2018-03-27, 22:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
hur vet du att alla har subventionerade anställning genom att se på dem,står det på en skylt dem har fastsatt på rockslaget eller har dem det tatuerat i pannan?

Åter igen, dem är anställda av ett bemanningsföretag ,det är i så fall bemanningsföretaget som har anställda med subventioner, hur svårt kan det va att förstå detta!
Och du tror att det är bemanningsföretaget som stoppar ABF bidrag helt i sin egen ficka?
Citera
2018-03-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Och du tror att det är bemanningsföretaget som stoppar ABF bidrag helt i sin egen ficka?
Om en hel bransch har många anställda med subventionerade jobb, så visst kan det återspeglas i prissättningen generellt, men från det och att påstå att PN skulle betala några tusenlappar är ju bara löjligt, du har målat i dig ett hörn ,vänta tills färgen har torkat innan du försöker gå över golvet ,annars kommer du bara söla ner dig ännu mer.
Citera
2018-03-27, 22:13
Medlem
Citat:
I så fall är det väl inte Postnord du skall ge dig på det är ju finansministern som gett order till Tullverket att se till att postnord tar in moms från första kronan. Att ge sig på den som är sist i kedjan verkar lite felriktat dessutom som det drabbar någon helt annan nämligen dom som vill fortsätta att handla i Kina. Dom får betala returerna och blir avstängda av kinesiska säljare.

Men vänta nu, försöker du intala mig eller någon annan här att de aktörer som du nämner inte hänger samman och att de inte fattat dessa beslut i samråd med varandra? Jag har minsann inte hört någon protestera. Eller jo, konsumenterna förstås. Det där argumentet är bara trams och det vet du mycket väl. De personer som drabbas av att kineserna ev. skulle sluta sälja till Sverige, rekommenderas att vända sig till postnord som omöjliggör handel för oss övriga som vägrar att betala deras sanslösa avgifter som saknar förankring i verkligheten.
Citera
2018-03-27, 22:48
Medlem
Mike.Andersens avatar
Nu är PostNord desperata, den här filmen dök upp i dag.

Jobba som terminalarbetare på PostNord
Citera
2018-03-27, 22:53
Medlem
kickikotts avatar
Angående det som av StorTrollet kallas "Okynnesbeställningar" så må Trollet ha rätt
i a tt det nog leder till att ännu fler säljare spärrar Sverige - men jag tror
att det är det som kanske behövs för att få igång tillräcklig opinion mot det här!
Svenne Banan är seg på att protestera, men blir det helt stopp så lär protesterna öka och förhoppningsvis dom korrupta politikerna att inse att man måste ändra idiotsystemet.

Så bara bra om fler beställer bajskorvar, gärna till lite makthavare i regering, Svensk Handel och liknande lismande medlöpare
Citera
2018-03-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickikott
Angående det som av StorTrollet kallas "Okynnesbeställningar" så må Trollet ha rätt
i a tt det nog leder till att ännu fler säljare spärrar Sverige - men jag tror
att det är det som kanske behövs för att få igång tillräcklig opinion mot det här!
Svenne Banan är seg på att protestera, men blir det helt stopp så lär protesterna öka och förhoppningsvis dom korrupta politikerna att inse att man måste ändra idiotsystemet.

Så bara bra om fler beställer bajskorvar, gärna till lite makthavare i regering, Svensk Handel och liknande lismande medlöpare
För Svenne Banan kanske det inte spelar så stor roll om säljare spärrar Sverige, eftersom den nya straffavgiften i praktiken spärrar av Svenne Banan från att vilja beställa från "Kina".
Vill vår regering att Sverige skall bli Europas Nordkorea dvs en "pariah state" så kan vi inte göra så mycket mer än att tydliggöra det hela.
Så beställ "bajskorvar" som bara fan.

Samt bestraffa regeringen i valet i höst - genom din röst.
Citera
2018-03-27, 23:48
Medlem
Citat:
Åk själv till Örebro och titta det är uteslutande Ahmed och Muhammed och hans kompisar som jobbar där och alla har någon form av bidrag från ABF så timpriset pn betalar är nog inte mer än hälften mot en vanlig pn anställd.
Arbetarnas bildningsförbund, ABF, har många järn i elden?
Citera
2018-03-27, 23:51
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
För Svenne Banan kanske det inte spelar så stor roll om säljare spärrar Sverige, eftersom den nya straffavgiften i praktiken spärrar av Svenne Banan från att vilja beställa från "Kina".
Vill vår regering att Sverige skall bli Europas Nordkorea dvs en "pariah state" så kan vi inte göra så mycket mer än att tydliggöra det hela.
Så beställ "bajskorvar" som bara fan.

Samt bestraffa regeringen i valet i höst - genom din röst.

Om inte jag kommer ihåg helt fel från gårdagens nyheter, så påstod en representant för PostNord att lagret är fullt om en vecka.

Citat:
Trots att antalet inkomna paket minskar nu, ligger det ändå nära en halv miljon paket på terminalen i Örebro där kunderna inte har fått någon avisering.

Problemet vi har är att vi vill kunna vistas i det här lokalerna. Lagret växer och utmaningen är att kunna stanna kvar här. Så vi klarar oss nog en vecka till, säger Jesper Hilmersson, lagerchef i Örebro, till SVT Nyheter.

Postnord har kapacitet att ta emot strax över en miljon paket – sedan måste de börja använda nya lagerlokaler.

Jag hittade ett citat på nyheterna och uppenbarligen blir det problem efter påsk.
Citera
2018-03-28, 03:03
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
jag skratta så jag tjöt när jag så inslaget ,i början på inslaget ser man hur det verkliga arbetet fortgår ,men sedan i slutet ser man Bossen står med en liten skanner på fingret och blippar paket ,snacka om skilda världar!
Ganska passande att alla är klädda i svart då hela projektet snart går i graven.
Sen en eloge till kimdah2002 som fortfarande kommer och hålla i galjonslejonet när PN sjunker till botten
Citera
2018-03-28, 03:52
Medlem
ulvvfs avatar
"Totalt har svenska staten fått in 2,8 miljoner kronor i momsintäkter"

Om man nu är snäll och ser detta som en intäkt, vilket är väldigt kreativt att göra.

Så 2.8 miljoner minus vad nu allt detta har kostat samhället i form av löner, lagerlokaler, returfrakter etc? Även om man är snäll och ser momsen på 2.8 miljoner som en intäkt så lär det vara brakförlust för samhället. Till vilken nytta?

Sedan får jag inte deras matematik att gå ihop öht. De säger att de har aviserat 400 000 paket, och de har ca 500 000 liggandes som inte har blivit aviserade än. Det blir då totalt ca 30 000 om dagen i snitt då. Men de säger att de idag fortfarande får in 50 000 om dagen, så snittet lär ligga över 50 000 för i början så angav de att de inte var någon större skillnad. Så något stämmer inte, det är något de inte säger, för siffrorna de anger går inte ihop, och det är inte ens nära.
Citera
2018-03-28, 05:33
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Du som vet kanske kan förklara hur det fungerar...
Absolut. Det är medellönen på företaget för den typ av jobb som bemanningsföretaget ska utföra som gäller. Det finns inget att förhandla om.detta enligt det kollektivavtal som bemanningsföretagen går under. Knepigt kan jag hålla med om och det kan som i vårt eget fall innebära att man får betala en inhyrd 33000:- i månaden under hyrperioden och sen vid en eventuell anställning sjunker lönen till 25000:-
Citera
2018-03-28, 07:13
Medlem
rockypatel66s avatar
Postnord "min stad"
"När försändelsen finns att hämta får du en avi"

Med andra ord blir det ingen avgift då paketet redan lämnat sorteringscentralen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in