2018-03-18, 12:41
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
När det kommer till att tala om spelar budget, så ja.

Förutom Växjö så ska ju tolefsson ha ha lite credd här också. Gillar inte honom på isen men utanför så gillar jag honom.
Så de har alltså sagt något man inte kunde ta reda på via årsredovisningen?
Citera
2018-03-18, 13:11
Medlem
Citat:
När det kommer till att tala om spelar budget, så ja.

Förutom Växjö så ska ju tolefsson ha ha lite credd här också. Gillar inte honom på isen men utanför så gillar jag honom.
Eftersom du sitter inne med andra lags ekonomi så får du gärna redovisa det.
Om inte så svammla vidare du! Ingen tar dig på allvar.
Citera
2018-03-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Så de har alltså sagt något man inte kunde ta reda på via årsredovisningen?

Ja, har du tittat på alla lags årsredovisning( som finns tillsgänglig). Det har jag. Annars gör gärna det. Det är alltid lärorikt. Speciellt eftersom årets redovisning släpar för oss utanför klubbarna.

Många sitter ju och babblar i skägget här, utan att titta på helheten och alla klubbar. Skulle vara vettigt med en nivåhöjning och mer redovisninstekniskkunskap.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-03-18 kl. 13:22.
Citera
2018-03-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ja, har du tittat på alla lags årsredovisning( som finns tillsgänglig). Det har jag. Annars gör gärna det. Det är alltid lärorikt. Speciellt eftersom årets redovisning släpar för oss utanför klubbarna.

Många sitter ju och babblar i skägget här, utan att titta på helheten och alla klubbar. Skulle vara vettigt med en nivåhöjning och mer redovisninstekniskkunskap.
Det är bara att du sätter igång med nivåhöjningen. Vad hindrar dig att redovisa det du vet?
Citera
2018-03-18, 16:12
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Under vilken post hittar man vilka spelare näringslivet betalar för?
Citera
2018-03-18, 19:59
Medlem
Undrar om Modo ska omsätta över 100 miljoner nästa säsong med?

Kommer IKO ta sig till SHL och hux flux trillar de ner 38 miljoner i fickan.

Kommer Leksand klara smällen om de inte går upp , då tappar de resterande SHL-bidrag.

Blir det kvar några klubbar med ekonomi i HA nästa säsong?
Citera
2018-03-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Undrar om Modo ska omsätta över 100 miljoner nästa säsong med?

Kommer IKO ta sig till SHL och hux flux trillar de ner 38 miljoner i fickan.

Kommer Leksand klara smällen om de inte går upp , då tappar de resterande SHL-bidrag.

Blir det kvar några klubbar med ekonomi i HA nästa säsong?

Tror tyvärr inte det kommer finnas någon med god ekonomi som kan konkurrera med SHL-lagen. Men har man skött sina kort rätt kan man nog gör ok resultat. Allt handlar ju om hur du definierar ekonomi. Men att ha ett lag som satsar mot SHL tror jag kommer ruinera åtminstone några klubbar och jag tror Tex Leksand är en sådan klubb. Mora känns som de är bättre på att anpassa sig till ett liv i HA. Oskarshamn tror jag inte heller skulle lida lika mycket ekonomiskt om de misslyckas med att gå upp. Men visst hålla sig kvar/gå upp iår känns nästan som vinna eller försvinna.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-03-18 kl. 20:24.
Citera
2018-03-18, 21:33
Medlem
Citat:
Tror tyvärr inte det kommer finnas någon med god ekonomi som kan konkurrera med SHL-lagen. Men har man skött sina kort rätt kan man nog gör ok resultat. Allt handlar ju om hur du definierar ekonomi. Men att ha ett lag som satsar mot SHL tror jag kommer ruinera åtminstone några klubbar och jag tror Tex Leksand är en sådan klubb. Mora känns som de är bättre på att anpassa sig till ett liv i HA. Oskarshamn tror jag inte heller skulle lida lika mycket ekonomiskt om de misslyckas med att gå upp. Men visst hålla sig kvar/gå upp iår känns nästan som vinna eller försvinna.

Ja god och god ekonomi? Men ekonomi som är på uppåtgående och plus i kassan. Ser man till HA så är god ekonomi så enkelt som att man kan bära kostnaderna. God ekonomi i SHL innebär väl mer 50miljoner i kassakistan.

Sedan har det stor betydelse vilken ort man har laget i. Leksand lever på människor som inte bor på orten. Timrå har inte ens underlag för ett lag i HA. De kommer få jobba hårt trots tv-miljoner. Modo har samma problem. Många supporters men på en ganska liten ort med ansträngd ekonomi. Nu när medborgarna börjar klaga på skattepengen så blir det svårare.

Vad tror ni andra.
Citera
2018-03-19, 00:56
Medlem
Denna tråden är ju underbar, har aldrig sett så mycket tårar och bitterhet samt avundsjuka i inlägg efter inlägg - Växjö Lakers berör!

De är sjuka på att få ut så mycket hockey/krona som möjligt, ofattbart överlägsna på den fronten.
Citera
2018-03-19, 07:40
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Denna tråden är ju underbar, har aldrig sett så mycket tårar och bitterhet samt avundsjuka i inlägg efter inlägg - Växjö Lakers berör!

De är sjuka på att få ut så mycket hockey/krona som möjligt, ofattbart överlägsna på den fronten.
Att eftersträva bitterhet och avundsjuka är ju typiskt uppkomlingsbeteende.
Citera
2018-03-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot

Jag hade gärna sett alla Plastsjö fans visa saker på papper och inte bara häva ur sig vad dom tror här eller använda Expressen som en källa.
Citera
2018-03-19, 17:13
Moderator
vfs avatar
Citat:

Har du sett någon årsredovisning där lönekostnader för enbart spelartruppen redovisas?
Jag har bara sett totala lönekostnader, alltså ger boksluten inte ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in