2018-03-17, 18:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Men Bali vet ju också att det är bara att skita i dreven så händer inget. Det är ju just därför han är så populär. Så varför super-pudla i denna perifera fråga?

1) Ultimatum från M-ledningen?
2) Rätt ska vara rätt. Att han ber om ursäkt när han hade fel är väldigt bra och skiljer honom från tokvänstern. Däremot håller jag med att sättet han bad om ursäkt verkar för ivrigt för en sådan skit-grej.
Citera
2018-03-17, 18:42
Medlem
Och Mariam O.Sherifay (vice ordf tro och solidaritet) är nöjd nu då alla pratar om Hanif Bali. Då slipper hon snacket om muslimer och böneutrop.
Citera
2018-03-17, 18:46
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Men skit i DN. Varför reagerar Hanif Bali som han gör? Han ber om den djupaste ursäkt till en nolla som Oksanen. Det är extremt olikt honom. Hanif Bali struntar fullständigt om vad DN och andra tycker om han har "kontakt med Chang Frick". Om DN drevade om det skulle han bara svara "Ja, jag och Chang snackar ibland, so what?". I ljuset av Balis allmänna karaktär är hans beteende i denna affär märkligt.

Han gör nog som pappa Ulf säger åt honom att göra. Det är nog bäst så.
Citera
2018-03-17, 18:50
Medlem
Som det framgår av kommentarerna på Bali's facebook så ska nyheter idag har begärt ut mejlkonversationen innan Oksanen publicerade sin artikel. Kort efter att Oksanen hade publicerat artikeln publicerade Bali delar av mejlkonversationen på twitter. Vilket gör att Hanif Bali kan ha tagit emot avlyssnat material.
Citera
2018-03-17, 18:52
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Helt otroligt att UD under Löfvén sitter och beställer åsiktsriktade artiklar av "journalister" som genast villigt särar på benen. - Där är ju den riktigt stora skandalen. Detta sker i offentliga handlingar och när UD och Bonniers ertappas red-handed är det "signalspaning från Ryssland" och man hotar alla som vet något med att skicka SÄPO på dem.

Vi kan jämföra Fricks begäran om utlämnande av offentliga handlingar med tex EXPO/AFAs firma Acta Publica (tidigare Piscatus) som har dataprogram som 24 timmar per dygn scannar och avläser alla svenska myndigheters handlingar.

"I arkivet kan man söka på dokument från hundratals myndigheter. Varje vecka indexerar vi tusentals nya handlingar. - Med bevakningsfunktionen går det enkelt att bevaka vilken typ av handlingar man är intresserad av, med sökord för exempelvis organisationsnummer eller nyckelord. Nya handlingar som matchar bevakningen går sedan ut i epost till kund, som därmed kan hålla full koll på sitt intresseområde."

http://actapublica.se/arkivet/

"Som STASI fast värre" enligt Martin Fredriksson från AFA och medgrundare av Piratebay som arbetar där.
Den stora skandalen är inte att UD erbjuder Oksanen artikeln, utan att han accepterar. Han har säkert fler uppdragsgivare. Varför inte Atlantic Counsil
Citera
2018-03-17, 18:56
Bannlyst
Dokumenten finns på Nyheter Idags Plus. Har ingen lagt ut dessa än?
Citera
2018-03-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Eftersom du frågar så ihärdigt så antar jag att du sitter inne med svaret.
Nej, det gör jag inte men jag förstår vad du menar. Jag undrar utan baktankar eller insinuationer varför denna skitfråga ändrade Balis grundläggande karaktärsdrag och selling point i all hans nätaktivitet: att vara provocera just sådant folk som DN-journos, det är hans livsluft. Inte fan är han rädd för att DN drevar. Tvärtom, det är bra för hans varumärke att det drevas mot honom. Att partiledning kommer med en förtrytsam och senkommen "varning" spelar heller ingen roll. Detta hände dessutom i onsdags.

Av detta drar jag slutsatsen att det står något kompromenterande om antingen Oksanen eller UD eller båda. Och vad stod det i Balis tweet? Inte ens det tycks någon veta.
Citera
2018-03-17, 19:26
Medlem
marcarolos avatar
DN kokar soppa på en spik.
Eller lite mer än en spik eftersom man inte kunde låta bli att slå på trumman när Nyheter Idag, Hanif Bali och UD var inblandade i samma soppa.

Att Bali är ångerfull handlar givetvis på att M gått in och förklarat för honom att om han inte pudlar så har han inget jobb längre.
Anledningen till att högsta ledningen gått in och stoppat det här tror jag handlar om att man inte ville att den (tills nu) välbevarade hemligheten att UD styr journalister skulle komma ut. Samma sak gör naturligtvis även M när dom är vid makten.

Nu blev det ju en boomerang på det också eftersom DN går på om det här utan att fatta att man raserar sitt och hela mediabranchens anseende då man kommer ut som fake news skapare och sprider kunskapen om att UD styr journalister.
Citera
2018-03-17, 19:26
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Det skulle vara bra om han åkte ur M och gick till: Med, AfS eller Sd eller något eget initiativ.

M tänker bara ha honom som maskot till valet för att återgå till Cucklinjen direkt efter valet.

Hanef Bali är sparkad från moderaterna senast i slutet på maj. Troligen ganska snart.
Citera
2018-03-17, 19:27
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volth
Som det framgår av kommentarerna på Bali's facebook så ska nyheter idag har begärt ut mejlkonversationen innan Oksanen publicerade sin artikel. Kort efter att Oksanen hade publicerat artikeln publicerade Bali delar av mejlkonversationen på twitter. Vilket gör att Hanif Bali kan ha tagit emot avlyssnat material.

Men Chang Frick är väl mest ute efter något slags vendetta mot Oksanen för att han hävdar rysk infiltration av alternativa medier? Lite korkat då att lägga ut en mejlkonversation mellan en ukrainsk människorättsaktivist och en journalist? Det ser ju ut som om man går Rysslands ärenden då.
Citera
2018-03-17, 19:34
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Men Chang Frick är väl mest ute efter något slags vendetta mot Oksanen för att han hävdar rysk infiltration av alternativa medier? Lite korkat då att lägga ut en mejlkonversation mellan en ukrainsk människorättsaktivist och en journalist? Det ser ju ut som om man går Rysslands ärenden då.

Ja verkligen.
Förmodligen är det därför Frick slängde benet till hunden Bali som högg direkt utan att tänka efter. Men ingen hade räknat med att det skulle bli så stort.
Samtidigt är ju Frick glad för uppmärksamheten. Fantastisk gratisreklam.
Citera
2018-03-17, 19:43
Medlem
Frejrs avatar
Jag förstår fortfarande inte vad han har gjort för fel och varför han bett om ursäkt. Är det nån som har PK for dummies och kan förklara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in