Hanif Bali skriver alltså:
Citat:
21.00 Jag får samtal av partiet som påpekar att Oksanen är väldigt utsatt och att det är en dålig tweet. Detta leder till att jag raderar tweeten omedelbart.
...
- Jag borde varit mer kritisk och tänkt igenom vad konsekvenserna av tweeten var, om vilka krafter det skulle gynna och trigga.
Jag tror det här har en koppling till Säpos handbok för personlig säkerhet. Som jag kommenterade i en video om att eliten börjar bli allt mer orolig för vad folket ska ta sig till:
https://youtu.be/6hGZQ-UmBeI
Oksanen är antagligen mottagare av en massa hat. Troligen välförtjänt om jag minns rätt om namnet. Han har varit väldigt drivande i Putin-narrativet, det vill säga idén om att flytta fokus till en yttre fiende för att skydda eliten från folkets hat. Den sorts journalister eller experter som redan idag kan tala om att valresultatet antagligen blir manipulerat av Putins trollfabrik.
Antagligen är det nya rutiner som gör att man från Säpos sida, i enlighet med budskapet i handboken, vill motverka att kritik mot personer som är hatade ska komma ut. Det talas om hur man ska tänka på vad man skriver i sociala media för att inte provocera fel människor.