2018-03-18, 13:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Väntar på 5 paket, varav jag kan spåra 4 att de ankommit Sverige.
Av paketen har 4 värde 10-30 kr men ett 150 kr.
Kommer inte lösa ut något, då tydligen PN inte anger någon information alls om paketen.
Kommer väl förmodligen ta ytterligare en månad innan inbetalningskort dyker upp?

Känner mycket väl till kinesiska nyårsfirandet, i år ca 2 veckor i mitten av februari, och lade min sista beställning 5:e feb.
Vissa av paketen kunde spåras till att avrest med flyg från Kina 23:e feb, men sedan tog det 2,5 veckor för PN att få tummarna ur röven, och importregistrera paketen.

Det blir sålunda en lose-lose situation både för mig och PN!
Ja en lose-lose-lose situation för dig-pn-säljaren i kina
Citera
2018-03-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulpac
Tvivlar på tolkningen att lagen inte behöver följas. Jag tycker det står att Tullverket får bestämma när avgift får tas ut vid tillämpning av tullagstiftningen (och en typisk tillämpning är tullkontroller).
Vilken tolkning av lagen talar du om?
Tullverket har egna jurister som gör deras lagtolkning.

"Vill du överklaga Tullverkets beslut?"
"Treårsfristen gäller beslut enligt tullagens bestämmelser, till exempel tulltaxeringsbeslut (beslut där tullavgift eller mervärdeskatt debiteras)
http://www.tullverket.se/sv/omoss/kontaktaoss/villduoverklagatullverketsbeslut.4.792224361590183 a4d34223.html

Notera: "eller mervärdeskatt debiteras".
Citera
2018-03-18, 13:16
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Med en måttlig bakfylla och ett stort samhällsförakt, har jag nu lagt en order på ca. 20 stycken prydnadskuddar varav de flesta utgörs av s.k "emoji-bajskorven" samt några med ryska blom-motiv. Jag passade även på att beställa frigolitkulorna som jag tidigare blev tipsad om. 600:- fick jag betala för kalaset och det är vart varenda krona för att jävlas med postnord. Självklart kommer inget att hämtas ut så hanteringsavgiften kan de fetglömma. Jag uppmanar alla att följa mitt exempel för att belysa det vansinne som postnord numera har gett sig in på (läs:maffiametoder).
Lär bli roliga julklappar på direkt link's julfest snällt av dig att skänka dom dit :-)
Citera
2018-03-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Du kan ju chatta med Postnord och be dem skicka över bilderna på paketen som etiketter, så kanske du blir något klokare så du kan identifiera 150kr paketet?

Har inte hört ett ljud hittills, men antagligen dyker väl inbetalningskort upp om någon månad?

Tackar för tipset, och det dyraste paketet är säkert det minsta, för bara ett minneskort typ sd-micro!
Citera
2018-03-18, 13:26
Medlem
Citat:
Du kan ju chatta med Postnord och be dem skicka över bilderna på paketen som etiketter, så kanske du blir något klokare så du kan identifiera 150kr paketet?

Det retar säkert många (däribland mig) att man iförde de nya reglerna precis efter kinesiska nyårsfirandet, då alltid beställningar från Kina blir fördröjda.
Hoppas denna brist på flexibilitet gör att sossarna tappar röster vid höstens val!
Citera
2018-03-18, 13:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Lär bli roliga julklappar på direkt link's julfest snällt av dig att skänka dom dit :-)

Vi får väl hoppas att tullverket också kommer dit, och kollar att Direct Link betalat in momsen på sakerna (som ska ske enligt lagen)
Citera
2018-03-18, 13:30
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Har inte hört ett ljud hittills, men antagligen dyker väl inbetalningskort upp om någon månad?

Tackar för tipset, och det dyraste paketet är säkert det minsta, för bara ett minneskort typ sd-micro!

Mitt minneskort som kom för typ 3 veckor sen från Kina, kom med ny etikett från Direct Linc i Malmö...
Citera
2018-03-18, 13:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Vi får väl hoppas att tullverket också kommer dit, och kollar att Direct Link betalat in momsen på sakerna (som ska ske enligt lagen)
Officiellt är sakerna destruerade så man undviker det problemet :#")
Citera
2018-03-18, 13:48
Medlem
Citat:
Det retar säkert många (däribland mig) att man iförde de nya reglerna precis efter kinesiska nyårsfirandet, då alltid beställningar från Kina blir fördröjda.
Hoppas denna brist på flexibilitet gör att sossarna tappar röster vid höstens val!

Vore väl samma som om kronofogden skulle sätta in alla resurser för att driva in skulder, precis efter julfirandet!
Citera
2018-03-18, 14:08
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Med en måttlig bakfylla och ett stort samhällsförakt, har jag nu lagt en order på ca. 20 stycken prydnadskuddar varav de flesta utgörs av s.k "emoji-bajskorven" samt några med ryska blom-motiv. Jag passade även på att beställa frigolitkulorna som jag tidigare blev tipsad om. 600:- fick jag betala för kalaset och det är vart varenda krona för att jävlas med postnord. Självklart kommer inget att hämtas ut så hanteringsavgiften kan de fetglömma. Jag uppmanar alla att följa mitt exempel för att belysa det vansinne som postnord numera har gett sig in på (läs:maffiametoder).
Ett beundransvärt initiativ!

Hoppas du spred ut beställningarna så de inte sampackas i bara en försändelse. Tror jag ska göra det till en daglig rutin att beställa en (1) emoji-bajskudde vid toalettbesök. Skön känsla att veta hur skiten tynger PN.

Har du länken till bajskudden på aliexpress?
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-03-18 kl. 14:18.
Citera
2018-03-18, 14:43
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Allt det här var Magdalena Anderssons idé.
Röstar man på S, så ger man henne godkänt, och inbjuder till mer sodomi av ditt rövhål.
Citera
2018-03-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ett paket i lådan idag, lämnade Kina med flyg 19 februari, ej spårbart i Sverige, ej märkt med gift, China post small packet by air.

Trodde de alltid märkte med gift, varför gör de inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in