Citat:
Om man nu har helt täta skott och luckor mellan utrymmena, vilket jag tvivlar starkt på att PM hade, kan det kanske vara en god idé att ha lite tryckutjämningsventiler mellan skotten, men som sagt bättre då med tryckutjämning via tryckluften om det skulle behövas. Men den som tänker till bara en liten aning, sätter så klart luckan in till maskinrummet så att den öppnar in i maskinrummet. Undertryck där, och luckan är enkel att öppna. Sedan kommer motorn inte att orka skapa några större undertyck, den tvärstannar långt innan. Prova att sätt handen för luftinsuget och känn själv hur mycket den sugs in innan motorn stannar, i princip inte alls. Men detta har vi redan avhandlat i tråden.
Ja, man måste väl inse att olycksscenariet inte kan vara sant. Vilket är synd, för det hade varit det bästa för alla, inte bara M utan även K:s anhöriga t.ex..
Citat:
Jo, och det är ju precis det citatet säger.
Jag tror dock att PM är väl medveten om situationen. Han har dock inga som helst emotionella eller moraliska betänkligheter och reagerar därför inte med att rodna eller fumla. Han är samtidigt övertygad om att ett korrekt sakligt kliniskt svar är det rätta här, och att det är det som kommer att fria honom. Så länge hans sakliga svar inte kan motbevisas, känner han sig trygg.
Jag tror dock att PM är väl medveten om situationen. Han har dock inga som helst emotionella eller moraliska betänkligheter och reagerar därför inte med att rodna eller fumla. Han är samtidigt övertygad om att ett korrekt sakligt kliniskt svar är det rätta här, och att det är det som kommer att fria honom. Så länge hans sakliga svar inte kan motbevisas, känner han sig trygg.
Han saknar förmågan att känna både skam och skuld, verkar det. Begreppen existerar liksom inte - i alla fall inte i förhållande till honom själv, hans egna gärningar.
Olika media har med olika delar av hans reaktioner till frågorna om sädesuttömningen, och det gör mig tokig att jag måste sitta och pussla:
- SVT sa att han skrattade, på frågan från en läsare om det var ett förläget eller hånfullt skratt så svarade reportern att hon inte kunde bedöma det.
- En dansk tidning skrev att han sa typ att "det får du fråga läkarna som undersökte mig på rättsmedicinska", och detta var väl ett kliniskt svar som heter duga. Det går kanske att se hur länge sedan det var en man hade sädesuttömning sist?
- En annan dansk tidning skrev att han sa ungefär att "det är inte förvånande att en så erotisk människa som jag vid något tillfälle har haft sädesutömning"
Vidare berättar han någonstans detta om porrsurfandet och onanin natten innan utfärden med ubåten, och i samma veva att det beror på hur ofta man byter kalsonger...
Det är absolut inte rättssäkert att det inte går att få ut fullständiga, stenograferade och renskrivna protokoll! (Och nej jag orkar inte söka upp de olika citaten; jag VET att jag minns rätt men inte var jag läste vart och ett av dem.)
även om alla andra skulle misstänka det!
Har själv med vilje lyckats hålla mig undan lite för att lugna ner mig 
Hur får man tag i ett exakt protokoll???
Inte ett öga är torrt när Madsen beskriver hur ledsen han blir av att kolla på sånt, där gäller minsann ingen autoerotik, bara ledsenhet och sorg. Madsens gråt. Madsens "mänskliga" sida. (OBS! Djup ironi, bäst att påpeka det)