyttig artikel om vikten att bevisa planeringen.
Citera
2018-03-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har självklart läst det som lagts ut här i tråden från bloggen. Men att jag inte från början själv läste hans blogg beror på att jag var orolig att han var manipulerande. Jag var orolig att det skulle påverka mitt omdöme om jag lärde känna den här personens tankar.
Jag har läst den lilla notisen i BT då när det begav sig, om fyndet som går tillbaka på en uppgift från live reportage. Men det är allt. Lite svårtolkat. Om du har länkar om detta fynd, som inte räknats upp bland bevisen i rättegången,så får du jättegärna länka det vid ett senare tillfälle. För jag har inte funnit något mer om det i svensk eller dansk press.

Visst har du läst boken om Raket-Madsen?
Citera
2018-03-18, 19:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Intressant. Men - vad trodde du skulle kunna hända..? Du är ju inte inblandad i målet på något sätt, så vad hade det spelat för roll om du blivit "manipulerad"? Trodde du att du skulle kontakta honom, mörda vittnen, hälsa på honom i besökspaviljongen, vänta utanför fängelset i flyktbilen - eller vad..?
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-18 kl. 19:35.
Citera
2018-03-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Så kontentan blev att han tyckte de sjuka fantasierna var bäst. I den världen var han perfektionen själv."

Ja, helst. Men tyvärr segrar som sagt begär och drifter över intellektet hos dessa återfallsförbrytare, det pockar på. Mycket vill ha mer, fan vill ha fler..

Ja, det var gåtfullt skrivet ser jag, hahahaha.
Nej, men jag anser att man får se till kontext (när sker det, vad diskuteras) samt vilken sorts störning det handlar om gällande just PM.
Du skrev frågan:" att det är för att (omedvetet) distansera sig själv från situationen" och det tror jag inte utifrån vad han tycks ha för störning.
Friskt folk talar också i tredje person (även om det i mitt tycke låter korkat).
De är störda emotionellt och samvetsmässigt men klarsynta mentalt. Det är inte splitting, multipla personligheter, dissociation.
Detta är dock vad de gärna försöker sig på för att komma undan - patologiska lögnare som kör undanflykter, missbrukar försvarsmekanismer, gör dramatiska utlägg om trauman i barndom, jag har inget ansvar för jag är i en annan värld, ett annat medvetande och kör på rejält med offerroll. Narcissism för vinstvinnings skull.
Master of Manipulation.

Däremot finns en koppling mellan dissociation och fantasier.
PM inleder ofta sansat när han skriver - sen skenar det rejält som om han kliver in i en annan sfär. Han verkar snudd på absorberas via sin inlevelseförmåga om det så handlar om metaforer om helvete eller annat. Han går halvt i trans.
Med samma förmåga kan han likaväl trollbinda folk om han håller sig till rätt ämne - det är med andra ord farligt om det finns manipulation med i bilden (evil intention).

Sen finns då hans absurda, perversa fantasier and finally:
Dissociativ-fantasi-aura fas (första av sju) via Norris. Det är alltså ett slags "hyper state" bortom fantasier och blir förberedande inför ett mord (timmar, månader) och kopplas till föregående stressorer samt en trigger som löser ut.
De sägs även erhålla en sorts hypersensibilitet i detta stadie gällande sinnen inkl. beröring. Fantasierna blir längre, mer våldsamma och perversa och samtidigt tonar den normala världen ner. Regler, lagar, tabu och annat är det inte längre noga med, risker skiter vederbörande i - fokus ligger helt på fantasin som tagit över personen.

Tack, intressant.
Det här PM kallar "psykose" efter dödsfallet ombord på Ubåten har jag föreställt mig som någon form av dissociation.
"Den normala världen tonar ner". Jag kan tänka mig att PMs fantasier ofta glider över i dissociativa tillstånd.
Men för det kan personen skilja på rätt och fel. Så det är definitivt ingen ursäkt för vad som hände ombord.
Möjligtvis kan det förklara fartygsincidenten kl 23.30 när Ubåten korsade ett fartygs rutt med endast 30 m.

Att han talar om sig själv i tredje person: Är det som att han betraktar det utifrån från en annan sfär, berättar en historia med sig själv som en romankaraktär? En tunn hinna mellan verklighet och fantasi.
En tunn hinna mellan sant och fiction. Förstod jag dig rätt?
Citera
2018-03-18, 19:43
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:

Definitivt, det ska också bli väldigt intressant att höra PMs förklaring till de plastspännband som använts runt KWs lemmar, som PM förklarat med att han använt i försöken att hissa upp KW's kropp, ostyckad, ur ubåtens torn. Har en VÄLDIGT stark förnimmelse av att det finns teknisk bevisning på att samma spännband, har varit fästa i ubåten på div. "strategiska" ställen....
Citera
2018-03-18, 19:46
Medlem
develis avatar
Citat:

Självklart är det av stor vikt att bevisa planering för påföljd men ärligt ser jag inte artikeln som matnyttig:
Det är precis samma saker de mal om vid alla rättsfall, hon låter likt en advokat om man bortser att förfasan om förskräckliga media och folkdomstolar saknas.
Först skriver hon att det är en sannolikhetsbedömning - vilket det givetvis alltid är bortom hårdfakta som DNA, vittnen och dyl.
Sen kommer då det sedvanliga att porrfilm-kan-man-allt-minsann-ha-i-datorer-utan-att-mörda.
Bortom allt korrekt svammel undrar jag då var sannolikhetsbedömning tog vägen hos människa iom hennes ord:
Citat:
Åklagaren har också fokuserat på Peter Madsens intresse för extremt brutala våldsfilmer – skildringar av verkliga mord. Om Eva Smith varit försvarsadvokat hade hon avfärdat detta genom att påpeka att man kan fantisera om saker utan att någonsin utföra det i verkligheten.

# Kim har en helt sönderstucken vagina:
Han har 7 dokument med just perforation av vagina med föremål samt animationsfilm.
Fortsättningsvis sms om att binda en kvinna och genomborra henne med ett spjut.
Perversa våldtäktsfantasier där en kvinna ska bindas och hängas upp?
# Remmar i stängerna i ubåten matchar det som satt på handleder, snittytor på remmarna matchar varandra angående de som återfanns i klädpåsen.

Fantasier om att lägga just en hobbykniv mot halsen och leta efter halspulsådern?
Att han endast 16 timmar innan avfärd ser på vansinnesfilm med riktiga mord där en kvinna långsamt får halsen avskuren? En film han sett på både i dator och sms så det lär vara en favorit.
# Dödsorsak ställd via lungornas utseende att Kim kvävts - dvs antingen via att halsen skars av eller strypning - varav hon fortsättningsvis har skärsår på öronen och andra ställen på huvudet, snittskada hals.
# En hobbykniv är återfunnen.

Foldern har han döpt till "stab" och fortsättningsvis ger de äckliga sökorden en viss vägledning kring hans sexualsadistiska, perversa hjärna.
För att inte tala om aktuell RPU och vad som f.ö. framkommit kring hans störda person sexuellt sett.
Ska bli intressant att höra vittnen likaväl.

Må man utan minsta tvekan låsa in honom för evighetsförvaring tills han ruttnar bort.
Senast redigerad av develi 2018-03-18 kl. 19:53.
Citera
2018-03-18, 19:52
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Må han utan minsta tvekan låsa in honom för evighetsförvaring tills han ruttnar bort.

Jag är övertygad om att de har tillräckligt med teknisk bevisning för att det är planerat, det här blir en spännande vecka!
Citera
2018-03-18, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Jag är övertygad om att de har tillräckligt med teknisk bevisning för att det är planerat, det här blir en spännande vecka!
Ja, jag hoppas och tror det samma men jag är så evigt trött på detta malande i media som alltid är det samma MEN där inte aktuella detaljer redovisas samtidigt.
Citera
2018-03-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intressant. Men - vad trodde du skulle kunna hända..? Du är ju inte inblandad i målet på något sätt, så vad hade det spelat för roll om du blivit "manipulerad"? Trodde du att du skulle kontakta honom, mörda vittnen, hälsa på honom i besökspaviljongen, vänta utanför fängelset i flyktbilen - eller vad..?
Jag trodde inte det skulle ge några ledtrådar till sanningen om detta fallet-Nej.
Jag trodde snarare att det skulle leda till desinformation om personen PM.

Jag tror att du och jag har helt olika intresse av detta fallet. Jag vill veta sanningen så långt det går.
Hitintills har du inte visat att du är intresserad av att sanningen ska komma fram. Ondgjort dig över att de söker efter kvarlevor, hoppats att kvarlevorna/bevisen ska vara förstörda osv. Jag hoppas att du ändrat dig nu. (?)
Citera
2018-03-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst har du läst boken om Raket-Madsen?
Nej det har jag inte. Jag beställde den men ett visst postföretag slarvade bort paketet. Kanske den dyker upp när fallet är avslutat.
Citera
2018-03-18, 20:01
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ja, jag hoppas och tror det samma men jag är så evigt trött på detta malande i media som alltid är det samma MEN där inte aktuella detaljer redovisas samtidigt.

Allt för att hålla ångan uppe, det är väl bra att de förtydligar, det är ju, tack och lov, inte alla som sitter här på fb och hänger halva nätterna...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in