2018-03-17, 10:45
Medlem
Jag får väl stämma in i kören som inte fattar vad det hela handlar om.

Jag noterar dock att Balis inlägg ger en bra inblick i hur han styrs av partitoppen. Så vild är han.
Citera
2018-03-17, 10:52
Medlem
Ankdammsmans avatar
Precis som väntat. M-ledningen svarar på DNs Putinkampanj mot sina motståndare med att ge dem Balis huvud på ett fat.

Åh, så härligt att äntligen kunna bli av med honom och se glädjen hos de journalister man betraktar som sina egentliga väljare. Fredagsmys!

Svensk offentlighet äcklar mig mer och mer. Nordens Venezuela.
Citera
2018-03-17, 10:55
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset

Jag noterar dock att Balis inlägg ger en bra inblick i hur han styrs av partitoppen. Så vild är han.

Vad det handlar om är förmodligen att man greppar efter varje halmstrå för att sänka Hanif Bali som blivit en allt för folklig och populär sanningssägare. Populär över partigränserna till och med. Många vill ha bort honom då han säger "fel" sanningar. Den här påhittade skandalen är ju bara jävla trams.
Citera
2018-03-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Och nu är nyheten i stort sett död.

Det är bara DN som gör någon större sak av det. Även Aftonbladet (oväntat, inte) gör en grej.

SVT och SR har pliktskyldigast kvar den korta TT-artikeln om saken en bit ned i flödet. Annars tomt i media.

Chang Frick förklarar, noll intresse från övrig media att reda ut vad som verkligen hänt:‏

Citat:
@ChangFrick

Svensk media. DN publicerar en direkt lögnaktig artikel. Jag får samtal från andra stora redaktioner. Förklarar allt. De inser att ryss-spår-skandalen inte håller alls. De skriver ingenting. DN-lögnerna lever kvar.
https://twitter.com/ChangFrick/status/974934535342297093
Citera
2018-03-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Vad det handlar om är förmodligen att man greppar efter varje halmstrå för att sänka Hanif Bali som blivit en allt för folklig och populär sanningssägare. Populär över partigränserna till och med. Många vill ha bort honom då han säger "fel" sanningar. Den här påhittade skandalen är ju bara jävla trams.

Men låt dem då sparka ut Bali ur moderaterna! Det är självklart bra för Sd om Bali inte hamnar på moderaternas riksdagslista. Då finns det ingen anledning att rösta M bara för att man är en Bali beundare.
Citera
2018-03-17, 11:01
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset

Det är väl att han har haft hemlig kontakt med den representanter från den yttersta högern.
Han spelar under täcket politiskt.
Lagligt är det inte fel, moraliskt däremot kan hans position inom partiet bli ifrågasatt:

Jag skulle inte bli det minsta förvånad ifall även dessa personer har kontakt med Nyheter Idag:
Ann Heberlein
Tino Sanandanji
Alice Teodorescu
Ulf Adelsohn
Tobias Billström
Citera
2018-03-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det är väl att han har haft hemlig kontakt med den representanter från den yttersta högern.
Lagligt är det inte fel, moraliskt däremot kan hans position inom partiet bli ifrågasatt:

Jag skulle inte bli det minsta förvånad ifall även dessa personer har kontakt med Nyheter Idag:
Ann Heberlein
Tino Sanandanji
Alice Teodorescu
Ulf Adelsohn
Tobias Billström

Chang Frick tillhör knappast den 'yttersta högern'.
Citera
2018-03-17, 11:18
Medlem
SaraFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Ann Heberlein
Tino Sanandanji
Alice Teodorescu
Ulf Adelsohn
Tobias Billström

Tror du kan ha rätt i att det säkert är flera debattörer på den kanten som spelar under täcket, men att just dessa personer du nämner det vet man ju faktiskt ingenting om
Citera
2018-03-17, 11:27
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Ockhams razor får träda in här.

Har skummat tråden, och vägrar klicka mig in på landsförrädarmedia, och har vissa problem, som så många andra, att haja vad det handlar om.

Men, rakkniven ger vid handen att det nog handlar om:

PK-dräggmedia försöker göra en stor deal av att Bali överhuvudtaget har kontakt med icke-PK människor, i det här fallet Chang Frick.

Pratar du med en ickeglobalist/icke"liberal" så är du nazist och måste hängas ut och bli av med jobbet.

Landsförrädarnas sedan länge välkända modus operandi sammanfattad i en enda mening. Ja förutom det ej ännu avklarade folkmordet på planetens vita befolkning då.

Allt sker också i skenet av de senaste månadernas eskalering som globalisterna påbörjat i kampen för att sätta in nådastöten i västvärldens kvarvarande vita demokratier. Ljugandet om Trump, försöken att vända Brexit, Youtube/Google's cencur, blattesnyftreportagen, Svetsarns grundlagsändring....allt eskalerar nu, med det så löjeväckande tydliga uppsåtet, som du behöver vara totalt efterbliven för att inte förstå.
Citera
2018-03-17, 11:27
Medlem
MosterAugustas avatar
Naturligtvis ligger den ryska underrättelsetjänsten SVR bakom detta. Den ryska offentliga sektorn är ett väloljat maskineri som under stundom får den svenska att blekna. Vladimir Vladimirovich berättar här själv om ett case på FSB i Moskva:

https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=MbinNj5cZSg
Citera
2018-03-17, 11:29
Medlem
Hanif Bali skriver alltså:

Citat:
21.00 Jag får samtal av partiet som påpekar att Oksanen är väldigt utsatt och att det är en dålig tweet. Detta leder till att jag raderar tweeten omedelbart.

...

- Jag borde varit mer kritisk och tänkt igenom vad konsekvenserna av tweeten var, om vilka krafter det skulle gynna och trigga.

Jag tror det här har en koppling till Säpos handbok för personlig säkerhet. Som jag kommenterade i en video om att eliten börjar bli allt mer orolig för vad folket ska ta sig till: https://youtu.be/6hGZQ-UmBeI

Oksanen är antagligen mottagare av en massa hat. Troligen välförtjänt om jag minns rätt om namnet. Han har varit väldigt drivande i Putin-narrativet, det vill säga idén om att flytta fokus till en yttre fiende för att skydda eliten från folkets hat. Den sorts journalister eller experter som redan idag kan tala om att valresultatet antagligen blir manipulerat av Putins trollfabrik.

Antagligen är det nya rutiner som gör att man från Säpos sida, i enlighet med budskapet i handboken, vill motverka att kritik mot personer som är hatade ska komma ut. Det talas om hur man ska tänka på vad man skriver i sociala media för att inte provocera fel människor.
Citera
2018-03-17, 11:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Och nu är nyheten i stort sett död.

Det är bara DN som gör någon större sak av det. Även Aftonbladet (oväntat, inte) gör en grej.

SVT och SR har pliktskyldigast kvar den korta TT-artikeln om saken en bit ned i flödet. Annars tomt i media.
DN har nu helt släppt sin förevändning för att skriva om detta (den icke-underbyggda historien om rysk avlyssning av UD) och riktar nu in på sin verkliga måltavla Hanif Bali.
DN:s Mattias Carlsson twittrar (och får applåder av andra journalister):
@CarlssonMattias Ny utveckling efter @josefinskold och mitt avslöjande

Högst uppe med stora svarta rubriker står det:
Citat:
Hanif Bali erkänner hemlig kontakt med högerpopulistiskt sajt
https://www.dn.se/nyheter/politik/hanif-bali-erkanner-hemlig-kontakt-med-hogerpopulistiskt-sajt/

Det är så allt igenom oärlig journalistik. ""Hemlig kontakt". Hanif Bali fick ett MAIL av Chang Frick som innehöll offentliga handlingar. Att han inte berättade detta för DN betyder inte att det var hemligt utan kan i del berott på att han förutsåg att det skulle leda till det journalistiska haveri vi nu ser utspela sig.

Någon granskning av DN:s agerande och illa förberedda ursäkt för "journalistik" lär vi inte få se men övrig medias tystnad är talande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in