Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
En sak jag inte fattar förresten, och detta gäller inte bara M utan MASSOR av folk som åkt fast för olika brott de senaste åren, är att de lämnat så mycket skit i sina datorer och mobiler, trots att de borde VETA att polisen kommer att kolla dem.
Jag tänker, att om jag planerade ett brott, så skulle jag såklart räkna med att inte bli häktad. Men ändå vidta alla försiktighetsåtgärder, utifall att det skulle hända. Angående alla sökningar jag ville eller behövde göra på "så dödar du enklast din chef" och "hur man löser upp kroppar i syra", så skulle jag klara av dem i god tid och memorera informationen. Sedan skulle jag, efter att ha blåst ut datorn, plocka sönder den i småbitar, köra en metallsåg några gånger igenom själva minnet, och strö ut delarna i olika papperskorgar och sopstationer, eventuellt gräva ner någon del i skogen eller sänka i havet. För att inte behöva förklara varför jag köpte en ny dator - jag vill inte att polisen ska kunna pussla ihop den gamla och se att det inte var något fel på den. Detta skulle jag göra minst fem veckor före mordet, helst längre.
Sedan skulle jag köpa en ny dator, och de enda sökningar polisen skulle hitta skulle vara typ "bibliotekets öppettider", "gudstjänster denna vecka", "hembygdsföreningar i Småland" "hur väver man vadmal?"
Jo, fniss, precis så skulle jag också göra i god tid före mordet på min chef. Men vi är ju inte psykopater. Däremot skulle chefen lämna massor av spår eftersom hen vore helt säker på att ingen skulle misstänka hen för mordet på dig/mig

även om alla andra skulle misstänka det!
Tillägg: välkommen tillbaka föressten

Har själv med vilje lyckats hålla mig undan lite för att lugna ner mig