2018-03-17, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
DN kanske har gjort en hörna av en fjäder men DN borde egentligen inget intresse i att sänka Hanif Bali. Han lockar över sverigedemokrater till moderaterna, borde DHN inte ha något emot, men dessytom kan han skrämma över en del alliansenväljare till sossarna, de väljare som tycker att moderaterna blivit för höger och att Hanif Bali är ett troll osv. Det borde DN inte ha något emot heller.
Så någon annan agenda än att de tror att Nyhterer Idag är Putinkramare och att Hanif Bali hakar på. Ingen som spelat ut rasistkortet??? Ingen som pratat om ryska judar, bögmaffia o.s.v.

DN kanske vill ha bort uppmärksamheten från att någon på UD aktivt vill ha uppmärksamhet i media och då dessutom från en person som Oksanen som ägnar sina dagar åt att vara Rysslandskritisk. Det kan ju ge intrycket att UD och Sverige är negativt inställda till Ryssland.
Det är ju samma jävla soppa som snurrar varv efter varv; Ryssland är dumma - > invandring är bra - > hatsajter är dåliga - > Sverige är bra - > Trump är dum - > o s v.
Citera
2018-03-17, 04:30
Medlem
Hanif Bali springer Putins ärenden. Påkommen med byxorna nere, Säpo inkopplat.

Nyheter idag har länge misstänkts för kopplingar till putler. Detta stärker denna tes. Försvarsmakten har avrått svenska medborgare från att läsa deras propaganda.
Citera
2018-03-17, 04:47
Medlem
AishaAlTamilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Hanif Bali springer Putins ärenden. Påkommen med byxorna nere, Säpo inkopplat.

Nyheter idag har länge misstänkts för kopplingar till putler. Detta stärker denna tes. Försvarsmakten har avrått svenska medborgare från att läsa deras propaganda.

Källa på detta?
Citera
2018-03-17, 04:58
Avstängd
wtfuks avatar
Det är så här sjukt msm kommer bete sig för att Bilderberg/Wallenbergutvalde Lööf blirr vår statsminister. För övrigt är Hanif Bal,i Rysk/Kurdisk agent (?). Sverige är verkligen ett stört land. Träffade på negrer idag som stirrade ned mig. De fem vågade sig inte på mig. Var cool mot dem snackade lite förort. Tur att jag inte någonsin går med vapen. hade blivit fuck negrer o reinfeldt.
Citera
2018-03-17, 05:31
Medlem
Hoppas han blir kickad, så att moderaterna sjunker. Jag kommer - utan ironi - rösta på medborgerlig samling. Sverige behöver en, för att låna Bards ord, vuxen höger.
Citera
2018-03-17, 05:38
Medlem
Trodde alla visste USA:s vasallstat sverige lydigt springer washingtons ärenden i detta fallet försöker de då göra ukrainas kuppmakare rumsrena.

(M)ytomanerna brukar göra stort nummer av skatt och är det något som kommer kosta skattebetalarna är det när vi skall försörja ukraina likt de andra socialfallen från forna sovjet och då kan vi lägga till vad dessa sanktioner kostat europas ekonomi som nu är i fritt fall.

Putin har fått sitt krim när han befriade invånarna där tror inte han bryr sig över resten av ukraina utan önskar oss trevlig utgift med fler kriminella som fyller europas gator.
Citera
2018-03-17, 05:45
Medlem
Bali ligger ovanligt lågt på twitter. Tidigare när han blivit kritiserad har han rantat loss med liknelser i en ström av tweets.
Citera
2018-03-17, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mendes
Om DN inte har mer på fötterna än vad som har framkommit kan man verkligen fråga sig varför de publicerar något dylikt. Att på lösa grunder anklaga någon för sprida ryska underrättelseuppgifter, när det finns betydligt enklare och mer sannolika förklaringar, kan knappast kallas seriös journalistik. De är också ganska baksluga eftersom de vet att Nyheter Idag/Zackrisson måste röja sin källa för att helt kunna avfärda påståendena, vilket troligen inte kommer att ske.

Min tolkning är att UD, via det regimvänliga språkröret DN, vill ta tillfället i akt att få tyst på två obekväma röster. För ändamålet tar man till det senaste vapnet i propagandaarsenalen: rysstämpeln. Det kan inte ha undgått någon att taktiken detta valår är att trycka rysstämpeln i pannan på alla regimkritiska röster nu när rasiststämpeln inte riktigt vill fastna ordentligt. På ett djupare plan antar jag att de på så vis vill framställa alla som hyser en gnutta nationalism (till skillnad från etablissemangets globalister) som opatriotiska ryska agenter, för att sprida förvirring i leden. Ungefär som makthavare i en bananrepublik.
Det är samma DN som publicerade "den rasistiske brandmannen från Boden" och "Sandviken kommun går 500 miljoner plus".

De behöver inte mer på fötterna än så här för att försöka komma åt Hanif Bali.

Antingen är det rysk signalspaning som hamnat hos Bali via NI.

Eller så har en fd medarbetare till Oksanen begärt ut all mejlkonversation mellan honom och regeringskansliet (för att hitta skvaller), Frick delat en del av materialet (men raderat för att det blev "trams"), Bali sett denna delning och sedan twittrat om det.

Om jag förstår Moderaternas reaktion rätt så bygger "extremt omdömeslöst" på att de tror (åtminstone lite grand) på att NI är en hemlig agent åt Ryssland och att de fortfarande är rädda för att bryta mot de fram till idag rådande värderingarna om vem som är god (DN) och vem som är ond (sociala och alternativa media).

Jag tror det här är med DN:s egna personliga grej mot Bali och Chang Frick (kom ihåg Kungsträdgårdsgrejen) än det är UD som försöker tvåla till någon.

Och jag tror Bali blir kvar i M.
Citera
2018-03-17, 07:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Rätta mig gärna om jag har fel men det här mailet som Hanif har lagt ut, är inte det offentlig/allmän handling? Som vem som helst kan ta del av?

Citat:
Ursprungligen postat av Pale Rider
Sovjet/Ryssland är avföring.
Hur jävla svårt är det att förstå?
Allt annat är HorPutin-trolleri för malajer.
Wow. Vilket argument.
Thank you for playing, please try again.
Ryssland har inte varit del av Sovjet sen 1989.
Kommunismen är död (förutom i små, små falanger i t ex Sverige).
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-03-17 kl. 07:22. Anledning: Justeringar
Citera
2018-03-17, 07:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mendes
Om DN inte har mer på fötterna än vad som har framkommit kan man verkligen fråga sig varför de publicerar något dylikt. Att på lösa grunder anklaga någon för sprida ryska underrättelseuppgifter, när det finns betydligt enklare och mer sannolika förklaringar, kan knappast kallas seriös journalistik. De är också ganska baksluga eftersom de vet att Nyheter Idag/Zackrisson måste röja sin källa för att helt kunna avfärda påståendena, vilket troligen inte kommer att ske.

Min tolkning är att UD, via det regimvänliga språkröret DN, vill ta tillfället i akt att få tyst på två obekväma röster. För ändamålet tar man till det senaste vapnet i propagandaarsenalen: rysstämpeln. Det kan inte ha undgått någon att taktiken detta valår är att trycka rysstämpeln i pannan på alla regimkritiska röster nu när rasiststämpeln inte riktigt vill fastna ordentligt. På ett djupare plan antar jag att de på så vis vill framställa alla som hyser en gnutta nationalism (till skillnad från etablissemangets globalister) som opatriotiska ryska agenter, för att sprida förvirring i leden. Ungefär som makthavare i en bananrepublik.

En annan teori är att det är DN som är under rysk manupulation. Hela blaskan har ju betet sig så märkligt de senaste åren...
Citera
2018-03-17, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det är inte publicerandet av handlingen som är det problematiska - det är vägen dit. Av allt att döma bygger "case":t på ovissheten om hur Nyheter Idag kände till mejlen öht (vem har tipsat NI?) samt ovissheten om hur mejlen sedan hamnade hos Hanif Bali. Via Nyheter Idag? Via någon som på annat sätt kommit åt mejlen? Via samma part som tipsade Nyheter Idag? (DN spekulerar i att det är Ryssland)

Mest sannolik ligger läckan och tipset på UD. Men har man tillgång till en källa där så offrar man den inte, hur mycket ryssanklagelser som än haglar från judepravda = DN.
Citera
2018-03-17, 07:28
Medlem
Har tidningar i Sverige egna politiska agendor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in