Citat:
Ursprungligen postat av
Flodur
Hur menar du? Är han ett tillskott till det svenska samhället? Förklara! Jag anser att det är exakt tvärtom! Ut med jävelskapet - vi behöver inte sådana som detta äckel i Sverige.
Hanif Bali är inget äckel. Han är en spelevink. En spjuver, en gamäng, tillhör den s.k pojkhögern.
Jag tror att DN gör för stor sak av det här, men jag vet samtidigt inte riktigt vad Chang Frick håller på med eller varför. Vad syftet är. Eller hur han fick reda på mejlväxlingen,
Hanif Bali tyckte att intervjun var alldeles utmärkt, men att det borde ha framgått att den var ett beställningsjobb från UD. Jag tycker att det känns som ett gränsfall. LRFs mjölkbönder sponsrade en bok ganska nyligen där man hånar laktosallergiker och det kan ju vara bra om läsaren av boken vet att det finns ett s.k särintresse i bakgrunden. I det här fallet kan det väl vara Sveriges/EU:s stöd till Ukraina som ligger bakom UD:s beställning av intervjun.
Man bör få veta om ett journalistjobb är beställt av någon aktör.
(På Hanif Balis facebook säger folk att UD förmedlar många såna kontakter av olika slag och att det inte är märkligt att de gör det - och det är ju fullt möjligt att det är så).