2018-03-17, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Raonics volley är verkligen inte bra. Träben. Dags att kalla in Edberg till teamet.

Inget större fel på hans volleyspel om man jämför med dagens spelare på touren. Nu är han säkert ringrostig dock.
Citera
2018-03-17, 11:11
Medlem
Vobblers avatar
Aldrig varit något större fan av Raonic, men kul för honom att han börjar hitta formen igen. Men han ser tung och klumpig ut, skulle nog behöva tappa några pannor.

Sen har jag svårt för spelare som tar sån jävla tid på sig att serva. Man hinner ju somna innan han får iväg bollen.
Citera
2018-03-17, 17:17
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Aldrig varit något större fan av Raonic, men kul för honom att han börjar hitta formen igen. Men han ser tung och klumpig ut, skulle nog behöva tappa några pannor.

Sen har jag svårt för spelare som tar sån jävla tid på sig att serva. Man hinner ju somna innan han får iväg bollen.

Varför tänker jag på Nadal?

Roligt när herr Söderling härmade honom.

för övrigt lär Federer försvara sina 1000 poäng i Indian Wells från i fjol. Har inte följt så noga, men JMDP är väl kvar? Han är nog den enda som kan hota.

Någon som såg när Raonic slog Federer i Wimbledon semin för något år sedan? Märkligaste matchen jag har sett med Federer. Han gav verkligen bort 5e set, och spelade uppgivet och tjurigt på slutet. Slog massa chansslag i ren besvikelse sista gamen i frustration att han "gav" bort matchen.

Nåväl, om Raonic kommer till final så kommer han inte ha en chans mot Fed som jag bedömer det.
Citera
2018-03-17, 18:37
Medlem
Det saknas inte matcher för Mikael Ymer iaf. Nu har han kvalat(!) in till en future i USA, och är framme i semin. Sex segrar utan att ha droppat set. Men det är matcherna som är kvar som gäller nu om det ska bli lite rankingpoäng. 241-rankade Bourgue som också är turneringens högst rankade härnäst.

Ser man till matcher har Mikael 17-4 eller nåt sånt i år, exklusive Davis Cup. Han har inte rankingsystemet på sin sida i dagsläget. Men det är bara att fortsätta förbättra spelet i första hand och så kommer rankingen vartefter. Skulle verkligen behöva upp för att slippa kvala så mycket hursomhelst.
Citera
2018-03-17, 19:53
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Varför tänker jag på Nadal?

Haha, ja. Där har vi ännu en sengångare. Tacka vet jag Agassi, han var som en duracell-kanin på tjack mellan servarna.

Hoppsan, Federer losar första mot Coric. Roger har ingen timing alls idag och servar uselt. Spräcks nollan idag?
Citera
2018-03-17, 19:59
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Haha, ja. Där har vi ännu en sengångare. Tacka vet jag Agassi, han var som en duracell-kanin på tjack mellan servarna.

Hoppsan, Federer losar första mot Coric. Roger har ingen timing alls idag och servar uselt. Spräcks nollan idag?

Han bröt dessutom Fed direkt i andra set också. Tuff uppförsbacke nu.
Citera
2018-03-17, 20:21
Avslutad
Jag gillar Federers kläder, plus skägget.

Däremot pallar jag inte med publiken som var helt tyst när Coric får in värsta lobben, men går bananas när Federer vinner en poäng genom Corics misstag.

Till och med applåder när Coric missar en förstaserve.
Citera
2018-03-17, 20:26
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Coric verkar ha en bra mentalitet, till skillnad från Zverev. Tar han det stora steget? Hoppas.

Enligt nån journalist ska Federer ha behandlat nedre ryggen (samma som i Montreal). Så tror han skippar Miami om det stämmer.
Citera
2018-03-17, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Coric verkar ha en bra mentalitet, till skillnad från Zverev. Tar han det stora steget? Hoppas.

Enligt nån journalist ska Federer ha behandlat nedre ryggen (samma som i Montreal). Så tror han skippar Miami om det stämmer.

Det verkar ha varit en tweet från Fabrice Santoro; eller en tweet om nått han sa på BEIN sports. Han kan nog snacka skit en del, dock. Eller så gjorde han ett förmodande baserat på att Federer verkar spela dåligt. Men vi får se.

Matchprattråden är stängd, för övrigt.
Citera
2018-03-17, 21:30
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Nära, men Fed krånglar sig ur ännu en svår situation.
Citera
2018-03-17, 21:31
Medlem
Det där va allt en nervpers till match!!
Citera
2018-03-18, 09:10
Medlem
Är inte Federer sponsrad av Gilette längre? Han får allt ta och raka sig till finalen, han spelar sämre när han ser ut så där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in