2018-03-13, 18:23
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Chung fixade Berdych. Förhoppningsvis så blir det en match mot Federer igen!

Fritz har tagit sig en bit också, möter Coric i nästa, intressant möte. Fritz behöver komma igång igen, han har potential att bli en toppspelare.

Det lär bli Federer vs Delpo/Cilic i final. Om inte Monfils hittar på något rackartyg

Man får aldrig räkna bort den där filuren. Om Monfils slår Herbert i kväll så ställs han antingen mot Cilic eller Kohlshriber i fjärde omgången. Ganska fascinerande att en så pass ojämn och helt opålitlig spelare som Monfils har sammanlagt ett 16-2 övertag om vi räknar ihop alla hans matcher mot Kohlschreiber och Cilic. Monfils har 13–2 i inbördes möten med Kohlschreiber och 3-0 med Cilic. Slog Cilic senast för bara ett par veckor sedan, så han gillar nog sina chanser oavsett om det blir Kohlschreiber eller Cilic.

Bra att Fritz börjar kommer igång men Coric verkar gå som tåget för tillfället, han har ju knappt tappat några game hittills. Tycker Coric har stått stilla ett tag nu men han kanske är redo att ta ytterligare ett steg i rätt riktning.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2018-03-13 kl. 18:29.
Citera
2018-03-13, 18:29
Medlem
Vobblers avatar
Diggar den här turneringen, skulle vara kul att dra dit någon gång. Man kanske skulle unna sig en tripp nästa år.
Citera
2018-03-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Man får aldrig räkna bort den där filuren. Om Monfils slår Herbert i kväll så ställs han antingen mot Cilic eller Kohlshriber i fjärde omgången. Ganska fascinerande att en så pass ojämn och helt opålitlig spelare som Monfils har sammanlagt ett 16-2 övertag om vi räknar ihop alla hans matcher mot Kohlschreiber och Cilic. Monfils har 13–2 i inbördes möten med Kohlschreiber och 3-0 med Cilic. Slog Cilic senast för bara ett par veckor sedan, så han gillar nog sina chanser oavsett om det blir Kohlschreiber eller Cilic.

Bra att Fritz börjar kommer igång men Coric verkar gå som tåget för tillfället, han har ju knappt tappat några game hittills. Tycker Coric har stått stilla ett tag nu men han kanske är redo att ta ytterligare ett steg i rätt riktning.

Ja den statistiken hade man aldrig kunnat gissat. Väldigt oväntat. Mest oväntat att Cilic aldrig har slagit honom, som ändå är en stabil spelare.

Coric tycker jag är oerhört svår att förutse. Ibland så kommer han in i perioder då han spelar riktigt bra och vinner mycket men sedan så klarar han knappt av att vinna matcher överhuvudtaget. Han måste jobba på jämnheten.
Citera
2018-03-14, 00:29
Medlem
calina85s avatar
Cilic ute mot Kohlschreiber(stavning?). Hade jag vetat att Kohlschreiber var kvar i leken så hade jag inte trott på Cilic mot Del Potro i kvarts utan snarare Kohlschreiber mot Del Potro. Kohlschreiber är riktigt farlig och har vunnit mot Del Potro senaste mötena så jag hoppas han åker ut innan de möts i såna fall
Del Potro mot Ferrer blev lika tight som jag anade dock så slapp jag ju se ett nervigt tredje avgörande set. Del Potro dominerade i tiebreaket. Såg ju dock illa ut i början av matchen när han missar typ 8 st breakbollar och i frustration drämmer sitt racket i marken. Faktiskt aldrig sett honom så genuint arg, eller kastat racket någonsin. Men jag började inte följa honom förrän US Open 2012 när jag upptäckte honom så han kan ju varit en racketkastare innan det. När han var som bäst vid 2009 eller när det var han dominerade på spelplanen?
Citera
2018-03-14, 16:26
Medlem
Jag tycker det är så trist att se utvecklingen för Cilic. Känns mer och mer som att han håller på att bli tourens nya Wawrinka.

Trist att se sådana spelare. Rankad trea i världen och klarar inte att ta sig förbi andrarundan i en masters. Katastrofalt dåligt.
Citera
2018-03-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Cilic ute mot Kohlschreiber(stavning?). Hade jag vetat att Kohlschreiber var kvar i leken så hade jag inte trott på Cilic mot Del Potro i kvarts utan snarare Kohlschreiber mot Del Potro. Kohlschreiber är riktigt farlig och har vunnit mot Del Potro senaste mötena så jag hoppas han åker ut innan de möts i såna fall
Del Potro mot Ferrer blev lika tight som jag anade dock så slapp jag ju se ett nervigt tredje avgörande set. Del Potro dominerade i tiebreaket. Såg ju dock illa ut i början av matchen när han missar typ 8 st breakbollar och i frustration drämmer sitt racket i marken. Faktiskt aldrig sett honom så genuint arg, eller kastat racket någonsin. Men jag började inte följa honom förrän US Open 2012 när jag upptäckte honom så han kan ju varit en racketkastare innan det. När han var som bäst vid 2009 eller när det var han dominerade på spelplanen?

Nä, Delpo har aldrig varit någon som får utbrott särskilt ofta. 2009 var han på väg upp och enligt mig så hade han lätt blivit världsetta om han aldrig hade fått problem med handlederna.
Citera
2018-03-14, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Såg en del av Djokovic match. Och nej, det ser inte bra ut. Han är långt ifrån frisk. Titta på serven, titta på hans forehand, titta på hur han rör sig. Han är rörelsehindrad och det är sorgligt att se.

Orkar fan knappt följa tennisen längre, det är så jäkla deprimerande att Djokovic, Murray och Nadal alla verkar mer eller mindre slut. Ok, Nadals problem kan vara av mer övergående karaktär, men jag har ändå inga större förhoppningar. Och Djokovic? Känns som fucking Borg när han skulle göra comeback med träracket. Se en spelare som honom se ut som en nybörjare.

Den där omgjorda serverörelsen tror jag inte alls på. Tror aldrig han får en duglig serve igen så länge han kör med den.

Djokovic är Djokovic, men det skulle ändå inte förvåna mig om han inte vann ett skvatt framöver. 2011 och 2015 har man väldigt svårt att se att han ska reprisera. Glöden verkar borta. Senaste gången jag såg honom riktigt uppumpad var i Rom förra året när han slog Thiem, var det väl. Annars ser han mest ut som han knappt bryr sig när han får spö.

Och Zverev förresten. Vad är hans W-L statistik sedan masterssegern i Kanada? (Eller var det Ohio?) Får fan spö hela tiden.

Tennisen i dagsläget är en jävla öken. (Kul dock om Coric kunde börja leverera lite.)
Citera
2018-03-14, 21:06
Medlem
Det är fruktansvärt öppet ja. Fortsätter det så här blir Chung inte bara topp-10 utan mer än så innan säsongen är slut. Det finns alla möjligheter för andra spelare också.
Citera
2018-03-15, 14:34
Medlem
Mikael y får wc till huvud i Miami och Elias till kvalet.
Citera
2018-03-16, 13:11
Medlem
Federer avfärdade Chung lätt verkar det som. Möter Coric nu, det tycker jag ska bli intressant. Coric har slagit både Murray och Nadal, han är en spelare som verkar höja sig när han möter stora namn.

Federer blir dock en annan historia där får han inte likadana bollar att slå på särskilt ofta så det kommer bli en utmaning för honom. Det kan bli en intressant match.
Citera
2018-03-16, 21:42
Medlem
Raonics volley är verkligen inte bra. Träben. Dags att kalla in Edberg till teamet.
Citera
2018-03-17, 08:55
Medlem
Raonic är tillbaka på vinnande vägar. Det är bra. Han har verkligen sjunkit som en sten på rankingen. Nu får vi se hur länge det håller den här gången. Förhoppningsvis så kan han komma i bra form till Wimbledon och åtminstone utmana om titeln en gång till där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in