2018-03-17, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, texten om den svenska strippan han badade med står precis under bilden. Också hans kommentarer om hur trevligt det var att ha henne där. Även om det från början var bild som fotats av Half Machine så låter det märkligt om det vore en annan strippa han badat med i den tanken.
Jag tror absolut det är samma. Är typiskt honom. Hyra in en strippa för ett "projekt med Half Machine men så kan han inte hålla sig utan blir själv delaktig, han ville ju på alla sätt försöka få kvinnor till hans ubåtar, gärna deras döttrar också. Och så undrar jag vad fan han egentligen gjort med henne (vad de ev gjort) eftersom vissa platser hon vidrört är som heliga platser för honom.
Intervju med henne skulle vara intressan. Om hon nu lever?
Med "heliga" platser tänker jag "trofégömmor".
Fan vet med honom.
Det ser ut som att det är KiMs blus som flyter i bakgrunden. Kanske var det hennes orange blus som blev triggern? Jag lyckades inte få fram någon text. Det spelar ingen roll om det är två olika personer om båda var rödhåriga.
Halfmaschines foto (det här) lär ha hängt inramat på von Bengtsons och Madsens kontor enligt uppgift.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-17 kl. 05:00.
Citera
2018-03-17, 04:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
– Det var så trevligt att hon var med hemma i verkstaden där jag byggde ”Freya”, och det är en mycket speciell plats på ubåten, där hon rörde vid den. Den platsen har jag alltid haft ett mycket speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken[/i].
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OMrxl/peter-madsens-vilda-liv--ubatar-raketer-strippor-och-fester
På tal av Freya så avbildas även denna med långt ljusrött hår. Nånstans i nån live nämns att han pysslat med nåt i en annan ubåt. Jag har letat men hittar inte kommentaren.
De bärgade aldrig denna men det skulle inte förvåna mig om han sänt med nåt av absurt värde inför begravningen. Det är som om snusk och ubåtar är nåt alldeles speciellt för honom.
Citera
2018-03-17, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal av Freya så avbildas även denna med långt ljusrött hår. Nånstans i nån live nämns att han pysslat med nåt i en annan ubåt. Jag har letat men hittar inte kommentaren.
De bärgade aldrig denna men det skulle inte förvåna mig om han sänt med nåt av absurt värde inför begravningen. Det är som om snusk och ubåtar är nåt alldeles speciellt för honom.
http://www.mytologi.nu/freja.html
Freja avbildas ofta med långt rött hår men också långt blont hår ibland.
Citera
2018-03-17, 04:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men min magkänsla tror att PM hade någon hatkärlek till rödhårigt. Men magkänsla är ju inget bevis förstås.
Men Kraka med långt rött hår,inlindad i ett fiskenät ("sänka mordoffer inlindat i fiskenät i Köge Bukten"), Halfmaschines foton på rödhåriga modellen som flyter som drunknad under vattnet,hon som är så lik KiM till utseendet. Platsen på Freya som betydde så mycket för PM eftersom den vidrörts av en rödhårig strippa. Att han grät vid sänkningen av Freya. Och skrev en lång poetisk betraktelse över Freyas begravningsplats. Det lät närmast som han sörjde en död käresta. osv
Invigningen av Kraka:
https://ing.dk/sites/ing/files/styles/blog_inline/public/5_daab_af_kraka_0.jpg
Citera
2018-03-17, 05:02
Medlem
Citat:
Invigningen av Kraka:
https://ing.dk/sites/ing/files/styles/blog_inline/public/5_daab_af_kraka_0.jpg
Hennafärgat! Så där såg jag och mina väninnor ut med 77/85 ca, några år.
Citera
2018-03-17, 05:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Hennafärgat! Så där såg jag och mina väninnor ut med 77/85 ca, några år.
Hahahaha.
Nåt konstigt är det oavsett, det är mkt rött hår. Har även ubåtsbaletten i åtanke där han står i tornet med Vladimirmössa och det krälar 5-6 pers med knallröda långa peruker på sig. Han har nog lagt sig i rekvisitan.

8:17 och några sekunder efter syns de bäst i bild:
https://www.youtube.com/watch?v=7Ml1dthKGcw
Senast redigerad av develi 2018-03-17 kl. 05:13.
Citera
2018-03-17, 05:16
Medlem
Citat:
Hahahaha.
Nåt konstigt är det oavsett, det är mkt rött hår. Har även ubåtsbaletten i åtanke där han står i tornet med Vladimirmössa och det krälar 5-6 pers med knallröda långa peruker på sig. Han har nog lagt sig i rekvisitan.
Jag tror att PM var intresserad av nordisk mytologi (från Pappan svammel, nazi-skit).
Att både Kraka och Freja så ofta avbildas med långt rött hår beror nog på att de var starka kvinnor.
I folktron ansågs rödhåriga kvinnor ha magiska krafter tom stå i förbund med djävulen. Det är många kvinnor som blivit brända på bål som häxor pga att de varit rödhåriga. Eftersom han döpt två av sina babies efter nordiska gudinnor (som oftast framställs med långt rött hår) så måste det finnas någon koppling. Lilla sjöjungfrun HC.Andersens saga hade rött hår i tecknade filmen.
Jag vill minnas att hon avbildades som rödhårig i min barndoms bilderbok också.
Citera
2018-03-17, 05:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att PM var intresserad av nordisk mytologi (från Pappan svammel, nazi-skit).
Att både Kraka och Freja så ofta avbildas med långt rött hår beror nog på att de var starka kvinnor.
I folktron ansågs rödhåriga kvinnor ha magiska krafter tom stå i förbund med djävulen. Det är många kvinnor som blivit brända på bål som häxor pga att de varit rödhåriga. Eftersom han döpt två av sina babies efter nordiska gudinnor (som oftast framställs med långt rött hår) så måste det finnas någon koppling. Lilla sjöjungfrun HC.Andersens saga hade rött hår i tecknade filmen.
Jag vill minnas att hon avbildades som rödhårig i min barndoms bilderbok också.
"Freya og Kraka er figurer fra den nordiske mytologi. Freya er gudinde for frugtbarhed og kærlighed, og ubåden fik navnet, fordi hun blev til på grund af et kort øjebliks passion og vanvid. Kraka er derimod en intelligent og velovervejet kvinde i mytologien, og det er Kraka anno 2005 også, mener de to opfindere."
https://ing.dk/artikel/ubad-med-hjerter-63715
Citera
2018-03-17, 05:28
Medlem
Citat:
Hahahaha.

8:17 och några sekunder efter syns de bäst i bild:
https://www.youtube.com/watch?v=7Ml1dthKGcw
Tack för länken. Jag tyckte det var stämningsfullt och vackert bitvis.
Jag tyckte att jag såg flera kvinnor med naturligt rött hår. Och alla de övriga hade röda peruker.
Skulle vara intressant att veta tanken bakom. Hm?
Citera
2018-03-17, 06:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag vill ju också gärna tro att PM hade någon slags fascination,hatkärlek eller fixering till rödhårigt.
Men det finns saker att tänka på. Att det bara finns ett foto på PMs mamma. Då var hon rödhårig.
PM var ca 3-4 år då. Vad hon sedan hade för hårfärg under PMs uppväxt vet vi inte.
Hon kanske bara var rödhårigt färgad under en kort period i PMs liv. (?) Rödhårigt var väldigt inne i slutet på 70-talet och delar av 80-talet. Många som hennafärgade håret rött. Men det finns också väldigt många med naturligt rödaktigt hår. Det är ju ingen helt ovanlig hårfärg i nordiska länderna.Så det har kanske bara slumpat sig så att vackra kvinnor som korsat PMs väg har haft den hårfärgen Säkerligen vackra kvinnor med alla de hårfärger.
PM:s mamma ser ut att ha naturligt rött hår. Hon har den bleka färg på hyn som rödhåriga har. Är själv rödhårig så jag vet, och har lyckligtvis inte träffat Madsen.

Citat:
Men min magkänsla tror att PM hade någon hatkärlek till rödhårigt. Men magkänsla är ju inget bevis förstås.
Men Kraka med långt rött hår,inlindad i ett fiskenät ("sänka mordoffer inlindat i fiskenät i Köge Bukten"), Halfmaschines foton på rödhåriga modellen som flyter som drunknad under vattnet,hon som är så lik KiM till utseendet. Platsen på Freya som betydde så mycket för PM eftersom den vidrörts av en rödhårig strippa. Att han grät vid sänkningen av Freya. Och skrev en lång poetisk betraktelse över Freyas begravningsplats. Det lät närmast som han sörjde en död käresta. osv
Ja, jag det var ungefär så jag skrev, en slags hatkärlek till rödhåriga. På ett sätt så representerar de det ouppnåeliga, det han inte kan få. Som när mamman övergav.
Citera
2018-03-17, 06:20
Medlem
Citat:
Men det alla har förvånats över är just hur kallt,kliniskt,mekaniskt Madsen svarar.
När det gäller styckningen svarade PM bl.a -Ja,men det är ju inte en levande människa! (Inget konstigt alltså enligt PM att stycka en död människa.) När det gäller hans utlösning i kallingarna så är det inget konstigt där heller. Det kan sammanfalla med en tid i hans internethistorik,ett klockslag,när han var inne och porrsurfade konstaterar Madsen sakligt. Det tyder väl snarast på att han ÄR en psykopat som tänker i väldigt märkliga,kalla,omänskliga tankebanor. Väldigt pragmatiskt. "Autoerotik!"
Ja han spelar oberörd för han tror att då skyddar han sig. Han är ju inte oberörd men inte berörd på ett normalt sätt. Han är berörd på det viset att han njöt av det han gjorde. För att dölja det så svarar han "sakligt". Men det blir ju bara mer sjukt. Nånting sånt kanske.
Citera
2018-03-17, 07:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
[/spoiler]
Har du gjort en sammanställning på diskussionerna? Kände igen Aslög Krakasson i sitt fisknät.
Bra där. Vore intressant att veta mer om pappans naziengagemang, erinrar mig byggande av baracker och bunkrar.
Nu blev mitt inlägg om hans barndom och vad som kan ha påverkat alldeles för långt, men jag tycker ju att detta är alldeles självklart att ta upp och inte hålla på och djupanalysera varifrån hans psykopatgener möjligen ärvts. Tror det mesta av hans empatibrister och avtrubbning härstammar från att ha levt ensam med sin underlige far, detta ihop med nedärvda störningar har nog samverkat till utveckligen av det han blivit.

Ja, att Kraka också var en kvinna med långt, ljusrött hår upptäckte jag först när du tog upp det och varför han döpt ubåten till det.

Nu har jag jobbat lite med mitt bildprogram (jag ej fattar mkt av). Man kan ju bara lägga upp ett foto i taget på olika bildforum så jag försökte göra ett foto av flera.
Har i alla fall fogat samman några "redheadsfoton" med början på blurrat fota av hans mamma - för det är där den märkliga fascinationen för rött, långt hår börjar, tror jag.
Här är länken till mitt "mästerverk".
Finns säkert fler rödhåriga kvinnor att lägga till. Kanske han lät sina sexeperimenterande kvinnor bära peruk, med långt rött hår ibland när han var Kapten Vladimir som skulle ha makten över dem. Fan vet?
http://forumbilder.com/images/2018/03/17/Nagra-redheads.jpg

1. Mamman, rött långt hår, uppsatt
2. Kraka, tavlan, fiskenät som klädsel, långt, ljusrött hår
3. Kraka ubåten döps, av hans ouppnåeliga väninna med långt, rött hår
4. Vattenstrippan med rött, långt hår. Madsen tog sig väl an något som gav den vanliga "autoerotiska aktiviteten".
5. Kim med långt, rött hår.

En fråga om det svar PM gav angående sperman i kalsongerna - Autoerotisk, är det ett ord som finns (jag har aldrig hört det) eller är det ett ord PM kommer på som passar för stunden. Liksom en sexualitet som sker per automatik, inget att oja sig över. Är man så "erotisk" som han så räcker det att kolla på porr i mobilen och som ett brev på posten kommer såklart utlösningen.
OBS! Inte att blanda ihop med att kvinnor får halsen avskurna, eller när kvinnor torteraras och mördas på film - sånt kollar Madsen på för att att få koll på sina inre känslor, för att ge sig chansen att riktigt gråta ut. Han är säkert lika rädd för att se blod på film som Mördar-Johanna Möller Inte ett öga är torrt när Madsen beskriver hur ledsen han blir av att kolla på sånt, där gäller minsann ingen autoerotik, bara ledsenhet och sorg. Madsens gråt. Madsens "mänskliga" sida. (OBS! Djup ironi, bäst att påpeka det)
Senast redigerad av magiciadehex 2018-03-17 kl. 07:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in