Citat:
Ursprungligen postat av
barnet
Såg en del av Djokovic match. Och nej, det ser inte bra ut. Han är långt ifrån frisk. Titta på serven, titta på hans forehand, titta på hur han rör sig. Han är rörelsehindrad och det är sorgligt att se.
Orkar fan knappt följa tennisen längre, det är så jäkla deprimerande att Djokovic, Murray och Nadal alla verkar mer eller mindre slut. Ok, Nadals problem kan vara av mer övergående karaktär, men jag har ändå inga större förhoppningar. Och Djokovic?

Känns som fucking Borg när han skulle göra comeback med träracket. Se en spelare som honom se ut som en nybörjare.
Den där omgjorda serverörelsen tror jag inte alls på. Tror aldrig han får en duglig serve igen så länge han kör med den.
Djokovic är Djokovic, men det skulle ändå inte förvåna mig om han inte vann ett skvatt framöver. 2011 och 2015 har man väldigt svårt att se att han ska reprisera. Glöden verkar borta. Senaste gången jag såg honom riktigt uppumpad var i Rom förra året när han slog Thiem, var det väl. Annars ser han mest ut som han knappt bryr sig när han får spö.
Och Zverev förresten. Vad är hans W-L statistik sedan masterssegern i Kanada? (Eller var det Ohio?) Får fan spö hela tiden.
Tennisen i dagsläget är en jävla öken. (Kul dock om Coric kunde börja leverera lite.)